Szukaj

Ocena kierowcy - Cupra Formentor Crossover

mic_ghost34, 4 miesiące temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Cupra Formentor Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4x4 to rewelacja
5,0
Całokształt
Auto zakupiłem jako nowe, z salonu. Wcześniej prywatnie jeździłem starym, sportowym samochodem, więc różnica spora, oczywiście na plus dla Cupry. Auto jest dynamiczne, jeżdżenie nim sprawia przyjemność, jest uniwersalne, pakowne. Przez ponad pół roku użytkowania, nie odkryłem żadnych znaczących wad tego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dynamiczny, 190km na co dzień jest w zupełności wystarczające do bezpiecznego przemieszczania się i wyprzedzania. Charakterystyka i kultura pracy prawie bez zastrzeżeń. Dźwięk silnika z kabiny to natomiast nic ciekawego - zwykłe R4, bez szału. Dodatkowo silnik zdaje się wydobywać z siebie jakby metaliczne dźwięki przy przyspieszaniu, a to również jest raczej na minus jeśli chodzi o walory dźwiękowe. Ogółem jednak, silnik zdecydowanie na plus
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia DSG jest bardzo szybka i jeździ się z nią bardzo przyjemnie. Ma swoją charakterystykę, do której trzeba się przyzwyczaić i jej nauczyć. Dzięki temu nie ma mowy o jej nieprecyzyjnym lub nieprzewidywalnym działaniu. Tryby D i S różnią się diametralnie i trzeba po prostu umieć się nimi posługiwać i używać adekwatnie do aktualnych potrzeb na drodze.
5,0
Układ jezdny
Auto jest wyżej zawieszone niż standardowe kompakty, jednak niżej niż typowe SUVy, do tego prowadzi się pewnie i dość twardo, co dla mnie jest zaletą. Auto nie "pływa", jak można by się było tego spodziewać po takim aucie. Dzięki szerokim oponom i napędowi 4x4, jazda tym autem jest przewidywalna i można dość szybko wjeżdżać w zakręty. W ostrą zimę, na zaśnieżonych drogach, jazda sprawia niesamowitą frajdę. Hamulce również bez zastrzeżeń.
5,0
Karoseria
Auto wizualnie piękne, jednak wiadomo, że to kwestia gustu. Lakiery w nowych autach są podobno dość słabe, a ich warstwa cienka. Cupra nie wyróżnia się tutaj niczym ani na plus ani minus. Aczkolwiek po pomiarze lakieru przez warsztat detailinogwy, okazało się że warstwa lakieru na tym aucie i tak jest grubsza niż na innych nowo produkowanych autach. Oprócz tego, nie zaobserwowałem na aucie żadnych rys ani odprysków po 7 miesiącach jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, siedzi się dość wysoko, widać całą maskę. Widok do tyłu też bez zastrzeżeń przy normalnej jeździe. Przy parkowaniu są czujniki i kamery, więc również bez problemu. Lusterka boczne duże, widać wszystko co potrzeba.
5,0
Ergonomia
Wiem, że wielu ludzi narzeka na dotykową obsługę (prawie) wszystkiego w tym aucie, ale mi to zupełnie nie przeszkadza, powiem nawet że jest to miła odmiana dla mnie po wcześniejszym jeżdżeniu starym autem przez wiele lat. Wszystko w tablecie da się ustawić pod siebie, wszystko jest logicznie rozlokowane i dla kogoś, kto posługuje się na codzień telefonem i komputerem na trochę wyższym poziomie niż dzwonienie i przeglądanie Internetu, taka obsługa nie sprawi najmniejszego kłopotu. Brakuje oczywiście, (nie)sławnego już w świecie Cuprowiczów, podświetlenia panelu do klimatyzacji i głośności radia, ale da się te rzeczy obsługiwać na kilka innych sposobów, więc dla mnie nie jest to żaden problem. Osobiście wolę ten minimalizm w Cuprze i jeden tablet do obsługi wszystkiego, niż mnogość przycisków jak w niektórych starszych autach, sprawiająca wrażenie, że się leci odrzutowcem, a nie jedzie samochodem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, grzeje w zimę, chłodzi w lato bardzo wydajnie. W zimę wystarczy ustawić na 19-20 stopni i po chwili jest już wręcz gorąco. W lato chłodzenie również bardzo szybkie i efektywne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest dużo, 4 osoby, nawet dość wysokie, będą podróżowały w komfortowych warunkach. A myślę, że i piąta osoba nie narzekałaby w podróży na stosunkowo długim dystansie.
4,0
Wyciszenie
Wielu ludzi na ten aspekt Formentora narzeka, jak dla mnie jest ok, zwłaszcza w porównaniu do mojego poprzedniego auta. Jednak faktycznie, nie da się ukryć że jakiś tam szum z nadkoli się wydobywa, więc pewnie tutaj wygłuszenie mogłoby być lepsze, ale trzeba pamiętać o charakterystyce auta (crossover) i szerokości opon (245 przy R19). Wydaje mi się jednak, że odbiór tego elementu jest dośc subiektywny i zależy kto do czego porównuje. Wg mnie jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co ciężko stwierdzić jakie koszty będzie generował ten samochód. Póki jest nowy, to są to niby małe koszty, bo nic się nie psuje, z drugiej strony koszty przeglądów i serwisów w ASO, są dość duże.
5,0
Stosunek jakość/cena
Robiąc dogłębny, kilkumIesięczny rekonesans rynku, nie znalazłem nic, co byłoby tak atrakcyjne pod względem stosunku jakość/cena, jak ta Cupra. Oczywiście zależy, kto czego potrzebuje, jednak stosunkowo duży (jak na dzisiejsze, downsizingowe standardy) silnik + bogate wyposażenie + świetny wygląd + dobra jakość + bardzo konkurencyjna cena, sprawiły, że nie miałem wątpliwości, jakie chcę auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory zdażyło się, że kilka razy tablet się zresetował, wyskoczyły na kilkadziesiąt sekund błędy niektórych czujników (parkowania lub front assist), czy system keyless chwilowo odmawiał posłuszeństwa przy bardziej wilgotnej i mroźnej aurze. Jednak nie zdarzyło się nic, co wymagało by jakichkolwiek kroków z mojej strony, wszystko działo się w ramach opisanych w instrukcji przypadków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co bez takich przygód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Cupra Formentor Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Cupra Formentor Crossover