Szukaj

Informacje o Citroen Xantia

Lata produkcji: 1993 – 2001
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1993-2001 będący następcą Citroena BX. Prace projektowe nad samochodem trwały blisko sześć lat, a koncepcją, według której zbudowano Xantię przedstawili styliści włoskiego studia Bertone. Model ten rozpoczął w Citroenie modę na oznaczanie aut pełną nazwą zamiast dwuliterowego kodu (XM, BX ...etc). Przez osiem lat dwie generacje Xantii znalazły ponad 1,2 mln nabywców. W 2001 roku została zastąpiona przez model C5.

Citroen Xantia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Citroen Xantia

Liczba ocen: 518
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~EmIkar5321
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xantia II
Zdecydowanie jest to jedno z najprzyjemniejszych i najwygodniejszych aut używanych za przyzwoite pieniądze które daje mega komfort podróżowania przez bardzo dobre zawieszenie i komfortowe wygodne fotele, nagłośnienie fabryczne jest naprawdę super, bagażnik spory a miejsca w środku jak i na tylnej kanapie sporo. Hamulce specyficzne bo pedał hamulca ma mały skok i wystarczy lekko wcisnąć a auto już zaczyna hamować i trzeba się troszkę przyzwyczaić - ja uznaje za plus, ponieważ noga się mniej męczy i można szybciej zareagować w różnych sytuacjach na drodze. Wygląd auta też zasługuje na plus - studio Bertone spisało się na medal :)
4,4
~RenaultQuadra
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Auto mega wygodne- fotele mięciutkie a zawieszenie to bajka. Hydropneumatyka sprawia, że Xantia płynie po nierównościach. Dla czterech osób jeździ się tym autem rewelacyjnie. Miejsca na nogi nie zabraknie, jest wygodny podłokietnik więc jest naprawdę wygodnie. W piątkę tez nie ma tragedii. Wykonanie jest niezłe, dużo przyjemnych materiałów. Fajne jest to, że sporo Xantii jest bogato wyposażonych- klima czy elektryczne lusterka są bardzo częste. Jedynie co drażni to praca 110 konnego 2.0 HDI na wolnych obrotach ale to już kwestia gustu. Wygląd tego auta także się wg mnie nieco wyróżnia bo takich aut jest na ulicach coraz mniej. Czasami zdarzają się usterki ale są to pierdoły typu zepsuty przełącznik szyb. Podsumowując- mega wygodne, duże, komfortowe, dobrze wykonane i nietuzinkowe auto, które mimo drobnych awarii można polecić
4,3
~Citromaniak.
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Citroen Xantia I
Witam. Może komuś się przyda jeszcze moja opinia. Czy kupiłbym Xantię po raz drugi? Zdecydowanie tak. Auto jest naprawde wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju, tylko zanim zdecydujesz się na kupno, musisz znaleźć kogoś, kto choć trochę się zna na zawieszeniu. Wbrew pozorom nie jest skomplikowane w cale w naprawie, przynajmniej podstawowa wersja bez hydractivu, ale niestety, większość ludzi, którzy uważają się za mechaników, powie, że tego nie zrobią. Bo to nie są mechanicy. Jeśli chcesz kupić Xantię w przedziale cenowym 1000-3000zł to odpuść sobie, bo Ty zapewne wystawisz opinie na czerwono :) Na prawdę lepiej dołożyć te +/- 2 tysiące i kupić w miarę zadbany egzemplarz. Auto jest dobrze wykonane, na zewnątrz jak i w środku. Lepiej niż jego następca C5.

Raporty spalania Citroen Xantia

Liczba raportów: 502
Średnie spalanie dla Citroen Xantia
6,5 – 11,6
l/100 km
5,8 – 6,8
l/100 km
9,8 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xantia II
Czas na update wyniku sprzed 6 lat. :D Samochód przeszedł pewne optymalizacje, ja się do niego przyzwyczaiłem, więc udało się urwać kilka dziesiątych litra. ''Średnie minimalne'', to faktyczna średnia tego wozu z przebiegu ponad 100 tys. km. Zastrzegam jednak, że nie jeździ dookoła komina. Jest używany wyłącznie przy odległościach >30 km od domu. Jeździ umiarkowanie szybko (90-110 km/h, 120-140 km/h na trasach gdzie można) i płynnie, choć bez nachalnego ecodrivingu - nie używam 5. biegu poniżej 2000 obr/min, przy spokojnym rozpędzaniu kręcimy się do 3000-3500 obr/min, a gdy (rzadko) żądam pełnej mocy, to sięgam do czerwonego pola. "Średnie maksymalne" - wykręcił inny kierowca na mocno zimowym wyjeździe z 4 pasażerami i kupą bagażu. M.in. przez godzinę szukał drogi w Bielsku-Białej. Do dziś niepobity rekord :D "Minimalne spalanie" - to efekt uboczny badania ile czasu zajmuje mi jazda zgodna z przepisami, na 70-kilometrowym szosowym odcinku, który "mam w paluszku". Badanie odbyło się o godz. 1-2 w nocy. Średnia prędkość 58 km/h. Prawie zasnąłem. ;-) Co ciekawe, moja normalna jazda referencyjna na tej samej trasie innej nocy dała wyniki 6,2 l/100 km przy średniej 74 km/h.
5,8
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także niezwykle trudno dostępne, a jeżeli są to kosmicznie drogie (nawet używki). Jednak na co dzień auto jest mniej więcej tak samo kosztowne w utrzymaniu jak jakaś Corsa czy Clio. Bo jeśli coś ma się zepsuć to daje o sobie znać pół roku wcześniej.
5,2
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach zapomina i nie produkuje do nich części. I tak, pompa to koszt 3000 zł (nowa z ASO Citroena, pewnie leży tam już od x lat). Węże można natomiast dosztukować samemu. Muszą być olejoodporne. Koszty codzienne: Tak jak przy silniku HDi w Xantiach, Xsarach i tam, gdzie był stosowany. Pie'rdoły jak np. żarówki tanie.

Usterki Citroen Xantia

Liczba wpisów: 45
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia