Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster III

Filip, 8 miesięcy temu
Silnik 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster III 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,57
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest głównym atutem tego samochodu moim zdaniem.
Silnik : Sprawnie sobie radzi w normalnym użytkowaniu.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód, dobrze się prowadzi, jest zwinny, zaskakująco żwawy jak na ten silnik, ekonomiczny i wygodny. Wizualnie bardzo mi się podoba. Sylwetka rewelacyjna w mojej ocenie. Posiada wszystko co powinien. Kolor sandstone rewelacja, pakiet zima, grzane fotele i kierownica, aluminiowe felgi 18 dodają uroku. Pozytywne zaskoczenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskakująco zwinny jak na pojemność i moc. Sprawia wrażenie jakby 100 koni było tylko na papierze a w rzeczywistości jest wiecej. Trochę szarpie jak jest zimny i głośno chodzi podczas przyspieszania, co mnie irytuje. Jeździłem innymi samochodami z silnikami trzycylindrowymi i ich kultura pracy była dużo lepsza, tak nie warczały.
4,0
Skrzynia biegów
Czuć wibracje na niektórych biegach, ale ogólnie biegi wchodzą dość płynnie, ponoć po jakimś czasie użytkowania ma być lepiej. Niestety nie jest to skrzynia nowej generacji jeśli chodzi o manual.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo wygodne, zwłaszcza na leśnych i polnych drogach pokazuje swoje zalety. Nie jest taki miękki jak w poprzedniej generacji. Wspomaganie kierownicy bardzo intensywne ale po przyzwyczajeniu jest super.
5,0
Karoseria
Jak na razie ok, zobaczymy trwałość powłoki lakieru po jakimś czasie. Plus za ocynk, czego często brakuje w wielu nowych autach.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj prawdę mówiąc szału nie ma. Krótka szyba przednia, szerokie słupki ograniczają pole widzenia, tylna szyba malutka. Są kamery, które wiele rekompensują.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie i przemyślanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi ale jakoś dziwnie głośno chwarszczy, ponoć tak na być. Ogrzewanie jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wystarczająco dla rodziny 2+2.
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy do 90 km jest cicho, na postoju silnika prawie nie słychać, nie wiem skąd te komentarze, że na postoju klekocze. Podczas przyspieszania zwłaszcza na zimnym silniku wyje, jakby auto od strony silnika w ogóle nie było wyciszone. Przy prędkości autostradowej szum wiatru jest wyraźny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu duży plus, fabryczna instalacja gazowa, stosunkowo niewielkie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć coś lepszego w cenie do 100 tys. zł. i to z fabrycznym LPG.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika trochę fiksuje, głównie tablet, rozpoznawanie znaków i kamerki czasem nie mają widoczności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód więc na usterki trzeba poczekać. U mnie w porządku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów