Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto I Hatchback

maciek_punciak, 17 lat temu
Silnik 1.7 TD 63KM 46kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 180 tys. km
Fiat Punto I Hatchback 1.7 TD 63KM 46kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Fajny samochód dla osoby jeżdżącej po mieście na zakupy. W trasie trochę męczy praca silnika i mała masa auta (podskakuje, tłucze się na dołach), plastiki trzeszczą i piszczą, tapicerka tandetnie wykonana. Dobre auto jako drugie w rodzinie. Warto jest mieć coś większego na trasy i żeby odsapnąć od tandety.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zimny silnik strasznie klekocze, Po zagrzaniu się jest już lepiej. Większe prędkości wskazane dla ucha - jest ciszej. Strasznie mułowaty do momentu włączenia się turbo. Elastyczność przeciętna. Na wyższych obrotach lepiej sobie radzi więc redukcja przed wyprzedzaniem jest wskazana. W miarę suchy silnik i brak stuków cieszy właściciela.
4,0
Skrzynia biegów
Okropne rozwiązanie uszczelnienia przeniesienia napędu - półosie wchodzą luźno w mechanizm różnicowy, osłonięte gumą zaciśniętą na obudowie skrzyni i łożyskiem z uszczelniaczem na półosi. Jak łożysko stanie - obrywa gumę i wylewa się cały olej ze skrzyni. Tandetny pomysł !!! Ja miałem taki przypadek a mimo to przejechałem 1000 km bez oleju a bóg wie ile jeszcze przede mną poprzedni właściciel jeździł bez oleju. Po wyjęciu półosi krzyżaki były zardzewiałe. Mimo to skrzynia chodziła cicho i nie było problemów poza hamowaniem silnikiem podczas którego niesamowicie trzęsło autem. Za wytrzymałość i łatwość operowania biegami w czasie kiedy skrzynia powinna leżeć na złomie doję mu ocenę 4.
4,0
Układ jezdny
Proste i tanie elementy zawieszenia to duży plus. Tylna belka bardzo delikatna i z czasem stukają poduszki. W serwisie wymieniają całe belki ale co sprytniejszy mechanik wymieni same gumy. Dobrze trzyma się na zakrętach choć konkurencja niekiedy wygrywa. Hamowanie w wersji bez ABS-u - tragedia do zaakceptowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w dzień. W nocy utrudniają to światła. Słabe światła spowodowane instalacją elektryczną lamp, która ma za cienkie kable.
4,0
Ergonomia
Plastiki, plastiki, plastiki. Co do czytelności deski nie mam się czego czepić, regulacja kierownicy góra-dół, przełączniki na wyciągnięcie ręki, elektryczne szyby, wspomaganie, poduszka powietrzna, halogeny - to jak na tą klasę auta niezłe wyposażenie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimy - minus. Przy otwartych oknach wentylacja jest w każdym. W moim regulacja wentylatora zaczynała się od 2. Wentylator bardzo szumi. Co do ogrzewania - nie zdążyłem sprawdzić bo dopiero go nabyłem a jest lato.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te gabaryty przestrzeni jest sporo zarówno z przodu jak i z tyłu. Nad głową jest dużo miejsca a mam 175 cm wzrostu. Regulacja fotela góra - dół jest przydatna dla shortmen-ów. Gramolenie na tylny fotel w wersji 3 drzwiowej sprawia sporo problemu.
3,0
Wyciszenie
Silnik w wersji diesel jest cichy na postoju i przy większych prędkościach 100-120 km/h, podczas rozpędzania jest głośniej i słychać turbo, zawieszenie ciche poza tylną belką, tylna półka skacze i denerwuje, przedmioty w bagażniku należy umocować bo inaczej wykończą nerwowo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyny konkretny plus. Po mieście w granicach 5.5-6 l/100 na trasie nie przekraczając 100 km/h 3.93L/100 - dokładnie zmierzyłem, średnio 4,5-5 litrów musi spalić. Naprawy są przystępne i nie powalają, np. wahacz przedni około 100zł, ceny są OK.
3,0
Stosunek jakość/cena
Punto kosztuje niewiele i niewiele oferuje, podoba się spalanie i wyposażenie (jak na to auto). Niestety nie rozpieszcza wykonaniem i osiągami. Przy tym jest głośny zarówno silnik (sąsiedzi wiedzą kiedy wyjeżdżam)jak i wnętrze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety Fiat lubi mechaników i jak coś mu się naprawia. Bacznie przyciąga uwagę swojego właściciela. A nawet nie daje zapomnieć o sobie. Zastanawiam się co jutro będę robił.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największym zmartwieniem była skrzynia biegów, która przejechała kupę kilometrów bez oleju. Jednak można kupić za 500 zł skrzynię po regeneracji, która pojeździ jeszcze około 100 tys km. Silnik nie sprawia kłopotów. Korozja występuje na elementach naprawianych. Elektryka lubi się psuć ale jest łatwa w naprawie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 63KM 46kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Punto I

Liczba wpisów: 101

Fiat Punto I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Punto I Hatchback