Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Argenta

Seraf164, 4 lata temu
Silnik 2.0 i.e. 122KM 90kW
Rok produkcji 1982
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Argenta 2.0 i.e. 122KM 90kW 1981-1985 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Tak komfortowego zawieszenia w aucie innym nić Citroen z hydro-pneumatycznym zawieszeniem nie spotkałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja to chyba największa zmora na którą trzeba zwrócić szczególną uwagę przy zakupie.
5,0
Całokształt
Fiat Argenta mk1 czy mk2 to całkiem ciekawy oldtimer - zwłaszcza mk2, której było ok 20 tyś sztuk, a zwłaszcza warta uwagi jest wersja Volumex. Konstrukcja zahaczająca o lata 60-te a pomimo to nie ma porównania z np. polonezem czy 125p. Szkoda, że większość tych aut skończyła jako dawcy dla polskich aut (polonez i 125p). W każdym aspekcie auto lepsze od polskich aut. Jako auto zabytkowe obecnie ciężkie do kupienia, ale wzbudza niemałe zainteresowanie na zlotach. Dynamika na bardzo dobrym poziomie auto potrafiło jechać bez problemu 160-180 km/h. Największa zaleta to zawieszenie-mega komfortowe jest tak miękkie, że nie czuć absolutnie żadnych nierówności. Największy minus to korozja - auto strasznie koroduje, bardziej niż polskie auta. Tak naprawdę Argenta powstała jako lifting Fiata 132 aby mieć auto w segmencie do momentu wprowadzenia Fiata Cromy które było autem konstrukcyjnie o 20 lat młodszym od Argenty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik DOHC by Lampredi - najsłynniejszy silnik Fiata. Tutaj w wersji z wtryskiem o mocy 122KM był najmocniejszą wersją wolnossącą z 8 zaworami. Z lekką Argentą radził sobie wyśmienicie. Potrafił rozpędzić Argentę do 200 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Dużo lepsza niż w poprzedniku Fiacie 132. Krótsze skoki drążka.
5,0
Układ jezdny
Przede wszystkim komfort. Wspomaganie stworzone chyba dla kobiety.
3,0
Karoseria
Ogólnie auto brzydsze od Fiata 132 (takie były czasy wtedy w stylistyce)- choć to indywidualna ocena. Argenta mk2 była trochę ładniejsza i była bardziej zbliżona do Cromy/Uno. Argenta bardzo szybko rdzewiała.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra ze względu na cienkie słupki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo kiepsko. W zasadzie podobny poziom jak polonez.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak na początek lat 80-tych bardzo dobrze. Dużo ciszej niż w polskich autach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo rzeczy pasuje z polskich aut, jednak większość rzeczy to do Argenty trzeba szukać na np. ebay.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to najlepszy fiat lat 80-tych ale za to ostatnia tylnonapędowa limuzyna w historii Fiata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po niemal 40 latach to już indywidualna sprawa danego egzemplarza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po niemal 40 latach to już indywidualna sprawa danego egzemplarza.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i.e. 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Argenta