Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 500X Crossover

vonski, ponad rok temu
Silnik 1.4 16V Mair 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat 500X Crossover 1.4 16V Mair 140KM 103kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
2,79
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń w środku, niedrogie części zamienne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pęknięta "z niczego" przednia szyba. Sporo zawieszeń i błędów komputera i Uconnecta.
2,0
Całokształt
Po 6-ciu latach najchętniej bym się go pozbył, niestety zona dalej go lubi (syndrom sztokholmski?)
Wrażenia
4,0
Silnik
To chyba jedna z niewielu zalet tego auta. Silnik w miarę żwawy (pod warunkiem jazdy w trybie Sport, reszta mulasta) i akceptowalny w kwestii spalania (poza zimą). Ale poniżej 7l nigdy nie udało mi się zejść. Za chwilę muszę zmienić rozrząd i zobaczymy czy coś jeszcze wyjdzie.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętnie. W trybie Sport ciężko ruszyć bez szarpania i praktycznie nie da się jechać w korku. Reszta w normie.
3,0
Układ jezdny
Ani dobrze ani źle. Auto jest twarde jak na crossovera, choć oczywiście do sportowej jazdy się nie nadaje. Na 17" kołach czuć w mieście prawie każdą dziurę i nierówność. Mimo twardego zawieszenia wychyla się na zakrętach bardzo mocno.
1,0
Karoseria
Dramat. Po 2-3 latach wszystko w środku zaczęło skrzypieć jak w 20 letnim złomie po 3 dzwonach. Drzwi, deska, uszczelki, listwy, w zasadzie nie da się podróżować w ciszy. Na gwarancji serwis jeszcze coś tam kombinował, teraz już rozkładają ręce twierdząc, że ten typ tak ma. Nie jest to problem odosobniony, bo w sieci pełno jest narzekań. Po 5,5 roku sama z siebie pękła przednia szyba (2300 w ASO, 750zł zamiennik w warsztacie).
Komfort
4,0
Widoczność
W miarę ok, bez większych wad. Ale przez kształt tyłu parkowanie bez czujników trudne.
3,0
Ergonomia
W sumie średnio. Nie potrafię zrozumieć pomysłu włączania wycieraczek pokrętłem zamiast przesunięciem dźwigni, jak w 90% samochodów. Ani to wygodne ani praktyczne. Poza tym wszystko w zasadzie ergonomiczne. Chociaż Uconnect (system multimedialny) mulasty i mało responsywny. Bardzo drogie aktualizacje nawigacji Tomtoma (250zł/ rok). Niewygodne fotele na dłuższych trasach, twarde zagłówki, których nie da się ustawić pod kierowcę 190cm wzrostu. W bagażniku brak haczyków i zaczepów, brak oczywiście gniazda zasilania. Do wymiany filtra kabinowego trzeba zdemontować kawał deski rozdzielczej....
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie ma na co narzekać. Trzeba tylko pamiętać przy wymianie filtra kabinowego podłożyć jakąś tekturkę, inaczej wszystkie śmieci wpadają do wentylatora i zaczyna się hałas. Ale wydajność ok, po 6 latach brak ubytków czynnika klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu miłe zaskoczenie. Jak na crossover segmentu B to jest w miarę wygodnie i przestronnie, 4 dorosłe osoby podróżują bez problemu. Za to wygoda foteli i "drewniane" zagłówki to już osobny temat.... bagażnik nieduży mimo zestawu zamiast koła zapasowego.
1,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie?? Chyba tylko jadąc po pustej, nowej autostradzie 80km/h może być w tym aucie cicho... Na nierównościach skrzypi wszystko co popadnie, powyżej 120km/h szum powietrza. Regularni łapię się na sprawdzeniu czy zamknąłem okno, bo w środku szum jakby było uchylone.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To Fiat, więc części nie są drogie. Zimą silnik lubi wypić (nawet do 14l/100 na krótkich dystansach w mieście) i długo się nagrzewa. Koszty serwisu w ASO też niewielkie, ale po 3 latach im podziękowałem, bo robili wszystko na odczep-się (może złe ASO wybrałem).
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w salonie za 78tys w 2016. Teraz to cena astronomiczna, wtedy niektórzy pukali się w głowę jak można dać tyle za Fiata... Gdyby nie dramat ze skrzypieniem wnętrza i wkurzające drobne usterki, to byłoby do przełknięcia. Ale drugi raz bym na pewno nie kupił.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duuuużo. Komputer lubi sobie "ześwirować" i wyłączać po kolei systemy pokładowe (ale przynajmniej nie unieruchamia auta). Padł czujnik temperatury zewnętrznej (zintegrowany z lusterkiem zewnętrznym :D), uszkodzona obudowa tulei wahacza (wada fabryczna), uszkodzone tarcze tylne (serwis "nie zauważył"). Zimą zaczynają świrować żarówki oświetlenia rejestracji. Po niecałych 6 latach pękła szyba przednia (sama z siebie, bez żadnego uderzenia). Uconnect czasem "robi focha" i nie widzi sparowanych telefonów. Albo nie chce z nich odtwarzać muzyki. Po 4 latach wymienione głośniki w drzwiach, bo "pierdziały".
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych spraw póki co pęknięta szyba. Dużo egzemplarzy miało problem z turbiną (tzw. waste-gate), serwis czasem ogarniał w ramach gwarancji, a czasem się wykręcał. No i system Multiair do najtrwalszych nie należy... póki co pilnuję wymian oleju i się nie odzywa. Zobaczymy co wyjdzie po wymianie rozrządu (pasek, co 60kkm lub 6 lat).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V Mair 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat 500X Crossover