Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Ram I Pick Up

DziFu, 1 miesiąc temu
Silnik 5.9 190KM 140kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dodge Ram I Pick Up 5.9 190KM 140kW 1989-1992 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jak na amerykański wóz roboczy z lat 90, a konstrukcyjnie z lat 60, to trzyma się drogi perfekcyjnie.
Układ hamulcowy : Podczas hamowania na pusto można się zdziwić jak dobrze działają hamulce. Pod obciążeniem nawet nie poczują że wiezie się 3tony na pace.
Silnik : Zaskoczył mnie absolutna prostota, i siła jaką można doświadczyć ciągając duże ciężary.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Różne wtyczki i czujniki lubią przestać działać, ewentualnie mechanizmy typu IAC czyli elektroniczne ssanie lub silniczki szyb, lubią się zaciąć. No i chyba największy problem to zintegrowany regulator napięcia z ECM silnika, co powoduje konieczność regeneracji całego sterownika. Dołożenie zewnętrznego regulatora napięcia jest możliwe ale trzeba wiedzieć co gdzie odciąć, i jak ominąć te oryginalny.
5,0
Całokształt
Jako że posiadam wersje Clubcab, czyli 1.5 kabiny, jest to bardzo pojemne użytkowe auto. Spokojnie można wybrać się we 2 osoby na wczasy i przespać się w aucie, a jak trzeba to i 5 osób wsiądzie i pojedzie. Trasy rzędu 600-1000km w jednym ciągu nie są uciążliwe, choć brak tzw kapitańskich siedzeń czasem doskwiera gdy pasażer chce się zdrzemnąć. Pozatym widzę same plusy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pancerny, przemieli wszystko, praktycznie bez obsługowy. Szczególnie że w tym roczniku jest już na podwójnym wtrysku, więc odpadają regulacje i inne z tym związane. Jedyny minus to oddawanie mocy, oryginalny sterownik skrzynia-silnik strasznie kastruje moc podczas ruszania, ale da się z tym normalnie funkcjonować.
3,0
Skrzynia biegów
Jako że posiadam 3 biegowy automat z overdrive'em A518, to musze przyznać że zamula i kastruje moc silnika podczas ruszania. Pozatym jak już się rozpędzi to skrzynia bardzo fajnie radzi sobie z utrzymaniem prędkości. Chyba że zacznie się górka
5,0
Układ jezdny
Prosty bez zbędnych rzeczy, pancerny i absolutnie niezawodny. Szczególnie w wersji z Dana 60.
4,0
Karoseria
Nie rdzewieje jak późniejsze generacje, choć podłoga lubi rdzewieć nawet na środku pustyni, a kanaliki odprowadzając wodę z falbanki na dachu lubią się zatkać i rdzewieć. Pozatym całkiem dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji Clubcab jest naprawdę sporo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jeśli ma się wszystkie uszczelki szczelne, to jest naprawdę cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie, większość bez problemu dostępna, do tego można używać części od 2gen jeśli chodzi o silnik, lub części wnętrza można pożyczyć od czegoś ze stajni GM'a.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.9 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Ram I Pick Up