Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Espero

Lukas, 12 lat temu
Silnik 1.8 i 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daewoo Espero 1.8 i 90KM 66kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zrywny, szybki, w miare ekonmiczny a co najwarzneijsze nie psuje sie a ma juz 260tys km przezbiegu nawet cisnienie w cylindrach nie jest wile gorsze niż było fabrycznie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lewa strona strasznie koroduje mam do wymiany próg i dolatania blotniki
4,0
Całokształt
Gdyby nie blacha to powiedział bym że doskonałe jak na swój rocznik i cenę. Ogólnie auto duże przestronne, bardzo bogato wyposażone, wygodne, ekonomiczne na gazie i porównywalne do Vectry nie co wygodniejsze a sporo tańsze. Czemu porównuje do Opla Vectry ponieważ to to samo tyle że ze znaczkiem Daewoo ale bogaciej wyposażone w standardzie mamy: Czego nie ma prawie w żadnym aucie tej klasy elektrycznie otwierany bagażnik na siłownikach po za tym: el.regulowane szyby lusterka także ich podgrzewane, regulacja wysokości kolumny kierownicy i fotela, centralny zamek, immobilizer, blokada skrzyni biegów(:
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem nieźle się zbiera, do wyprzedzania też nie najgorszy pod warunkiem ze osoba którą chcemy wyprzedzić nie jedzie więcej jak 120km\\h bo do 140 to autko jest dynamiczne potem gorzej. Bez awaryjny jak to vectra bo to właściwie jej typ silnika(:
4,0
Skrzynia biegów
Nie zawodna jednak trochę denerwująca jedynka za krótka, na dwójce szarpie puki na 2000obr nie wejdzie, trójka świetnie dobrana duży zakres prędkości pozostałe w normie(: Z czasem pojawiają się zgrzyty podczas wbijania wstecznego oraz trzeciego biegu z powodu wyrabiających się po ok 250tys wodzików. Koszt niski a po ich wymianie wszystko działa jak trzeba(: Wskazówka Dla tych którzy chcieli by zrywniejszego i szybszego auta niż fabryczne statystyki Esperaka włóżcie do niego skrzynie od kalibry 2,0L pasuje bez kombinowania i macie efekty (:
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie miękkie świetnie tłumi nierówności cicho pracuje. Wadą jest to ze auto daje przy większych prędkościach na zakrętach uczucie bujania. Sposobem dla wybrednych jest przycięcie uzwojenia sprężyn o jedną drugą lub całe uzwojenie i jest fajnie (: Co do awaryjności to jest porównywalna no może ciut szybciej ze względu na to że w Polsce mamy DZIURAWE DROGI do innych aut.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność, bardzo duże lusterka ułatwiają znacząco cofanie. Niektórzy nażerają na zbyt długi przód którego nie widać co akurat nie stanowi problemu bo każdy Esperak ma regulowana wysokość fotela wiec spokojnie można sobie dobrać odpowiednią wysokość (:
4,0
Ergonomia
Tu nieco gorzej ale jest w miarę dobrze. Przyciski na konsoli są podświetlone wiec widać je dobrze ale problem stanowi ich umieszczenie zasłania je duża kierownica co irytuje kiedy trzeba uważnie patrzeć na drogę a potrzeba nam włączyć np. halogeny, czy podgrzać lusterka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest świetnie auto nagrzewa się bardzo szybko max 5 min i mamy gorąco nawet w największe mrozy w samochodzie jest bardzo ciepło. Natomiast w upały bardzo chłodno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca nawet z kompletem pasażerów. Ale bagażnik już gorzej jest ogromny to fakt morzna śmiało włożyć do niego wózek dziecięcy i spore zakupy, nie ma jednak możliwości złożenia tylnej kanapy co mocno ogranicza rodzaj ładunku który możemy wozić.
4,0
Wyciszenie
Auto w porównaniu do innych z jego ery jest bardzo ciche. Do 100km/h nie słychać nic z zewnątrz, przy 120km/h słychać leciutki pogwizd silnika bardzo miły dla ucha jednak z powodu sporych lusterek w porównaniu do innych aut słychać szum wiatru rozbijającego się o nie ogólnie nie jest to uciążliwe nawet przy bardzo długiej jeździe. Ale jak macie zamiar cisnąć 140km/h i wyżej, to już nie jest tak milo silnika dalej nie słychać ale szum zaczyna po paru godzinach irytować dość znacząco.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaznaczyłem doskonale z tego względu że zużycie paliwa w stosunku do pojemności silnika jest w normie. Tu różnie od 8 do 12L benzyny, gazu nie więcej jak 14 nie mniej niż 8L\\100km Koszty napraw niskie tak jak części Espero to po prostu Vectra w innej budzie, oprócz elementów blacharskich prawie wszystkie pasują od Vectry \"B\"
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie kupisz nic w cenie Esperaka z takim wyposażeniem jakie one oferują. Auta niemal bez awaryjne jeśli się o nie dba (:
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie nic się nie psuje u mnie siadły przyciski od podnoszenia szyby, i urwałem klamkę zimą jak drzwi zamarzły, to tyle jeśli chodzi o drobiazgi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po za tym że pękła mi śruba na wahaczu wszystko działa i się nie psuje, wiadomo zawieszenie i hamulce wymienia się w każdym aucie wiec tego nie liczę. Esperak bynajmniej mój a jest z 1996r i najechane ma już 260tys to taki co się w niego w siada i jedzie bez obawy że coś siądzie(:

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Espero 1.8 i 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Espero