Szukaj

Informacje o Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Producent pomyślał o rodzinie i do auta wsadził silniki, które produkują więcej hałasu niż adrenaliny. Pasażerowie są spokojni o swoje życie, a kierowca wie, że nie może poszaleć i nawet nie próbuje – i o to chodzi, bo to auto po prostu takie ma być. Najmniejsza jednostka benzynowa ma 1.6l i około 90 lub 110KM. W tej słabszej wersji pod obciążeniem pasażerów okazuje się przesadnie słaba, dlatego jeśli już, to lepiej szukać tej mocniejszej. Większe motory: 1.8l 116KM i 2.0l 136KM lubią wysokie obroty i są trochę dynamiczniejsze, ale szczególnie ten pierwszy jest bardzo słaby na początku obrotomierza. Do tego na stacji benzynowej rozliczą was ze stylu jazdy. Jeśli chodzi o diesle – 1.6l ma 92 lub 110KM i jeśli nie przeraża was problematyczna obsługa filtra cząstek stałych, to ta mocniejsza wersja może okazać się ciekawa. 90KM liczy też motor 2.0l, ale jego osiągi również są przeciętne – przynajmniej jest oszczędny.

Dane techniczne Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004

Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004

Liczba ocen: 58
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Piotrek604
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Samochód zdecydowanie na plus. Wygodny, dobrze się prowadzi, niedrogi w utrzymaniu. Łatwo znaleźć ten samochód w dobrym stanie blacharskim. Xsara nadaje się dobrze na pierwszy samochód, szczególnie samochody wyposażone w instalację LPG. Auto ma sporo ciekawostek, między innymi schowki w podłokietnikach przednich drzwi, lampa na suficie dla pasażerów z tyłu, funkcja follow me home (po zgaszeniu samochodu pociągamy za manetkę od kierunkowskazów - tak, jakbyśmy chcieli włączyć długie światła - i reflektory będą świecić przez około minutę). Irytują trochę usterki elektryki i niezbyt trwałe elementy zawieszenia. Dobrze jest znaleźć w okolicy dobry warsztat elektryki samochodowej i zakład regenerujący tylne belki w autach francuskich. Jeżeli poprzedni właściciel nie dbał o elektrykę i/lub belkę, to prędzej czy później zawitamy do co najmniej jednego z tych dwóch zakładów. Dość dziwny jest też rozmiar opon zastosowany w tym samochodzie - 195/55 R15. Są drogie, zdecydowanie bardziej opłaca się założyć 185/60 R15 (różnica ceny tego samego modelu pewnej firmy na F to prawie 70 złotych za sztukę - na korzyść dla 185/60).
3,3
~Xy
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Ponieważ zgubiłem kod dostępu do mojej poprzedniej opinii (http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/xsara/ii/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-109km-2000-2004/ocena-kierowcy-1134121206/) muszę napisać nową. Niestety nie będzie już pozytywna jak wcześniej. Mimo dbania o Cytrynę (piszę to jako fan Citroenów od dawien dawna) ta zwyczajnie z wiekiem zaczyna się coraz bardziej sypać. Głównie problem sprawia elektronika. Na desce pojawiają się kontrolki (ABS, poduszki, silnik, immobiliser), które równie szybko same z siebie gasną. Co ciekawe przy podpięciu pod komputer (dedykowany interfejs o nazwie na L.) pokazuje, że jednak błędy są. Plus za to, że Lex...a pokazuje w miarę dokładnie gdzie coś zdechło ;) Styki w układzie elektrycznym szybko ulegają utlenianiu co powoduje, że coś lubi nie zadziałać. Dobrze, jeśli pomoże przeczyszczenie. U mnie np. wymagana była wymiana tylnych kloszy bo 3/4 żarówek przestała działać. Środek cały w korozji mimo braku wilgoci. Jakieś cuda... Mechanicznie auto także dalekie od ideału. Fotele trzeszczą, zawieszenie stuka mimo wymiany wszystkiego (sworznie, tuleje, łącznik, końcówki, łożyska mocowania kolumny, itd..). Jakość plastików i szeroko rozumianego wykonania wnętrza dużo słabsza niż w Xantii. Elementy deski trzeszczą, żyją własnym życiem. Materiał podatny na zarysowania, twardy i nieprzyjemny w dotyku. Kierownica wytarta jakby miała przynajmniej 300.000 km (tę Xsarę znam od nowości, licznik nie jest kręcony i w kwietniu 2016 ma 184.000 km). Sumując jest po prostu źle. Wykonanie niestaranne z niskiej jakości materiałów, braki w ergonomii, wysokie koszty utrzymania, brak dobrego zaopatrzenia w części zamienne. Ceny niektórych części i napraw są na prawdę kosmicznie wysokie nawet pomimo posiadania rabatów, znajomości i umiejętności zrobienia wielu rzeczy samemu. Odkąd posiadam to auto na co dzień i tak samo często je eksploatuję już wiem skąd biorą się niskie ceny Citroenów i kłopoty ze sprzedażą. Auto zadbane, płyny, oleje, filtry, elementy zawieszenia zmieniane zgodnie z harmonogramem lub częściej jeśli zaszła taka potrzeba (na przykład: bo długa trasa więc zmienię olej z filtrem te 2000 km wcześniej). Części i płyny markowe bez zabawy w "tanio".
4,5
~Greg
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Samochód jest ze mną ponad 7 lat, a w rodzinie od samego początku. Kupiony w Polskim salonie i nie było z nim żadnych problemów po za tymi które sam sobie spowodowałem. Drobna kolizja i wymiana drzwi do dziś objawia się kapryśnym działaniem elektrycznego otwierania szyb (styk kabli w drzwiach) oraz lekkim piszczeniem wentylatora przy drzwiach. Moja cytryna nigdy mnie zawiodła. Przy takim przebiegu i głównie w mieście wiadomo, rozrusznik, sprzęgło to sprawy eksploatacyjne. Silnik idealny pod sekwencyjną instalację gazową. Ponad 100 tyś. km na LPG, najmniejszego problemu nie było. Spalanie gazu podobne do benzyny, rośnie ma autostradzie. Dziwię się, że takie nie doceniane auto. Jeśli się o nie względnie dbało to bardzo dobry wybór.

Raporty spalania Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004

Liczba raportów: 61
Średnie spalanie dla Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004
7,3
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Chciałem zaznaczyć "źle" ale jednak może nie jest aż tak fatalnie. Drobiazgi jak klocki hamulcowe, typowe elementy zawieszenia, płyny czy żarówki kosztują standardowo. Zabawa zaczyna się gdy potrzeba nabyć coś typowego do Xsary. Nowe oryginalne reflektory to koszt ~750 zł. Za sztukę. Ogólny obraz wydatków na auto psują także denerwujące drobiazgi jak zaśniedziałe styki, wypalona żarówka do której dostęp jest typowo francuski, urwana linka ręcznego czy tym podobne. Niby nic takiego ale ziarnko do ziarnka i z portfela ubywa spora kwota. Pominę drobną rzecz jaką jest brak wsparcia firmy Citroen dla starszych aut ("do Xsary? Takim starociem pan jeździ? C4 niech sobie pan kupi to będą części". Kupię. Ale nie Citroena). Nie interesuje mnie "zdobywanie" części. Idąc do sklepu motoryzacyjnego chcę mieć możliwość zakupu danej rzeczy właśnie teraz, a nie "znajomy szwagra kolegi syna może sprowadzić za trzy miesiące". Koszty utrzymania są windowane przez nietypowy i drogi rozmiar opon (195/55/15).
6,8
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Auto leciwe to i naprawy tanie. Części dostępne bez problemu, wiele pasuje od Peugeota 306 jako, że są to bliźniacze konstrukcje. Jednak wbrew obiegowej opinii samochód nie należy do szczególnie awaryjnych. Należy zwracać uwagę na stan tylnej belki i nie bagatelizować pierwszych objawów zużycia gdyż zaniedbanie tego generuje już wyższe koszty. Figle czasami płata (choć także rzadko) elektronika na pokładzie Cytrynki. U siebie wymieniłem kable wysokiego napięcia, naprawiłem centralny zamek i przełącznik kierunkowskazów. W zasadzie tyle z poważnych awarii. Samochód nigdy nie wracał do domu ani nie jechał do mechanika na lawecie. Jadąc Xsarą w długą trasę nie mamy się czego obawiać. Mam do czynienia z wieloma autami i szczerze przyznam, że to opisywane sprawia najmniej kłopotów. Spalanie w miecie oscyluje w granicach 8 - 8,5 litra na 100 kilometrów. Na trasie zejście do poziomu 6L/100 nie jest wyczynem. Rekord minimalnego zużycia paliwa na 450 kilometrowej trasie to 5.1 i nie była to jazda w stylu emeryta w kapeluszu.
9,3
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Instalacja LPG "Dream", warto dobrze podregulować. Jako, że używam samochodu głównie do dojazdów do pracy to w zimę zdarza się, że gaz włącza się już na parkingu końcowym :/. Warto IMO patrzeć na obroty (oczywiście z zachowaniem rozsądku na drodze i uwzględnieniem sytuacji), gnanie na trasie 120KM/h i trzymanie obrotów przy 3000 rpm potrafi ustawić spalanie w okolicach 9L :/ Z drugiej strony wleczenie 90ką z 2000 rpm zmniejszy spalanie do 7-8. W tej chwili trenuję skuteczne hamowanie silnikiem i nie przeciąganie biegów - udało mi się uzyskać 8,8L/100 (cały czas mowa o LPG) w 100% w mieście - nice :)

Usterki Citroen Xsara II

Liczba wpisów: 18
Ciężko odpala lub nagle gaśnie w trakcie jazdy
  • Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004
  • silnik
Witam.Od kilku dni samochód z ledwością odpala przy czym kopci na niebiesko.silnik kreci jak glupi, paliwo dostaje a jednak nawet nie próbuje zaskoczyc.za ktoryms razem odpala i nie równo pracuje, faluja obroty o ok 2 tys. po chwili uspokaja sie i normalnie mozna jezdzic.spalanie takie samo moc identyczna.... lecz w trakcie jazdu potrafi niespodziewanie zgasnać. potem przy probie uruchomienia (krecenie rozrusznikiem) strasznie rzuca silnikiem. odstoi troche i jak na poczatku pisałem ledwo odpala. świeci pomaranczowa kontrolka silnika. wymieniłem filtr paliwa. sprawdziłem szczelnosc układu paliwowego kompresorem,czyscilem wszystkie kostki i złączki przy silniku.... nie mam juz pomysłu na usterke
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierunkowskazy
  • Citroen Xsara II
  • instalacja elektryczna
Nie działają kierunkowskazy. Zostały sprawdzone żarówki, są sprawne, system bsi też, jak i również został zmieniony na używany i jest dalej to samo. Na wyświetlaczu kierunkowskazy chodzą jakby żarówka była spalona, a awaryjne działają normalnie, ale nie migają na zewnątrz. Co można jeszcze sprawdzić?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak możliwości otwierania bagażnka ręcznie, jedynie pilotem
  • Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Dało się jedynie otworzyć bagażnik po naciśnięciu przycisku na pilocie gdy kluczyk nie był w stacyjce przekręcony Nie wiadomo Przekręcenie kluczyka na "zapłon" i przytrzymanie przycisku od bagażnika aż do usłyszenia klaksonu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xsara II Hatchback