Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia I Liftback

Ziomek, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 333 tys. km
Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Księżna zakupiona w dobrym stanie przez osobę dbającą o auto oraz potrafiącą jeździć (nie wiem jak w innych przypadkach bo kilku znajomych też ma i chwali) daje dużo satysfakcji z komfortowej i bezawaryjenj jazdy. Polecam w każdym względzie. Takie wykończenie wnętrza (mięciutkie plastki, dokładnie spasowane), trwała i przyjemna tapicerka welurowa w nowych auach?? Tylko (a i to nie zawsze) w limuzynach wyższej klasy za pięniądze kilkanaście razy większe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rewelacja, mimo iż to tylko 92 KM biorę wielu innych kierowców w lepszych samochodach. Turbodziura w okolicy 2000 obr/min, po redukcji przyspiesza żwawo
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zawsze wchodzą, 5 dość długa- zahacza się o kolano pasażerki, ale to z reguły przyjemnność, Wsteczny często trzeba wrzucać "przez 4"
5,0
Układ jezdny
Zajefajnie, nawet przy wyższych szybkościach 140-150 km/h mam pewność w zakręcie (skrętna tylna ośka). Wysoki krawężnik, wertepy, zaspy śnieżne- miejsca niedostępne dla wielu, a tu cyk hydro w górę i naprzód. Trzeba się oswoić z miękkim prowadzeniem. Na polskich drogach bije na głowę nowsze konstrukcje ze standardowym zawieszeniem (bo przecież nie C5 haha)
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu przez szybę, a w lusterkach dość duży "Martwy punkt" (na parkingu potrąciłem- niegroźnie- pieszego, bo schował się w tym "martwym", ale na szczęście nie dosłownie, punkcie), poza tym widać wszystko. We wnętrzu jasno, nie jak w czołgu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, ale: klakson w lewym drążku (nie nadużywa się); do radia muszę się trochę pochylić (brak sterowania z kierownicy); mało schowków. Siedzenia niezwykle wygodne, jak dla mnie "na miarę", po kilkugodzinnej jeździe z krótkimi przerwami żadnych bóli i zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie po ok 1,5 km jazdy, w deszczu paruje tylna szyba, ale od tego jest jej ogrzewanie. Pozostałe szyby odparowują ekspressem. Brak klimy. Dmuchawa nastawiona ma maksa działa głośno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z reguły jeździmy we dwoje więc na wszystko starcza nam miejsca. Bagażnik może i mniejszy niż w Octavi (za to Skoda jest brzydsza i mniej komfortowa), ale wyjazd na wakacje w 4 dorosłe osoby- nie ma problemu
5,0
Wyciszenie
Diesel na zewnątrz trochę głośny, za to w środku cichutko i przy 140 z przyjemnością można posłuchać muzyki lub porozmawiać osobno pasażerowie przodniego i tylnego rzędu siedzeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowo trasy z odrobiną małego miasta bez korków z szybkością 110-120 km/h daje 6,4 l/100. Szybka jazda (170 km/h) autostradą na trasie 1000 km na jednym baku ze średnim 6,8l/100. Ekonomiczne 550 km z szybkością 90 km/h- 5,5 l/100. Naprawy jak poniżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te i nieco większe pieniądze NIC, ale to NIC nie może się równać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuje się prawie nic, tylko standardy: klocki, płyny, paski, wycieraczki, dywaniki, opony, żarówki ;p .... to co wszędzie. 1 awaria- pęknięta linka sprzęgła- stare było i stawiało duże opory więc trzeba było wymienić (komplet Valeo z robocizną- 950 zł). 2 Drążki stabilizatora (150 zł komplet z robocizną ok 80 tyś km temu i do dziś spokój). 3 pęknięta łapa silnika- części i robocizna 450 zł. Trzeba mieć sprawdzonego mechanika (Paweł pozdrawiam), który wie co robi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Że co niby? Słucham? :D nie znam Pana Usterki
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia I Liftback