Inne
: Ciągle mi się podoba design tego auta, wewnątrz i na zewnątrz, właściwości jezdne. Komfort jazdy porównywalny do dużo droższych aut z tego segmentu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Usterek jest masa: od zupełnie niedorobionego infotainmentu (częste awarie: a to czarny ekran, a to klimy się nie da wyłączyć, a to asystent jazdy nie działa, z czujnikami problemy). Podobno jednak problemy zostały już wyeliminowane.
4,0
Całokształt
Ogólnie uważam, że koncepcja tego auta jest fantastyczna i nie dziwię się ogromnemu popytowi na to auto po sukcesie dustera II jako auta solidnego. Auto prezentuje się w środku i na zewnątrz świetnie, właściwości jezdne b. dobre, wersja na 4 koła z prześwitem 22 cm jest nie do pobicia, wbrew negatywnym komentarzom na temat trzech cylindrów, uważam, że ten silnik naprawdę daje radę. Niestety, jak chodzi o dustera III sytuacja jest trochę taka, jakby Renault testowało auto nie przed produkcją, ale rolę tę spełniają niejako klienci. Masa usterek i niedoróbek nie wiem skąd wynikających, czy ze słynnej bałkańskiej precyzji, czy z jakości poddostawców (Valeo? - skrzynia biegów jest z poprzedniej epoki, luzy, zapomnijcie o płynności, ale może ktoś je po prostu źle montuje na linii?), czy programistów - nie wiem, czy z grupy Renault, czy spoza. Niby plastiki są naprawdę solidnie spasowane, ale powoli dochodzą odgłosy z podwozia, zawieszenia, szyby, skrzyni biegów - to wszystko trzeba będzie regulować w ASO potem. W tablecie mieszka duszek i to wszyscy potwierdzają - nie ma dnia, żeby coś nie zadziałało inaczej. Często zawiesza się też kamera przednia asystenta jazdy. Renault przez pół roku nie zrobiło nadal wyczekiwanej aktualizacji. Po usunięciu usterek wieku dziecięcego nie ma się jednak do czego przyczepić, bo za kilkoma drobiazgami, które zdarzają się w każdym aucie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z turbinką daje rady.
2,0
Skrzynia biegów
Skok do lat 90. Biegi wchodzą ciężko, niewyregulowane linki. Luzy, drążek drży na niektórych biegach.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Auto jest bardzo dobrze wyciszone do prędkości 120 km.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 130KM 96kW
[l/100km]