Szukaj

Informacje o Daewoo Espero

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1990-1999. Espero powstawał między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. Konstrukcyjnie auto bazowało rozwiązaniach zastosowanych wcześniej w Oplu Ascona. Jego projektantem było studio Bertone. Początkowo projekt miał trafić do Citroena, ale gdy francuska marka nie była nim zainteresowana, kupiło go Daewoo. Na rynkach hiszpańskojęzycznych nazwę Espero zmieniono na Uranos, gdyż „espero” znaczy po hiszpańsku „zaczekaj”. Daewoo uznało, że to nieodpowiednia nazwa dla samochodu. Następcą Espero był model Nubira.
czytaj więcej

Daewoo Espero – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Daewoo Espero

Liczba ocen: 571
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~karol
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
Daewoo Espero
samochod kosztuje niecale 2000zł- przejechałem 2 lata i około 30 000km, ogolnie czesci tanie, chociaż zamienniki często pozostawiają wiele do życzenia, bendix zakupiłem za 30 zł i po ok roku znów jest do wymiany, słabe są też elementy blacharskie jak blacha czy zamnki. Koszty napraw i części ogolnie tanie, za takie pieniądze nic lepszego nie da się znaleść, duże rodzinnei wygodne auto często jeździ w trasę nawet 500km, silnik niezawodny i rewelacyjny jeśli blacha wytrzyma myśle ze zrobie nim jeszcze 100 tyś!!!
3,0
~Swarzedz jest super
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
Daewoo Espero
kupilem espero za 1900 zł po czesci myslac ze to dobry wybor poniewaz auto miało stusnkowo mały przebieg (140 tys.) i wiedzac o tanich czesciach liczyłem na uzytkowanie bez wiekrzych problemow. Niestety auto po jakims czasie miało problem z elektryka ( obroty falowały na jałowym biegu ,silni w trakcie jazdy gasł ! )...problem trudny do zdiagnozowania dla mechanikow. wkoncu samochod jednego dnia przestał wogle odpalac i zakonczyłem ta nie rowna walke. Nie polecam tego auta młodym ludziom ktorzy szukazja okazyjnie tanich aut. Pomimo wszytsko espero wyroznia sie na drodze ma swoj urok i ciekawie sie prowadzi ale jest nie dopracowane.
4,5
~Lukas
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Daewoo Espero
Gdyby nie blacha to powiedział bym że doskonałe jak na swój rocznik i cenę. Ogólnie auto duże przestronne, bardzo bogato wyposażone, wygodne, ekonomiczne na gazie i porównywalne do Vectry nie co wygodniejsze a sporo tańsze. Czemu porównuje do Opla Vectry ponieważ to to samo tyle że ze znaczkiem Daewoo ale bogaciej wyposażone w standardzie mamy: Czego nie ma prawie w żadnym aucie tej klasy elektrycznie otwierany bagażnik na siłownikach po za tym: el.regulowane szyby lusterka także ich podgrzewane, regulacja wysokości kolumny kierownicy i fotela, centralny zamek, immobilizer, blokada skrzyni biegów(:

Raporty spalania Daewoo Espero

Liczba raportów: 378
Średnie spalanie dla Daewoo Espero
8,6 – 9,6
l/100 km
9,2 – 11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Przejechałem moim Espero w ciągu 4,5 roku 162tys km. W tym czasie bez problemu wyjeżdżałem w dalekie trasy czy to na Mazury czy to w Bieszczady. Nigdy nie zwiodło. Tak technicznie jak i ekonomicznie. Przy długiej trasie udało mi się zejść do 7.8l na 100km. Zbiornik lpg to 42l, czyli do jazdy 33.5l. Na tym zbiorniku przejechałem 426 km. Ale jeśli zaniedbałem przewody wn czy kopułkę to spalanie wzrastało przedziału 8.9-9.3. A średnio po mieście przejeżdżałem około 330 km. Silnik nie do zdarcia, gorzej z blachą, warto naprawdę dbać o olej i kable - wtedy spalanie jest więcej niż atrakcyjne. Na autostradzie udało mi się wydobyć 170 km/h na gazie choć tylko na około 5km odcinku, a spalanie w całości w zasadzie nie wzrosło. Polecam tym, którzy potrafią sami zadbać o wymianę tak uszczelek, jak przewodów, kopułki, świec - wtedy będziecie zadowoleni z osiągów i ekonomiczności Waszych esperaków - tak jak ja ze swojego.
9,9
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
Daewoo Espero
Esperaka kupiłem w ... LOMBARDZIE za grosze (1400zł) jednak była do wymiany przednia szyba, naprawa i regulacja gazu oraz zwichrowane tarcze z przodu (których nie wymieniłem aż do śmierci pojazdu i nie było z tym żadnego problemu oprócz bicia przy ostrym hamowaniu). Spalanie trzymał na poziomie 10,5l/100km w cyklu mieszanym z momentami naprawdę ostrej jazdy. Nigdy nie przekroczył 12l lpg na 100km nawet kiedy opony piszczały przy każdym ruszaniu. Benzyny pił około 4 litrów na każde 1000km (czyli 4 litry co 15-18 dni w moim przypadku, bardzo częste odpalanie i gaszenie silnika). Niestety mimo naprawdę niezłego komfortu jazdy jakiego nie można spodziewać się po aucie za taką cenę (klimatyzacja, centralny zamek, autoalarm+pilot, el szyby i lusterka, gaz) brak finansów przyczynił się do zbyt późnej chęci wymiany paska rozrządu. Pasek strzelił w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu, koszt naprawy to po znajomosci i tak kwota około 1300zł... Gdyby nie był tak przegnity to może warto byłoby go naprawiać, a tak to idzie na złom. PRZY ZAKUPIE POJAZDU BEZ GAZU KONIECZNIE SPRAWDZIĆ CZY DZIAŁA WSKAŹNIK POZIOMU PALIWA - JEST TO PRAWDZIWA BOLĄCZKA ESPERAKÓW!
7,0
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Auto miał mój tata. To auto obala pogląd słabych aut Koreańczyków. Silnik 250k km bez wycieków, auto od nowości u nas w rodzinie, żadnych poważniejszych napraw oprócz wymian klocków hamulcowych itd. Jedynie po założeniu gazu termostat nawalał. Karoseria więcej do życzenia, lecą drzwi i progi. Ojciec jeździł oszczędnie średnio pałił 7,5 w mieście, poniżej 7 na trasie. Jego znajomym paliły po 12, ale to kwestia nogi i zmiany biegów. Przepiękny moment obrotowy, zmiana biegu przy 2300 obr/min daje dobrą dynamikę przy małym spalaniu. Nie wierzcie w spalania powyżej 10 bo tak jeżdzą rajdowcy, nie spokojni ludzie :)