Wcześniej C4 II eHDI 1,6 - DS4 (2022r) wersja Performance Line + - analizując wyposażenia w wersjach, to do maksymalnego brakuje Noktowizji (ciekawy dodatek, jak ktoś mieszka poza miastem może być przydatny na co dzień, piesi, zwierzęta, słabo oświetleni rowerzyści), Zawieszenia aktywnego (nie wiem nie miałem porównania, z innych recenzji wnioskuję, że bardzo dużej różnicy nie ma, proponuję zweryfikować czy to prawda), Masaży w fotelach ( w wersji PF niedostępne, więc nie wiem jak bardzo to warte, małżonce nie odpowiadało, chyba bałbym się tego używać na długiej trasie bojąc się że zasnę?), prędzej brakuje wtedy wentylacji w fotelach; Systemu Drive asist 2.0 - utrzymywania toru jazdy (jest fajna recenzja na YT, gdzie widać jak to działa, może być pomocne przy długich i pustych trasach, jestem przekonany, że mało osób to używa). Ogólnie myślę, że nic bez czego nie można się obejść.
Ogólne wrażenia: zdecydowanie premium, ma super nietuzinkowy wygląd wewnątrz i zewnątrz, wyciszenie i komfort podróżowania to ogromna zaleta, tego szukałem na długie trasy, teraz jazda 1,5 godz to tak jakby to było 0,5 godz. To auto do spokojnej jazdy (nie znaczy wolnej) i słuchania muzyczki a jak potrzeba to 1,6 180km naprawdę daje robotę i potrafi być bardzo dynamiczne. W mojej wersji - plus za przyjemny wygląd w środku, wygodne fotele, dobre światła, świetne kamery 360, (podobno DS ma lepsze niż w Audi S6).
Muzyka: Brak zestawu Focal, jednak dzięki dobremu wycieszeniu środka, muzyczka bardzo dobrze gra i dla większości osób będzie to naprawdę więcej niż wystarczająco. Dźwięk z radia zwłaszcza DAB jest naprawdę dobre. Dla audiofilii podobno Focal to ekstraklasa i jest bardzo polecane. Minus wydaje mi się, że antena nie najlepiej zbiera fale.
System multimedialny: rzadko ale jednak potrafi się zaciąć przy uruchomieniu, ale cóż taki podobno urok. Oryginalna Navi jest bardzo fajna i nieźle to działa z Head Up-em. Z wykupioną subskrypcją możliwość sterowania głosowego system np ogrzewaniem (u mnie działało tylko w j. angielskim). Brak problemów z połączeniem bluetooth Android Auto, działa płynnie nic nie zacina. Asystent głosowy Android, działa poprawnie. Ekran reaguje na dotyk bardzo dobrze, brak zawieszeń w trakcie jazdy. Ogólnie system w miarę intuicyjny, jest prawie taki sam jak w Peugotach i Citroenach. Plus minus - dodatkowy ekranik dotykowy do sterowania. Zwykle służy do smyrania z nudów palcem po ekranie niż sterowaniem systemem, bo z tego sterowania to tylko jako szybkie uruchomienie skrótów do systemu jak np przełączenie z źródła muzyki spotyfi/radio, wył/wł start/stop lub ogrzewania foteli
Spalanie: w trasie teren niezabudowany (śr prędkość 55km/h) - od 5,5l do 6,7l; autostrada (śr prędkość 100km/) - 6,5 - 8l (liczy się dynamika jazdy); miasto (średnia prędkość 25 km/h) - 8l - 9l do 12l. - dane na podstawie aplikacji MyDS. Spalanie idzie mocno w górę jeżeli się często przyspiesza.
Awaryjność: jako drugi właściciel musiałem wymienić klamkę i podświetlenie drzwi - razem 1,7k pln, auto 3 lata i tylko 28tys, nic więcej się nie zepsuło ale to za krótko na takie recenzje.
Oświetlenie: Matrix Led - działa bez zarzutu, w trakcie jazdy widać jak ładnie pracują, tylne światła mega wygląd, światła dzienne (zęby) nadają mu agresywny wygląd, przez co inni (maruderzy) szybciej zjeżdżają z lewego pasa niż jak jeździłem innymi samochodami :) . Wewnątrz oświetlenie led, dodatkowo oświetlenie ambient z możliwością regulacji koloru dla każdego trybu jazdy.
Systemy wspomagania: czujniki parkowania - nie wiedziałem, że to może działać tak inteligentnie tzn jeżeli tor jazdy nie koliduje z przeszkodą to system nie reaguje i nie piszczy bez sensu. Kamery (system 360), są naprawdę dobrej jakości, nawet w nocy, możliwość wyświetlenia obrazu konkretnej kamery, z tyłu rybie oko więc duża pomoc przy cofaniu w ciasnych uliczkach, wyjazdu z posesji itp. Head Up - duży i czytelny wyświetlacz, widzę go nawet w przyciemnianych okularach z polaryzacją (niewiele ale widzę :), można spersonalizować elementy wyświetlania ), w przypadku używania oryg navi wyświetla się trasa, w przypadku używania innej nawigacji z Android auto jest tylko wyświetlana informacja z ilością km do następnego skrzyżowania i strzałką z kierunkiem jazdy. Aktywny tempomat - działa bez zarzutu od 0km, trzeba nauczyć się z nim jeździć przy zmianie pasa ruchu. Asystent pasa ruchu, działa sprawnie, delikatnie koryguje tor jazdy jak zaczyna się wyjeżdżać poza linie, jest to nienachalne bez żadnych dodatkowych piszczałek i wibracji na kierownicy do momentu, gdy zrobi się to kilka razy pod rząd. Działa tylko od pewnej prędkości więc nie ma problemu z tym systemem np w mieście, gdzie jak jechałem Toyotą to myślałem, że wysiądę z samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,6 benzyna 180km, dynamiczny, w miarę oszczędny, podobno nieawaryjny, podobno bez problemu nadaje się na gaz - wg mnie bardzo dobra jednostka, taka sam jest w wersjach e-tense.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automat 8 biegów, zmienia biegi niezauważalnie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie: dla mnie wrażenia bardzo dobre, przy 140km/h prawie brak wibracji, prowadzi się pewnie, na prostej i w zakrętach, zawieszenie wypośrodkowane, nie jest miękkie ani za twarde, o wiele lepiej zachowuje się w zakrętach i poprzecznych nierównościach niż poprzednie C4.
5,0
Karoseria
Super wygląd, dopracowane. Za krótko żeby oceniać korozyjność.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bez zarzutu, może ciut ograniczać prawy słupek na ostrych zakrętach. Do tyłu używa się kamer
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu, jest miejsce na kubki, duży pojemnik lodówka, nawet do przycisków od sterowania szyb można się przyzwyczaić i traktować je jako element designu. Bagażnik wystarczająco pojemny, trochę za wysoko prób załadunkowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
niewidoczne nawiewy którymi można sterować, bardzo dobrze działa klimatyzacja, dobrze rozprasza powietrze, ogrzewanie również daje radę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestarzeń - Raczej auto dla 2 osób, z przodu super, z tyłu raczej dla dzieci, brak jakiejkolwiek regulacji, aczkolwiek syn (171cm) na trasie 1000km chwalił fotele, że wygodniejsze niż w C4. Kwestia indywidualnej opinii
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony, kiedyś stałem przed przejazdem kolejowym i prawie w ogóle nie było słychać charakterystycznego sygnału dzwonków przy opuszczaniu szlabanów i wtedy zdałem sobie sprawę że jest nieźle wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
apetyt na paliwo umiarkowane, jeszcze nie wiem jak z innymi kosztami
5,0
Stosunek jakość/cena
premium w świetnej cenie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
konieczność wymiany klamki i modułu podświetlenia drzwi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW
[l/100km]