Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d

Luki_DG, 13 lat temu
Silnik 1.4 8v 77KM 57kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W porównaniu z poprzednikiem bardzo dobrze trzyma się drogi. Hamulce też dużo lepsze niż w poprzedniku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spryskiwacze - Poradziłem sobie z tym podkładając pod czarna listwę na masca i same spryskiwacze różne
Karoseria : Tylnie klamki - Pewnym ułatwieniem jest nacisnąć drzwi powyżej klamki na wysokości przełoczenia - złożoną pięścią, mocno ale z wyczuciem - to pomoga i można otworzyć bez problemu - tylko jak to wygląda.... dla osób trzecich
4,0
Całokształt
Auto poprawne, wyróżniające się desigiem na tle konkurencji, mające pewne drobne niedociągnięcia, które można usunąć, ale trzeba pomyśleć, albo nauczyć się z nimi żyć. Dobre do miasta i na wycieczki podmiejskie - w końcu to segment aut miejskich, w Polsce jako auto rodzinne, które nie do końca się do tego nadaje - bgażnik na wakacyjne czy zimowe wypady może okazać się za mały (dla 4 osób, bo przy 3 zawsze coś można wrzucić do środka), dla mnie za głośno przy prędkościach autostradowych - ale nie do tego stworzono to auto. Generalnie udane auto do miasta, dla rozsądnego kierowcy, który jeśli zadba o dużą kropkę, będzie mu wdzięcznie służyć. Spalanie na dobrym
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 8V - na papierze 77 KM, ale w rzeczywistości jakoś tego nie czuć. Silnik dość elastyczny, ciągnie od praktycznie 1 500 obr/min, ale to zapewne dość krótkiego zestopniowania skrzyni. Silnik trochę hałasuje po zimnym starcie rano, a w szczególności zimą, ale to tylko kilka chwil i nie przeszkadza w niczym, generalnie to przypadłość całej gamy silników Fiata. Poza tym dla spokojnej jazdy w mieście i na drogi podmiejskie jest dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie. Porownując do poprzednika, ta skrzynia wydaje mi się dość krótka, ale to raczej std w obecnie produkowanych autach. na V biegu przy 3000 obr/min jest 95 km/h (wolałbym żeby to było przynajmniej 100), poprzednik miał około 110 km/h.
4,0
Układ jezdny
W porównaniu do poprzednika jest bardzo dobrze, pozwala przejeżdżać zakręty z większą szybkością, lepiej trzyma się drogi. Kierowca czuje co dzieje się z samochodem, co w poprzednim modelu nie do końca było oczywiste.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie jest OK, duże lusterka wsteczne bardzo się przydają. W każdą stronę jest dobrze. Jedyne do czego można się przyczepić to małe trójkątne szybki po bokach z przodu - zupełnie niczego nie wnoszą do widoczności - jedyne słuszne zastosowanie dla tej z lewej strony to zamontowanie nawigacji, dzięki czemu nie zasłania przedniej szyby.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasadzie w zasięgu ręki, rozmieszczone poprawnie, poza trochę zbyt daleko przyciskami elektrycznych szyb na drzwiach - trzeba się lekko wyciągać. A przyzwyczajenia wymaga też włączanie przedniej wycieraczki - jest przekręcana, a nie "wajcha w góre lub dół".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę jest bdb - ogrzewanie wydajne nawet bardzo. W tą zimę 09/10, która była dość ostra, praktycznie nigdy nie miałem pokrętła na max temp, w końcu to poprawili bo w poprzedniku musiało być cały czas max. Nie mam klimy, więc w lato będzie gorąco, tymbardziej, że przednia szyba jest bardzo duża, ale dam radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto segmentu B, to chyba rewelacja - bardzo dużo miejsca ... ale chyba kosztem bagażnika - jest mniejszy niż u poprzednika. Ale w końcu na wakacje/ferie jeździ się 1 lub 2 razy w roku, a na codzień z pasażerami, czyli genaralnie jestem zadowolony.
4,0
Wyciszenie
Może być jak na segment B, ale o czym pisałem wcześniej skrzynia dość krótka i jazda powyżej 3000 obr na V-ce mnie osobiście trochę męczy - może dlatego, że lubię ciszę. Dla kogo innego może to nie stanowić problemu. Generalnie w mieście jest OK, poza miastem do 100 km/h też, jak jechałem na ferie też było OK, ale warunki nie pozwalały szybko jechać (do tego bagażnik z nartami na dachu), jak pojadę nad morze ... to się zobaczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.4 myślę, że nie jest źle. 1. Jeśli chcemy jechać ostro, tzn. zawsze na I miejscu spod świateł (zrobiłem tak 20 km, z kilkoma światłami, droga ekspresowa do 150 km/h) - to spalanie duże - komputer pokazał mi 7,8 l i tyle wpisałem w max, choć myślę, że to za dużo, bo jak starowałem z domu to było 7,2 i do tego zima. 2. Zazwyczaj preferuję jazdę eko - do pracy dojeżdam 21 km w jedną stronę z czego jakieś 12-13 drogą szybkiego ruchu - prędkość w godzinach szczytu to zazwyczaj 80 - 90 km/h max, kilka świateł po drodze - wtedy przy odpowiednim operowaniu gazem komp pokazuje mi 5,8 l/100 km - co potwierdza się na stacji benzynowej. Przy czym ważne, aby do świateł dojeżdżać na biegu bez gazu i oczywiście przewidywać sytuacje na drodze. Przeglądy tylko na gwarancji - cena raczej normalna (płacił ojciec, jako I właściciel), a po gwarancji jeżdżę do zaufanego mechanika (płacę ja, jako II użtkownik), bo po co przepłacać.
5,0
Stosunek jakość/cena
w dniu zakupu (grudzień 2006 r.)kosztował 36 tyś. z lakierem metalic za wersję active i myślę, że to była dobra cena, gdyż konkurancja sporo droższa, a w sumie nie wyróżniająca się na tle GP niczym szczególnym, co byłoby warte dołożenia dodatkowych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wkurzające - spryskiwacze - jazda w zimie dłuższą trasę to masakra .. była. Poradziłem sobie z tym podkładając pod czarna listwę na masca i same spryskiwacze różne "śmieci" - ale teraz jest w miarę dobrze. Ponoć innym rozwiązaniem jest też montaż spryskiwaczy z Linei (ale na klej). Druga rzecz to tylnie klamki - u mnie akurat z lewej strony - trzeba szarpać, żeby to otworzyć, rozwiązania stałego nie ma. Pewnym ułatwieniem jest nacisnąć drzwi powyżej klamki na wysokości przełoczenia - złożoną pięścią, mocno ale z wyczuciem - to pomoga i można otworzyć bez problemu - tylko jak to wygląda.... dla osób trzecich
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto przejechało 44 000 km i jedynie na gwarancji wymienili akumlator na 50 Ah, bo seryjny był za słaby (w poprzedniku 40 Ah padał po 3 latach).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,50 zł
7,3
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d