Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Gaco, 5 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobry, ma odpowiednią moc i kulturę pracy. Wytrzymuje duże przebiegi i ogólnie nigdy nie sprawiał problemu. Jednakże: czasem mam wrażenie, jakby sobie lekko poszarpywał, zwłaszcza na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Silnik lubi jeździć na oleju syntetycznym i nie warto na tym oszczędzać.
3,0
Skrzynia biegów
Biegów nie trzeba szukać, ani z nimi walczyć. Skrzynia chodzi w sposób poprawny, ale daleko jej do precyzji skrzyni biegów w Hondzie, itp. Jest po prostu poprawna.
5,0
Układ jezdny
Dobra trakcja, dobry balans. Samochód prowadzi się w sposób przewidywalny i stabilny, trudno wybić go z toru jazdy, przy czym samochód nie zachowuje się nerwowo. Nie jest to jednak typowa kanapa jak np ZX. Tutaj jest zdecydowanie sztywniej, co wpływa jedynie na plus.
5,0
Karoseria
Karoseria ocynkowana, ładnie narysowana. Problemem może być lakier schodzący z klamek i lusterek. W niektórych kolorach nadwozia istnieje większe prawdopodobieństwo, że zejdzie lakier bezbarwny z jakiegoś elementu nadwozia np: z dachu. Nawet 15 letnie auto nie posiada ognisk korozji. Największym mankamentem tego modelu jest fakt, że wiele egzemplarzy posiada uszkodzony przedni grill chłodnicy. Jego naprawa kosztuje około 250zł. Problemem mogą być także szybko żółknące klosze lamp przednich, które należy przepolerować. Niestety klosze lubią pękać od środka z powodu wysokiej temperatury i na to nic się już nie poradzi...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest całkiem dobra, minusem tej bryły są jedynie ogromne, szerokie tylne słupki... Przy cofaniu na ulicę trzeba zachować naprawdę ogromną ostrożność i czujność.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Nie zauważyłem niczego bardzo irytującego... Jedyne co to w mojej wersji sterowanie elektrycznych szyb znajduje się na konsoli centralnej, nie zaś w boczkach drzwi... Jest to głupi pomysł, ale na pewno będzie łatwiejszy w naprawie jeśli wystąpi jakaś awaria.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa OK. Zawsze odpowiednio schładza samochód. Nie występuje parowanie szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze samochodu jest przestronne i pakowne. Przy poprawnym ustawieniu przednich foteli (oparcie nie jest położone jak w samolocie), z tyłu bez problemu wygodnie usiądzie osoba o wzroście 185cm i będzie miała wystarczająco miejsca na nogi (nie dotyka nogami fotela). Na pochwałę zasługuje także spory bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Samochód nie jest specjalnie głośny. Przy wyższych prędkościach pojawia się oczywiście jakiś tam hałas, ale dźwięk jest neutralny dla ucha, tzn nie męczy jakoś nadmiernie. Moja wersja Xsary nie posiada wygłuszenia maski - być może wtedy byłoby nieco lepiej - choć jak mówię, nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie i dostępne. Auto jest niezawodne, jeśli choć w podstawowym stopniu się o nie dba.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetnie! Za niską cenę można zakupić pojazd z udokumentowaną przeszłością, oryginalnym lakierem i brakiem korozji. Konkurencja w tej cenie jest już zdecydowanie bardziej wyeksploatowana i to widać gołym okiem...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Hatchback