Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia I Liftback

Studziński, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 121KM 89kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xantia I Liftback 2.0 i 121KM 89kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Ogólnie przeciętny, problemy z zapychającą się odmą.
3,0
Skrzynia biegów
Automat ZF4HP14, przeciętna, dosyć trwała.
4,0
Układ jezdny
Wygodny, sporo drobnych usterek, o dziwo - tylko w 1 przypadku dotyczących hydrauliki. W lepszych wersjach (Hydroactiv w moim przypadku) można usztywnić zawieszenie do szybszej jazdy. Możliwość podniesienia samochodu dużo daje w zimie - można przejechać przez dosyć głęboki śnieg.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu, słaba do tyłu.
3,0
Ergonomia
Elementy obsługi źle - schowany pod kierownicą włącznik klimatyzacji, suwaki (zamiast pokręteł) do regulacji nawiewu, klakson w kierunkowskazie, hamulec ręczny schowany pod podłokietnikiem, zupełnie bezmyślnie umieszczone przyciski tylnych szyb. Z drugiej strony - dość dużo miejsca, fotele z nadmuchiwanym podparciem bocznym, lędźwiowym i krzyżowym, bardzo wygodny (najwygodniejszy, jaki miałem) podłokietnik, bagażnik z dużym otworem załadunkowym, możliwość opuszczenia do załadunku ciężarów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre nagrzewanie, zbyt mało wydajna klimatyzacja.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu sporo, z tyłu - mniej, zakres regulacji kierownicy zdecydowanie zbyt mały dla wysokich (jak ja) kierowców, w efekcie nie można się dobrze usadzić w tym aucie, przy długich podróżach - duży problem.
3,0
Wyciszenie
Tak sobie, przy wyższych prędkościach i silnik, i świst powietrza raczej zniechęcają.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie zużycie paliwa, serwis przeciętny, wbrew pozorom hydrauliczne zawieszenie nie jest ani szczególnie awaryjne, ani drogie w naprawach. Nie ma amortyzatorów i sprężyn (więc nie trzeba ich wymieniać), wspólny układ wspomagania kierownicy, hamulcowy i zawieszenia - jeden płyn, wymiana co 40 tys. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani, a niezbyt zawodny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki ABSu - dosyć częsty problem, zapychająca się zimą odma - wyrzuca olej na silnik albo na wydech, drobiazgi w zawieszeniu potrafią doprowadzić do szału (łączniki stabilizatora), sporo citroenowych "smaczków" - np. niesymetryczny krzyżak w kolumnie kierowniczej (15x16), trzeba kupić 2 i przekładać z jednego do drugiego, "gruszki" z zawieszenia hydraulicznego są regenerowalne. Wycieki z nagrzewnicy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Urwana linka od wybieraka automatu - wada konstrukcyjna (nieopancerzona linka przechodzi przez przegrodę), samochód staje w trasie - i koniec.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia I Liftback