Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Jumpy I

fhukwiecien@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 TD 94KM 69kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Jumpy I 2.0 TD 94KM 69kW 1994-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Koło pasowe to chyba jedyna większa wada tego silnika.
5,0
Całokształt
Super autko dla osoby ceniącej wygląd i komfort podróżowania. Jak na razie najwygodniejszy samochód poza Xantią jaki miałem (a miałem Renault Megane, Seat Ibiza, Citroen Xantia, Honda Civic i VW Caddy). No i pełen ocynk więc rdzy się nie boi :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem jedna z największych zalet tego auta. Nie jest to samochód do wyścigów i 95KM/215nm w zupełności wystarczają. Doskonale ciągnie od dołu, nie ma takiej turbo dziury jak 1.9TDI. Na dodatek jest bardzo cichy (jak na diesel\'a), nie wprowadza całego samochodu w drgania. VMAX 150km/h (wersja LONG 1450kg).
3,0
Skrzynia biegów
Długie skoki lewarka, średnia precyzja. Po tysiącu kilometrów wcale to nie przeszkadza. Ogólnie jest OK.
4,0
Układ jezdny
Komfort samochodu osobowego w dostawczaku :) Rewelacyjne zawieszenie doskonale tłumi wszelakie nierówności. Mam szerokie opony (205/65/15) ale nawet na nich nie pływa w koleinach. Na pusto tył trochę podskakuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Po przesiadce z małego Caddy myślałem że będzie dużo gorzej, jednak myliłem się. Widać doskonale wszystko dookoła samochodu, super lusterka boczne. Może przeszkadza trochę przednia szyba bo jak się dojedzie za blisko to świateł to trzeba się nachylać żeby je zobaczyć :)
3,0
Ergonomia
Żeby ustawić radio czy nawiew trzeba się pochylać do przodu. Duży minus. Pozycja za kierownicą wzorowa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawdziwa rewelacja. Po włączeniu nawiewu na szybę odparowuje ona w maksimum 30s, podobnie jak szyby boczne. Płynna regulacja siły nawiewu. Bardzo dobry nawiew na nogi. Przy temperaturach ~2C ciepłe powietrze zaczyna lecieć po ~2km. Ja mam jednak ogrzewanie postojowe (Webasto) więc zima mi nie straszna :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca może jechać 500km i nawet nie czuje że siedział w samochodzie. Super pozycja za kierownicą. Pasażer ma nie ciekawie, siedzi za blisko drzwi, nie może wyprostować nóg.
4,0
Wyciszenie
Dopiero >120km/h słychać szum wiatru i zaczyna przeszkadzać dźwięk silnika (wina krótkich przełożeń skrzyni ale przecież to dostawczak). Do 110km/h jest cicho. To zasługa doskonale zaprojektowanej przegrody (nie słychać nawet jak pada deszcz, w poprzednim samochodzie przy mocnej ulewie nie dało się rozmawiać wewnątrz).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na te gabaryty i masę pojazdu jest super. Średnio spala 6l bez obciążenia przy jeździe do 100km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 15 letniego VW Transportera z mułowatym diesel\'em dostajesz 8 letniego Citroena z nowoczesnym silnikiem HDI i bogatym wyposażeniem. To jest zupełnie inna klasa samochodów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrobiłem nim dopiero 2000km więc nie wypowiem się w tej kwestii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zrobiłem nim dopiero 2000km więc nie wypowiem się w tej kwestii.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 94KM 69kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Jumpy I