Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Espero

Jychu, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sprawdzona konstrukcja, tania w eksploatacji!
5,0
Całokształt
Czy można mieć auto z niezawodnym, mocnym silnikiem, klimą, abs , elektryką, wygodnymi fotelami zprzynajmiej 1995 roku za nie wielkie pieniądze - wręcz śmieszne. Dodatkowo czy ten samochód może byż bezproblemowy i bezawaryjny? Może być sprawdzony i bezpieczny i łatwy w naprawie! Czy może być wygodny i może ładnie wyglądać? Espero - takie jest. Kto miał to auto w wersji z zachodu wie o czym piszę. Niestety polskie wydania zepsuły wszystko bo są tandetne i sypią się jak organki organisty w Mroczenku. Auto niedocenione, a zadbane i konserwowane jest naprawdę dobrym rozwiązaniem. Mając to auto w dobrym stanie dojedziemy wszędzi wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest to, że auto można zostawić wszędzie i nikt go nie weźmie bo po co? Nie przejmują nas parkingi w sklepach i żyjemy w mniejszym stresie. Naprawdę auto to jest dobre dla każdego kto szuka czegoś taniego, a jednocześnie uniwersalnego!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to stara sprawdzona konstrukcja Opla. Cierpi na drobne wycieki, ma już swoje lata i nie dysponuje ogromną mocą, ale dzięki temu jest żywotna! Silnik łatwo wkręca się w obroty jest cichy i bezawaryjny! Jego rozrząd jest bezkolizyjny co miałem okazję sprawdzić. Silnik ten jest znany każdemu mechanikowi i przynajmniej nie niesie ze sobą tajemnicy!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestrojona, biegi odpowiednio poustawiane. Nie ma problemu ze zmianą biegów, czy elastycznością na poszczególnych przełożeniach.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest niezwykle miękki, troszkę za miękki jak na polskie dziury ( zawieszenie potrafi dobić ) Byłem na spr amortyzatorów bo już tak bujał że myślałem że są do kitu, a okzało się że mają po 77% a po prostu zawieszenie Espero ma tak miękką charakterystykę. Jest jednak komfortowo, chociaż z niektórymi nierównościami poprzecznymi zawieszenie nie radzi sobie i wpada w rezeonans.Ale ogólnie jest dobrze, na trasie bardzo wygodnie, a przy szybkich zakretach auto zachowuje się przewidywalnie! hamulce dobre, abs dopełnia swojego zadania. Stateczność na prostych też dobra. Cały układ jezdny jest skonstruowany pomyślnie!
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki może być, do tyłu natomiast kiepsko!
4,0
Ergonomia
Ergonomicznie auto nie jest najwyższych lotów, przyciski schowane za kierownicą, radio nad popielniczką za nisko. Podnoszenie reflektorów koło ręcznego. Jest kilka wad, ale do nich mozna się przyzwyczaić i po pewnym czasie już nie rażą. Ogólnie kształt deski i jej funkcjonalność stoi mimo wszystko na wysokim poziomie. Materiały są przyzwoitej jakości i przy odrobinie szczęścia do egzemplarza nic nie trzeszczy denerwująco. Pomijam w tej opinii polskie wersje espero które wydają się być złożone na prędce z materiałów od poloneza z 1978roku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uważam, że tu jest doskonale. Szyby parują, ale bez przesady i to jak w każdym aucie. Jeśli chodzi o nagrzewanie to zdecydowanie grzeje dobrze. W lato pomaga klima manualna, która jest prawie, że seryjna w tym modelu. Regulacja chodzi płynnie, mamy do dyspozycji zamknięty obieg, a w razie potrzeby włączając 4 bieg wentylatora nie dostajemy wibracji w uchu od hałasu, chodzi w miarę cicho i nie obniża komfortu podróży.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie bomba. Auto naprawdę wygodne. Pomimo tego, że fotel kierowcy często ulega jakiejś deformacji na stelazu, naprawa nie jest ani trudna ani kosztowna. Wszystko w miarę rozsądku. Podróż jest niezwykle wygodna i 4 osoby śmiało jadą z miejscem na nogi i głowę. Można zabrać spory bagaż i jadąc w środku nie ma się poczucia małej ceny auta! Jedzie za więcej po prostu!
5,0
Wyciszenie
Kiedy pierwszy raz wsiadłem do espero byłem zdziwiony, że jest tak cicho. Naprawdę słychać tylko opony i powietrze. Dzięki temu że auto ma niski współczynnik oporu powietrza jazda nawet z predkosciami ponad 120 jest miła i przyjemna. Silnik słychać dopiero po przekroczeniu większej połowy na skali obrotomierza. może troszke za dużo szumii p[rzez lusterka, ale przecież za taką kasę nie można oczekiwać cudów. Coś słychać musi być......
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność do drugie imię tego auta! Pali przeciętnie, ale za to ceny napraw czy części są śmieszne. Naprawdę za małe pieniądze można naprawić wszystko. Może bez przesady, że wszystko, ale większość! Ten silnik zna każdy mechanik! Te auto nie ma prawa zaskoczyć, bo i czym??? Espero jest autem konstrukcyjnie prostym, bez żadnych udziwnien, dlatego koszty jego eksploatacji nie rujnują budżetów nawet skromnych!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu bez komentarza- wzorowo!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z dorbiazgów tylko drobna elektronika, jakieś styki nie łączą, albo coś na podobe! Ale wszystko można naprawić łatwo!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie ma. No może jedna - rdza!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
12,0
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Espero