Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia 1310 Sedan

Krzychu M. (Rudolf), 19 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 214 tys. km
Dacia 1310 Sedan 1.3 54KM 40kW 1983-1989 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
miło wspominam, zwłaszcza po remoncie silnika (6l/100km na trasie...) Tylko ta blacha... Ja miałem Flinstonów - dziura w podłodze i jeszcze dziury postrzałowe na nadkolu - tak przerdzewiało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaby silnik jak na tą masę, ale z drugiej strony jego żwawość nie raz sprawiała, że Golfy I zostawały z tyłu :-D Grunt, żeby kompresja była OK. W czasie remontu silnika (z powodu pęknięcia tulei cylindra) wytoczone były nowe tuleje i... użyte TŁOKI OD MALUCHA 600!!! przez to nie brała ani kapki oleju! a i odpalanie stanowiło nareszcie przyjemność (niektóre zachodnie wozy przy -15 st. odpadają, a ja korbą odpalałem od razu, bo rozrusznik mi zdechł)
4,0
Skrzynia biegów
...biegi zmienia się w tym roczniku jak w Ikarusie MZK ;) ale ma to swoje zalety, można niepostrzeżenia złapać pasażerkę za kolano :D Poza tym dość dobrze zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Ciut miękki tył, zwłaszcza gdy z tyłu 3 osoby i pełny bagażnik to gwarantowane, przytarcie o koleiny. Czasem sprawia wrażenie mocnego przechyłu w zakrętach, ale... to tylko wrażenie, bo trzyma się drogi jak zaczarowana (przynajmniej jeśli nie przekraczamy 100km/h). Przecież to nie jest 300ZX!!! Konstrukcja tego zawieszenia jest z końca lat 60-tych, nie wymagajmy zbyt wiele!
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu mówić. Akwarium. Zwłaszcza ta wielka tylna szyba :)
3,0
Ergonomia
Ogólnie nie jest źle, ale toporność regulatora ogrzewania mnie dobijała, nie wspomnę i wychylaniu się by ustawić nadmuch na podszybiu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli silnik jest OK, a uszczelki w nadwoziu też, to nawet -15 nie groźne, ale... Trochę dugo się nagrzewa wnętrze. Na trasie zimą to spoko, ale w mieście przejedziesz 5km i nadal masz szron od środka :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WIEEEELKI bagażnik (410l to nie ma ani Polonez, ani R19 hatchback, ani CitroenZX, ani Audi 80, ani Mercedes 190) Przednia część dla pasażera ma ciutku mało miejsca na nogi, a z tyłu, gdy cofnie się fotele to też szału nie robi
3,0
Wyciszenie
do 90km/h jest ekstra. Zwłaszcza gdy silnik zadbany i wydech cały. Tylko szum opon opływającego powietrza i lekko mruczy silnik (u mnie jeszcze lekko pukał później przegub)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przed i po remoncie bajka. Na trasie nie przekraczała 6,5l/100km. A gdy zrobiłem 400km nie przekraczając 100km/h i spokojna jazda to... 5,8l/100km!!! i to z włączonymi światłami!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
za tą ceną wymagać nie można, tyle, że trzeba mieć garaż :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
urwane dźwignie regulatorów nawiewu, silnik spryskiwaczy, zamki, włącznik świateł, śniedziejące bezpieczniki (przez to raz nie włączyły mi się pozycyjne, a mijania były, a z tyłu Policja...), zapychająca się dysza wolnych obrotów, i wiecznie zawieszający się rozrusznik (dobrze, że można było korbą uruchomić), elektryka
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pęknięta tuleja cylindra

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia 1310 Sedan