Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

Michał, 3 lata temu
Silnik 1.6 16v THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Trzeba wiedzieć jakie sa słabe strony, ale sam silnik po wymianie rozrządu na gwarancji i pompy wysokiego ciśnienia nie stwarza więcej żadnych problemów.
5,0
Całokształt
Samochód komfortowy, stworzony dla rodzin, funkcjonalny, pakowny, bardzo dobrze wyspoasżony, ma dobry stosunek ceny do jakości, można nim transportować naprawdę duże gabaryty dzięki płaskiej podłodze po złożeniu 2. rzędu, stylowy, dobrze wykończy, oszczędny, przewiezie 7 osób (choć w 3 rzędzie lepiej, żeby siedziały dzieci, lub osoby niewysokie), po 7 latach i blisko 100 tyś przebiegu wciąż prezentuje się nowocześnie. Wersja Exclusive naprawdę daje radę. Silnik też, mimo przeciętnej opinii spisuje się dobrze, bardzo oszczędna jednostka (jak na gabaryty tego auta to powiedziałbym, że rewelacyjnie), dynamiczna, o wysokiej kulturze pracy, choć nie pozbawiona wad okresu dziecięcego, na szczęście nie aż tak poważnych jak straszą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny i oszczędny. Jednostka o bardzo skrajnych opiniach, jedni kochają, drudzy trochę mniej, natomiast jeśli jest się świadomym użytkownikiem i wie na co zwraca uwagę i o co zadbać to bardzo dobra jednostka na codzień. Olej zmieniam max co 15k km, do dziś nie ma konsumpcji, rozrząd bezpłatnie na gwarancji, ale od wymiany przy 40 tyś przebiegu problem zniknął. Jedyna kosztowna usterka to pompa wysokiego ciśnienia przy przebiegu około 80 tyś, ale od tamtego momentu auto pracuje bardzo dobrze, równo, bez błędów. Spalanie średnio trochę powyżej 6 l, na ekspresówce 6,5, na autostradzie 7,5. Najniższe jakie uzyskałem to 5,5 litra pod miastem przy jeździe około 90 km/h. Jednocześnie wysoki moment obrotowy daje poczucie bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu.
5,0
Skrzynia biegów
Mocny punkt samochodu, odpowiednia długość przełożeń, 6 bieg typowo autostradowy, pracuje cicho, poprawnie. Bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wygodny i komfortowy samochód, na dalekie trasy jak znalazł, zawieszenie dobrze oddaje francuski komfort, choć nie jest to legendarna pneumatyka. Układ kierowniczy precyzyjny, choć auto powyżej 140 km/h jest podatne na podmuchy wiatru z boku. Nawet w mieście manewrowanie nie stanowi problemu.
4,0
Karoseria
Bardzo ładne kształty jak na auto tej wielkości, francuski stylowy, ładny samochód, dobre spasowanie, choć spojler przez pęknięcia wymieniono na gwarancji, oczywiście bezpłatnie
Komfort
5,0
Widoczność
Auto przeszklone, panoramiczna przednia szyba daje dużo światła, fajnie podziwia się przez nią górskie widoki. Widoczność z przodu i na boki bardzo dobra, a to za sprawą dodatkowych szyb w słupkach A, dodatkowo pasażer z przodu ma własne lusterko do obserwacji pasażerów z tyłu. Generalnie znacznie powyżej średniej.
5,0
Ergonomia
Wszystko odbywa się za sprawą dotykowego 7 calowego ekranu, można sterować większością ważniejszych funkcji przy pomocy sterowania na kierownicy. Przydatność gadżetów jak tempomat adaptacyjny, masaż czy automatyczne parkowanie doceni ten kto choć raz usiądzie za kierownicą tego auta.To naprawdę na duży plus. Bardzo przydatna jest możliwość personalizacji zegarów, kamera cofania nie raz uratowała przed szkodą parkingową.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super nawiewy w drugim i trzecim rzędzie siedzeń, wydajna klima. Auto szybko nagrzewa się zimą i chłodzi latem. Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto naprawdę przestronne, dużo miejsca w środku, 5 osób i bagaże to nie problem, przy 7 pasażerach bagażnik bardzo się kurczy. Dodatkowo mnóstwo schowków, podłoga 2. rzędu całkowicie płaska. Regulowane niezależnie siedzenia w drugim rzędzie i stoliczki podróżne uprzyjemnią podróż.
5,0
Wyciszenie
Głośno robi się przy wysokich prędkościach oraz przy dynamicznej jeździe czy wyprzedzaniu z gazem w podłogę. To jednak normalne, przy codziennej jeździe wyciszenie jest dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pod tym względem ekonomiczny, dobry dostęp do części zamiennych, są tanie w zakupie. Silnik mimo przeciętnej renomy dobrze znany doświadczonym mechanikom, którzy znają jego słabe punkty i łatwo je zdiagnozują. Generalnie w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny samochód za rozsądne pieniądze, dobrze wyposażony, ładny, zaawansowany technicznie. Bardzo dobra propozycja dla osób szukających wygodnego, bezpiecznego auta za rozsądna cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniono nieodpłatnie w ramach gwarancji wspomniany już spojler i przepalone trzecie światło stopu, ale są to drobiazgi. Poza tym bez zarzutów!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd to punkt, który wymaga uwagi, u mnie wymieniono na gwarancji i problem zniknął do dnia dzisiejszego. Jedyna kosztowna awaria to pompa wysokiego ciśnienia, mam pompa to koszt około 1300 złotych, ale samochód już wcześniej nierówna praca, wypadkiem zapłonu i czasem poszarpywaniem na zimnym silniku zwiastuje typową dla tej jednostki usterkę. Po wymianie problem zniknął. Poza tym nie mam uwag, jestem zadowolony z możliwości i osiągów silnika przy jednoczesnym małym spalaniu. Dobry wybór.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen Grand C4 Picasso II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso