Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d

zaki, 10 lat temu
Silnik 1.4 8v 77KM 57kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To auto da się "pokochać" po prostu. Dobrze się w nim czuje, wspaniale mi się go prowadzi, co powoduje że jestem zadowolony pomimo kilku usterek, na szczęście śmiesznie tanich do usunięcia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Falowanie obrotów na biegu jałowym, check engine zapala się. Regularna usterka wszyskich kropków z tym silnikiem, i nie tylko. Co zime, jak tylko mrozy - to samo. Usterka zdiagnozowana, dobrze znana serwisom. Załatwia się to od ręki, bez problemu (chyba że mechanik-cudak-naciągacz). Polega na czyszczeniu odmy/wymiany odmy, czujnika przepustnicy i wgraniu z kompa nowych MAP.
Karoseria : Ciężko chodzące klamki tylnich drzwi
Zawieszenie : Stuki końcówek drążków już po 40tyś. Ale koszty wymiarny są tak małe, że nie ma problemu.
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.4 8V 77KM - ani jakiś super oszczędny, ani oferujący jakiś dobre przyspieszenie. Ale nie jest najgorzej. Gdyby w zamian za marne przyspieszenie oferował małe spalanie - to OK. Ale i pali nie mało, ani nie przyspiesza dobrze. Ale na pewno jest trwały i bezawaryjny jak widzę po opiniach innych osób, i sam mogę potwierdzić . 40tyś km, auto odkupiłem PO WYPOŻYCZALNI samochodów - nic się nie dzieje a piorun wie kto jak tym jeździł.
4,0
Skrzynia biegów
Haczy jak w każdym FIATcie. I i II bieg ciężej wchodzi od pozostałych. Czasem przy wrzucaniu wstecznego potrafi "chrupnąć". Można się do tego przyzwyczaić, i nie zwraca się na to uwagi w codziennej eksploatacji. Dopiero po jeżdżeniu innymi autami i powrocie do G.Punto zaczyna trochę przeszkadzać...
5,0
Układ jezdny
Zestrojony sztywno, bardzo szybko reagujący, o takiej charakterystyce raczej "sportowej". Bardzo pewne, przewidywalne prowadzenie. Auto nie wychyla się na boki na zakrętach, czuć że jest "przyczepiony" do drogi. Dobrze, ale ja bym wolał bardziej "komfortowo" - preferuje bardziej miękkie resorowanie...
Komfort
3,0
Widoczność
Problemem jest słupek A od strony kierowcy, ponieważ jest podzielony na 2 części z małą szybką z boku. Problem polega na tym że przez tą szybkę i tak nic nie widac, a 2 części słupka A z pozycji kierowcy zlewają się w jedno, i sprawiają że "martwy" punkt jest wiekszy niż mógłby być. Cofając - też należy uważać, szczególnie przy skręcie. Poniesione zagłówki tylniej kanapy + nieduza szyba tylnia to słabe połączenie.
4,0
Ergonomia
Po jakimś czasie człowiek się przyzwyczaja - po porostu. Śmieszne są rozważania o ergonomii, jak dłużej pojeździsz to do wszystkiego można się przyzwyczaić, i sterować nawiewami, radiem, wycieraczkami - na pamięć. Nic mnie jakoś specjalnie nie irytuje, czyli jest dobrze. No może - przyciski sterowania elektrycznego szyb są trochę za nisko - i "za daleko" osuniętego do tyłu fotela kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag. Dobrze grzeje i chłodzi. Wydajność dobrze obliczona na gabaryty auta i nic negatywnie nie zaskakuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na ten segment - REWELACJA. Zarówno z przodu i z tyłu jest dość dużo miejsca, jest wygodnie, w miarę przestronnie i jeszcze nie było problemu że się nie spakowaliśmy. Auta używamy jako rodzinnego, wyjeżdżamy nad morze z żoną i 2 dzieci w fotelikach (już wyrosły z wózków) i jeszcze jedzie z nami pies, i to nie mały. I można ? Można! Część rzeczy do bagażnika, co nie wejdzie - pod nogi dzieci, na podłodze. I jazda! Mieliśmy wcześniej kombi, i tak naprawdę z powodu nadmiaru przestrzeni ładunkowej zabieraliśmy pół domu, a potem części nawet się nie rozpakowywało. Teraz większa dyscyplina pakowania, ale wszystko co niezbędne i kilka zbędnych rzeczy można zmieścić w "kropku" jadąć na klasyczny 2-tygodniowy urlop nad Bałtykiem ;-)
4,0
Wyciszenie
Myślę że nie ma co spodziewać się cudów, to nie Maybach ;-) Jest raczej cicho, silnik słychać przy wyższych obrotach - wiadomo. Ale na tą klasę samochodu - jest dobrze. No i benzyna, to nie diesel ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie znośne, części eksploatacyjne i zamienne TANIE, koszty ubezpieczenia tanie. No jest dobrze, nie ma co wymyślać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można marudzić że słabe plastiki, że klamka się przycina z tyłu. Ale tak - nic się nie urwało, klamka ciężko chodzi ale zawsze się otwiera. 15tyś za 4 letnie auto ?! Bez konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Permanentny problem z odmą, która co zimę - raz w roku, jak w zegarku zapycha się "majonezem" co powoduje falowanie obrotów na biegu jałowym. Albo pęknięcie wężyka albo zafadana odma. Jest jeszcze teoria że do tego silnika nie można lać benzyny 98 oktanów, bo komputer świruje "zbyt bogata mieszanka". Tak czy inaczej raz w roku wizyta w serwisie z tego samego powodu - koszt 250-300PLN. To odwieczne prawo natury - jak jest zima, punciakom falują obroty, trzeba czyścić odmę, i wgrywać MAP. Druga sprawa - klamki tylnie. Ciężko chodzą, to prawda. Ale można "docisnąć" drzwi przed pociągnięciem klamki, i po problemie. Zawieszenie - przy 40tyś. zaczyna być słychać końcówki drążków - śmieszne koszty, 75PLN czy coś ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,50 zł
7,3
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d