Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia I Liftback

lipton1981@tlen.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 147KM 108kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xantia I Liftback 2.0 Turbo 147KM 108kW 1995-1998 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W wersji z zawieszeniem Hydractive doskonałe połączenie komfortu z pewnością prowadzenia.
4,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony. Auto niesłychanie komfortowe, jak trzeba odzywa się w nim ząb sportowy (nietypowe przecież dla tej marki). Jeśli zadbane i serwisowane, odwdzięczy się długą i w miarę bezproblemową eksploatacją. Polecam, tylko trzeba szukać i kupować z głową :)Następnym moim autem też będzie Xantia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichutki, \"ciągnie od samego dołu\" a to za sprawą niskociśnieniowego turbo, można wyprzedzać bez redukcji, po prostu bajka!
4,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjne wybieranie biegów, wsteczny nie zawsze wchodzi, ale to w większości aut tak jest... Pomimo przebiegu brak luzu na lewarku. Zestopniowanie w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Mam zawieszenie Hydractive (dla mocniejszych wersji). Jeśli jadę spokojnie jest bardzo komfortowe, przy jeździe ostrzejszej usztywnia się. Żeby uwierzyć trzeba się przejechać. I jeśli zadbane, to nie będzie sprawiać kłopotu.
Komfort
4,0
Widoczność
Najgorzej z widocznością do tyłu, ale źle nie jest.
4,0
Ergonomia
No cóż, trzeba się przyzwyczaić, ale kto raz jechał francuzem nie będzie miał z tym kłopotu. Idiotyczna belka na desce rozdzielczej przed pasażerem. Dla orangutana? Poza tym wszystko pod ręką (może poza intrygującą klawiaturą z kodem dla immobilisera).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autem z tak wydajnym ogrzewaniem jeszcze nie jechałem. Po kilku minutach jazdy w zimie w samochodzie nie da się wysiedzieć... ...z gorąca:) Mało wydajny nawiew na nogi/stopy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedno z najprzestronniejszych aut w swojej klasie z tamtych lat, bije na głowę konkurencję. Bagażnik przyzwoity (480L).
5,0
Wyciszenie
Cichy ośmiozaworowy silnik, dobre wygłuszenie kabiny pasażerskiej. Jak na swoją klasę - jest cicho (pod warunkiem, że wydech szczelny).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik lubi spalić. W dużym, zakorkowanym mieśie pali nawet do 12-13 litrów w zimie. Trasa: jazda spokojna 7-8 litrów, częste wyprzedzanie z pedałem w podłodze (jazda b.forsowna) - 9 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze ten rocznik, komfort, przyspieszenia i w sumie odrobina luksusu? Jeśli ktoś patrzy na samochód nie tylko jako na środek, który przewozi z A do B, tylko jako na coś więcej - spokojnie polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata, więc psują się drobiazgi, czasem coś większego, ale bez tragedii. Generalnie zasada jest prosta - kupować tylko i wyłącznie zadbane i w pełni sprawne egzemplarze (w przypadku HA). Ceny części i napraw nie są kosmiczne, a auto osiąga wysokie notowania w niemieckich raportach niezawodności. Jak ktoś kupił złom i remontuje \"u Józia w warsztacie młotkiem\", to niech się nie dziwi, że auto będzie się psuło. To nie Tico i rozrządu nie wymienią wam w salonie fryzjerskim (z całym szacunkiem).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia I Liftback