Szukaj

Informacje o Citroen Xantia

Lata produkcji: 1993 – 2001
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1993-2001 będący następcą Citroena BX. Prace projektowe nad samochodem trwały blisko sześć lat, a koncepcją, według której zbudowano Xantię przedstawili styliści włoskiego studia Bertone. Model ten rozpoczął w Citroenie modę na oznaczanie aut pełną nazwą zamiast dwuliterowego kodu (XM, BX ...etc). Przez osiem lat dwie generacje Xantii znalazły ponad 1,2 mln nabywców. W 2001 roku została zastąpiona przez model C5.
czytaj więcej

Citroen Xantia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Citroen Xantia

Liczba ocen: 526
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Adam
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
8 lat i raz rozszczelnił się układ chłodzenia, raz zatarła pompka paliwa w zbiorniku. Tyle. Komfort i prowadzenie na naprawdę dobrym poziomie. Załadujesz do bagażnika 300 kg i trzyma poziom:) Dużo miejsca w środku i pakowny bagażnik. Spalanie 5,5 l w trasie, max. 7. Byłem i na Węgrzech i w górach. Osiągi silnika wystarczające. Nie jest to rakieta ale przyspieszenie przy każdej prędkości przyzwoite i da się spokojnie wyprzedzać. Poza tym auto dużo ładniejsze od wielu nowszych modeli. Fotele i wykończenie jak za dawnych dobrych czasów. W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to właśnie chodzi:) Problemów z hydrauliką przez cały okres użytkowania nie miałem. Dopiero po 8 latach zrobiła się dziura w jednym wężyku więc mity o awaryjności hydrauliki to tylko legendy. W dwudziestoletnim samochodzie zrobiły się dziury w progach ale były one już wymienione jak zauważyłem. Podłoga natomiast cała zdrowa wytrzymała by następne 10 lat. Ogólnie blacha w porządku. Miałem drobną przecierkę z 10 lat młodszą Toyotą Avensis i przekonałem się że tamta blacha jest z papieru, bo się wgniotła a u mnie ubezpieczyciel szukał śladów i nie mógł znaleźć bo były tylko zarysowania.
4,6
~Adam
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
8 lat i raz rozszczelnił się układ chłodzenia, raz zatarła pompka paliwa w zbiorniku. Tyle. Komfort i prowadzenie na naprawdę dobrym poziomie. Załadujesz do bagażnika 300 kg i trzyma poziom:) Dużo miejsca w środku i pakowny bagażnik. Spalanie 5,5 l w trasie, max. 7. Byłem i na Węgrzech i w górach. Osiągi silnika wystarczające. Nie jest to rakieta ale przyspieszenie przy każdej prędkości przyzwoite i da się spokojnie wyprzedzać. Poza tym auto dużo ładniejsze od wielu nowszych modeli. Fotele i wykończenie jak za dawnych dobrych czasów. W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to właśnie chodzi:) Problemów z hydrauliką przez cały okres użytkowania nie miałem. Dopiero po 8 latach zrobiła się dziura w jednym wężyku więc mity o awaryjności hydrauliki to tylko legendy. W dwudziestoletnim samochodzie zrobiły się dziury w progach ale były one już wymienione jak zauważyłem. Podłoga natomiast cała zdrowa wytrzymała by następne 10 lat. Ogólnie blacha w porządku. Miałem drobną przecierkę z 10 lat młodszą Toyotą Avensis i przekonałem się że tamta blacha jest z papieru, bo się wgniotła a u mnie ubezpieczyciel szukał śladów i nie mógł znaleźć bo były tylko zarysowania.
4,6
~Adam
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
8 lat i raz rozszczelnił się układ chłodzenia, raz zatarła pompka paliwa w zbiorniku. Tyle. Komfort i prowadzenie na naprawdę dobrym poziomie. Załadujesz do bagażnika 300 kg i trzyma poziom:) Dużo miejsca w środku i pakowny bagażnik. Spalanie 5,5 l w trasie, max. 7. Byłem i na Węgrzech i w górach. Osiągi silnika wystarczające. Nie jest to rakieta ale przyspieszenie przy każdej prędkości przyzwoite i da się spokojnie wyprzedzać. Poza tym auto dużo ładniejsze od wielu nowszych modeli. Fotele i wykończenie jak za dawnych dobrych czasów. W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to właśnie chodzi:) Problemów z hydrauliką przez cały okres użytkowania nie miałem. Dopiero po 8 latach zrobiła się dziura w jednym wężyku więc mity o awaryjności hydrauliki to tylko legendy. W dwudziestoletnim samochodzie zrobiły się dziury w progach ale były one już wymienione jak zauważyłem. Podłoga natomiast cała zdrowa wytrzymała by następne 10 lat. Ogólnie blacha w porządku. Miałem drobną przecierkę z 10 lat młodszą Toyotą Avensis i przekonałem się że tamta blacha jest z papieru, bo się wgniotła a u mnie ubezpieczyciel szukał śladów i nie mógł znaleźć bo były tylko zarysowania.

Raporty spalania Citroen Xantia

Liczba raportów: 510
Średnie spalanie dla Citroen Xantia
6,5 – 11,6
l/100 km
5,8 – 6,8
l/100 km
9,8 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xantia II
Czas na update wyniku sprzed 6 lat. :D Samochód przeszedł pewne optymalizacje, ja się do niego przyzwyczaiłem, więc udało się urwać kilka dziesiątych litra. ''Średnie minimalne'', to faktyczna średnia tego wozu z przebiegu ponad 100 tys. km. Zastrzegam jednak, że nie jeździ dookoła komina. Jest używany wyłącznie przy odległościach >30 km od domu. Jeździ umiarkowanie szybko (90-110 km/h, 120-140 km/h na trasach gdzie można) i płynnie, choć bez nachalnego ecodrivingu - nie używam 5. biegu poniżej 2000 obr/min, przy spokojnym rozpędzaniu kręcimy się do 3000-3500 obr/min, a gdy (rzadko) żądam pełnej mocy, to sięgam do czerwonego pola. "Średnie maksymalne" - wykręcił inny kierowca na mocno zimowym wyjeździe z 4 pasażerami i kupą bagażu. M.in. przez godzinę szukał drogi w Bielsku-Białej. Do dziś niepobity rekord :D "Minimalne spalanie" - to efekt uboczny badania ile czasu zajmuje mi jazda zgodna z przepisami, na 70-kilometrowym szosowym odcinku, który "mam w paluszku". Badanie odbyło się o godz. 1-2 w nocy. Średnia prędkość 58 km/h. Prawie zasnąłem. ;-) Co ciekawe, moja normalna jazda referencyjna na tej samej trasie innej nocy dała wyniki 6,2 l/100 km przy średniej 74 km/h.
5,8
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także niezwykle trudno dostępne, a jeżeli są to kosmicznie drogie (nawet używki). Jednak na co dzień auto jest mniej więcej tak samo kosztowne w utrzymaniu jak jakaś Corsa czy Clio. Bo jeśli coś ma się zepsuć to daje o sobie znać pół roku wcześniej.
5,2
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach zapomina i nie produkuje do nich części. I tak, pompa to koszt 3000 zł (nowa z ASO Citroena, pewnie leży tam już od x lat). Węże można natomiast dosztukować samemu. Muszą być olejoodporne. Koszty codzienne: Tak jak przy silniku HDi w Xantiach, Xsarach i tam, gdzie był stosowany. Pie'rdoły jak np. żarówki tanie.

Usterki Citroen Xantia

Liczba wpisów: 46
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia