Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Brava

Radek, 15 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 199 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Brava 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, elastyczny, cichy i ekonomiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przy niskich temperaturach nie chce \"odpalić\" od pierwszego startu. Przyczyną jest za niskie ciśnienie na wtryskiwaczach, na szynie commonrail. Na komputerze osiąga dolną wartość, co wystarcza do zapłonu przy normalnej temperaturze (powyżej 5 stopni). Można to wyregulować na komputerze diagnostycznym w serwisie.
Zawieszenie : Sworznie zwrotnic oraz amortyzatory wymagają w Polsce częstszej wymiany. Na szczęście nie są to drogie elementy i dość łatwo je wymienić nawet pod blokiem.
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony z jego parametrów i podoba mi się jego wygląd. To jedna z lepszych konstrukcji Fiata. Wygodny, bezpieczny i dynamiczny. Doskonały dla rodziny 3-4 osobowej zarówno po mieście, jak i w trasie. To nie BMW, ale przyjemnie zaskakuje. A i tak na trasie w Niemczech BMW uciekło mi dopiero powyżej 200km/h!
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny turbodoładowany diesel 1.9 JTD zapewnia przyspieszenie praktycznie w pełnym zakresie obrotów. Plus za elastyczność - przydaje się przy wyprzedzaniu. Cichy - jak na diesla. Spokojnie można go porównać z 1.9TDI volkswagena.
5,0
Skrzynia biegów
Miękko i precyzyjnie pracuje. Krótkie przełożenia pierwszych trzech biegów zapewniają dynamikę jazdy. Pozostałe biegi pozwalają na ekonomiczne spalanie nawet przy prędkości 120km/h.
4,0
Układ jezdny
Dobrze dobrana siła wspomagania pozwala płynnie kierować samochodem. Dość niskie zawieszenie jest atutem przy pokonywaniu zakrętów z większą prędkością - klei się do drogi. Trwałość elementów w normie, choć to za mało na polskie drogi...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki świetna. Regulacja wysokości fotela kierowcy pozwala osiągnąć optymalną widoczność przy różnym wzroście. Jedyny problem to widoczność do tyłu-jest mocno ograniczona. Ale to nie problem dla doświadczonych kierowców, którzy jeżdżą zawodowo dostawczakami.
5,0
Ergonomia
Naprawdę dopracowane wnętrze fiata. Mam wersję \"full wypas\", więc przełączników i sterowników jest kilkadziesiąt. Wszystkie są w zasięgu ręki i ich obsługa nie stwarza problemów. Jedynie brak ciągłego trybu pracy tylnej wycieraczki. Fotele wygodne, skórzane, dzięki regulacji pięciu elementów dobrze dopasowują się do ciała i trzymają na zakrętach. Sporo praktycznych schowków i kieszeni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Funkcja MAX DEF pozwala na błyskawiczne odparowanie szyb. Klimatronik bez uwag. Ogrzewanie ma 5 stopni nawiewu. Dotychczas wykorzystywałem jedynie 3...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie, szerokie fotele, podłokietnik. Z tyłu wygodna dzielona kanapa. W cztery osoby podróżuje się jak limuzyną. Oświetlenie oddzielne dla każdego z foteli + gniazdo elektryczne na tyle np. pod telewizor LCD... W pięć osób pewnie trochę ciaśniej, ale to segment C. Spory, oświetlony bagażnik z niezłym dostępem i kilkoma wariantami przewożenia ładunku.
4,0
Wyciszenie
To diesel, więc jest lepiej wyciszony. Po nagrzaniu silnik cichnie i przy zamkniętych oknach słychać tylko przyjemny pomruk. Zawieszenia nie słychać. Po otwarciu okien świszcze, zwłaszcza powyżej 180km/h - cudów nie ma
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiat to niskie ceny części. Z serwisu nie korzystałem, bo sam jestem mechanikiem. Zużycie paliwa jest porównywalna z benzynowym fiatem uno 1.0 - aż wierzyć mi się nie chciało - kilka razy liczyłem, gdy na niemieckiej autostradzie przy 120 km/h średnie spalanie z 1000 kilometrów wyszło mi 4,7 l/100km. Na jednym zbiorniku z Holandii do Polski!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze kupiłem komfortowy i bogato wyposażony samochód. Pojazd uznanej marki z takim wyposażeniem byłby dwu- a nawet trzykrotnie droższy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakość tworzyw sztucznych użytych w aucie nie jest zadowalająca. Zdarza się coś ułamać czy oderwać podczas normalnej eksploatacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przyspieszone zużycie zawieszenia jest normą na naszych drogach. Przy niskich temperaturach rozruch silnika wymaga kilkakrotnego startowania. Ponoć wynika to z niskiego ciśnienia na szynie commonrail - trzeba wyregulować w serwisie

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Brava 1.9 JTD 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Brava