Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

Dusterro, 8 lat temu
Silnik 1.5 dCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie i silnik super!
5,0
Całokształt
Mam ten samochód od niedawna. Ogólna ocena bardzo dobra. Zalety to: 1. wyśmienite zawieszenie, które świetnie tłumi wszelkie nierówności; 2. bardzo elastyczny i oszczędny silnik dci; 3. dużo miejsca (w tym możliwość montażu trzech fotelików z tyłu!); 4. tanie części; 5. dzielność w terenie za sprawą dużego prześwitu i 4x4 z Nissana; 6. bezkonkurencyjna cena! Wady: 1. trudność ze znalezieniem pozycji za kierownicą; 2. drobne niedoróbki typu brak pełnej regulacji kierownicy, czy kiepski mechanizm regulacji wysokości fotela; 3. wadą jest też marka, która kojarzy się z największym badziewiem (co ciekawe Duster na niektórych rynkach sprzedawany jest jako Renault i Nissan Terrano).
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten sam silnik (euro6) jest montowany w różnych Renaultach (w tym Megane i Kajar), Nissanach (Qashqai), a nawet Mercedesach (klasa A, B, GLA, Citan) i Infiniti (Q30). Silnik świetny: zaskakuje kulturą pracy i elastycznością. W testach elastyczności 80-120 km/h na 6 biegu podawane są wyniki 12.9 sekund (np. strona autosalon pomorski). Dla porównania Kia Sportage 1.6 (135 km benzyna) 23,3 s; Nissan Qashqai 1.2 (115 km turbobenzyna) 24,8 s; Sportage 1.7 CRDI (diesel 115 km) 16.1 s; Peugeot 508 2.0 HDi (diesel 140 KM) 13,8s; Honda CR-V 2.0L i-VTEC (benzynowy 155km) 21.9s; Honda Civic 1.8 i-VTEC 142 KM Sport - 15,6 sekund; Fiat Freemont Urban 2.0 MultiJet II 16V 170 KM - 13s. Podsumowując: Duster ma na 6 biegu elastyczność nieporównywalną z benzyną i taką jak bardzo dobry diesel 2.0 170 km we Freemoncie! W dużym stopniu jest to zasługą krótkiego przełożenia (co ma też swoje wady).
4,0
Skrzynia biegów
Jest to przerobiona skrzynia aliansu Renault-Nissan z bardzo krótkim pierwszym biegiem. Wszystkie biegi są krótkie. A szczególnie krótkie przełożenia 1-4 (szczególnie jedynka co jest zaletą w terenie i korkach). W praktyce rusza się z dwójki. Szóstka też mogłaby być dłuższa bo przy 135 km/h jest 3000 obrotów! Przez to wzrasta spalanie. Ponadto ograniczona jest prędkość maksymalna - 168km/h (ten sam silnik w Mercedesie GLA 190km/h).
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny układ jezdny. Uwielbiam jeździć dziurawymi drogami. Nie wiem jak samochód to robi, że nic nie przenosi do środka. Może to zasługa wielowahaczowego zawieszenia z Nissana X-traila. Fajny napęd 4x4 (też z Nissana) z możliwością zablokowania przeniesienia na 4 koła ( praktyce do 80km/h).
Komfort
4,0
Widoczność
Dzięki dużej przestrzeni i świetnej amortyzacji komfort bardzo dobry. Fajne radio z bluetoothem.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok, prosto, solidnie, nie skrzypi, materiały na desce twarde ale na nich nie leżę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa. Podobno ma nagrzewnicę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fajne auto rodzinne. Praktyczny bagażnik, który można załadować po dach. Mieszczą się 3 foteliki z tyłu (wprawdzie muszą być przypięte na pasy a nie isofix), co jest niespotykane w SUVach i crossoverach!
4,0
Wyciszenie
Po liftingu auto mocno wyciszono. Wg. autocentrum 69 decybeli przy 130km/h. Czyli mniej niż m. in. Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM; Seat Leon; Toyota Auris; Kia Optima; Toyota Avensis; Jeep Grand Cheeroke; Peugeot 5008; Kia Sorento; Mazda cx5; Mistubishi ASX i Outlander; Nissan Qashqai 1.6dci, Opel Mokka; Suzuki SX4 scross; Skoda Roomster. Dokładnie tyle co Volvo xc60. Nie jest chyba źle wbrew temu co piszą niektóre pismaki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze. Stała jazda z prędkościami: 70km/h - 3,5l/100; 90km/h - 4,4l/100; 120km/h - 6,2l/100. Powyżej 120 obroty silnika szybko rosną a wraz z nimi zużycie paliwa. Przy 140km/h jest 8-9l/100. W praktyce prędkość 140km/h daje 2 razy większe spalanie niż 90km/h!
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma nic porównywalnego w tej cenie. Szukałem samochodu rodzinnego, z większym prześwitem, z dieslem i 4x4. Taki samochód nabyłem za 70tys złotych. Honda CRV i VW Tiguan były za ponad 130tys. zł. Kia Sportage za ponad 100 tys. Skoda yeti trochę tańsza ale z oszukanym silnikiem VW, mniejszym prześwitem i bez blokady 4x4, no i ten wygląd. Był jeszcze Sanyong Korando za ok 85tys ale ma bardzo słabe opinie, dramat z dostępem do części zamiennych. Chcę od czasu do czasu ciągać przyczepę kempingową - ponoć Duster robi to bardzo dobrze (dostał specjalne wyróżnienie w konkursie Caravaningowym w UK). Co istotne mieszczą się 3 foteliki z tyłu ! Pokażcie mi innego SUVa, który to potrafi! Na mój wybór miała też wpływ ocena bezpieczeństwa - tu niestety tylko 3 gwiazdki. Ale świat nie jest czarno biały-gwiazdki odebrano za brak seryjnego ESP (teraz już jest seryjne), i słabe wyniki w zderzeniu z pieszym. To co mnie interesuje, czyli ochrona pasażera i dzieci wyszła ok, odpowiednio 74% i 78%, czyli na poziomie Mazdy cx-7. Inne wyniki ze strony NCAP: Mazda 6: 77% i 81%; Citroen C3 picasso: 81% i 76%; Honda Civic: 79%i 76%; Subaru Legacy 79% i 73%; Toyota Urban Cruiser 58% i 71%; Citroen c5: 81% i 77%. Z resztą ochrona dzieci 78% jest na poziomie Citroena c4 Picasso, czyli rodzinnego VANa! Chyba nie jest zatem tak źle z tym bezpieczeństwem :) Nie patrzcie na gwiazdki tylko na procenty składowe. Gwiazdki są odbierane za ochronę pieszych i brak ESP.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko mam auto. Zakładam, że samochód jest prosty w budowie. Nie ma co się psuć, a naprawy tanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko mam auto. Zakładam, że samochód jest prosty w budowie. Nie ma co się psuć, a naprawy tanie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV Facelifting