Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

piotr_szn, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zdecydowanie niezawodność, dobre prowadzenie.
4,0
Całokształt
Po przejechaniu prawie 200000 kilometrów tym samochodem czuję się na siłach powiedzieć cokolwiek o \"Xsarze\". I śmieszą mnie ludzie, którzy po miesiącu użytkowania pojazdu wystawiają ocenę. Reasumując: egzemplarz, który kupiłem jako nowy w salonie, przeczy opinii o awaryjności francuskich aut. Może po prostu miałem szczęście? Mimo, że nie rozpieszczałem mojej VTR-ki, to nigdy mnie nie zawiodła. Silnik do dziś nie bierze oleju, sprzęgło nie było wymieniane, a nawet amortyzatory wciąż \"przechodzą\" test w stacji diagnostycznej! Naturalnie na czas wykonuję wszelkie wymiany płynów i filtrów. Dwukrotnie były wymieniane łączniki stabilizatorów (no teraz już wołają o trzeci raz). Wewnątrz - cudów nie ma. Plastiki raczej tandetne, podobnie tapicerka. Z zewnątrz auto w swoim czasie było jednym z urodziwszych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trudno tu cokolwiek zarzucić. Stosunkowo cichy i elastyczny. Nigdy nie sprawiał problemów.
3,0
Skrzynia biegów
Chyba niezbyt dobrze spasowana. Niektóre biegi troszeczkę haczą. Czasem nie wchodzi bieg wsteczny i muszę odrobinkę ruszyć naprzód i próbować raz jeszcze.
4,0
Układ jezdny
Za twardy jak na polskie trakty (bo dróg u nas nie widziałem). Wszelkie nierówności przenosi na kierowcę. Jednak zastanawiająco żywotne. Samochód świetnie trzyma się drogi nawet przy dość ostrych zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bez zastrzeżeń, może tylko troszkę przeszkadzają słupki. Do tyłu kiepsko, jak we wszystkich podobnych hatchbackach.
4,0
Ergonomia
Przyciski otwierania szyb elektrycznych na panelu środkowym to wymysł imbecyla. KAŻDY mój pasażer próbował otwierać szybę przyciskiem blokowania drzwi. Reszta urządzeń bez zastrzeżeń. Do specyficznego umiejscowienia klaksonu trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie stosunkowo powolne. Potrafię zimą dotrzeć na drugi koniec sporego miasta, nim zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Słaby nawiew latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy wystarczająco miejsca. Pasażerowie z tyłu też się nie uskarżali (może z grzeczności).
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać dopiero około 120 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, nawet w mieście. O ASO napisano już wiele, więc nie będę powtarzał. Podam tylko jeden przykład: zniszczono mi oba lusterka boczne (elektrycznie grzane i sterowane). Serwis zażądał 1300 zł za sztukę!!! Ostatecznie kupiłem \"nie oryginalne\" po (uwaga!!) 126 zł za sztukę + 80 zł za polakierowanie nakładek. I spisują się świetnie już 7 lat...
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie było wówczas w tej klasie konkurencji (z takim wyposażeniem).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba nie ma samochodów idealnych. Spasowanie tapicerki i jej mocowanie od początku sprawiało problemy. Do tego kontrolka poduszki powietrznej paląca się non-stop od kilku lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych awarii. A fatalne polskie trakty komunikacyjne, kiepskie paliwo i nędzny serwis powinny odbić się mocno na stanie pojazdu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Hatchback