Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d

Piotr, 7 lat temu
Silnik 1.4 8v 77KM 57kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 54 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To, że okazał się solidnym i niezawodnym samochodem, który użytkuje się bardzo sympatycznie.
4,0
Całokształt
Po niespełna 3 latach użytkowania i przejechaniu 54 000 km stwierdzam, że zakup był trafiony (auto z salonu). Pamiętając rzecz jasna o charakterze Punciaka i wybaczając mu oczywiste niedogodności, kiedy musiał udawać auto z innego segmentu (to nie jest auto na autostradę). Oczywiście w miarę jedzenia apetyt wzrasta i dziś prawdopodobnie rozglądałbym się za jakimś mocniejszym i wygodniejszym kompaktem, ale póki co fiacik sprawuje się wzorowo i pewnie pojeżdżę nim jeszcze kilka lat. W dalszym ciągu uważam go za bardzo sensowne wozidełko w tym przedziale cenowym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik - jak ktoś tu wspomniał - rzeczywiście jest trochę za słaby. Da się nim jechać bez problemu po autostradzie 150-160 km/h i to dłuższy czas (wir w baku), da się nim jechać ekonomicznie (można zejść poniżej 5l/100 km na drogach krajowych, jeżdżąc sprawnie - zawsze poniżej 6 l), ALE pod nogą jednak brakuje, zwłaszcza w dole (do 3000 obr. nic się nie dzieje, auto ciągnie najlepiej 3500-4500) czy kiedy wsiądzie 4 osoby. Na plus kultura pracy, sympatyczny pomruk, wzorowy start-stop i całkowita bezawaryjność.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to górna półka, ale zarzucić jej w zasadzie nic nie można. Traktowana łagodnie odwdzięcza się kulturalną pracą. BARDZO brakuje 6 biegu na trasie.
3,0
Układ jezdny
Przed zakupem czytałem grymaszenia o układzie jezdnym i to się niestety potwierdza. W spokojniej jeździe po mieście wszystko jest ok, ale w trasie "pływa", zwłaszcza na prostej. Amortyzacja jest w porządku i w sam raz na polskie warunki, ale chętnie poświęciłbym część komfortu w zamian za pewność prowadzenia i komunikację kierownicy z kołami. Niestety jest też bardzo podatny na boczne podmuchy. W rodzinie jest też fiesta i pod względem prowadzenia różnica jest kolosalna (na korzyść fiesty oczywiście).
Komfort
3,0
Widoczność
Z widocznością jest kiepsko. Kształt nadwozia i udawanie maseratti zrobiło swoje: przy parkowaniu nauczyłem się używać lusterek (skądinąd dużych i fajnych) i rozglądać sto razy we wszystkie strony. Wolę parkować służbowym superbem niż swoją kropką. Na krzyżówkach też bywa słabo pod tym względem i to we wszystkie strony.
4,0
Ergonomia
Obsługa jest przyjemna i miło się nim jeździ. Wszystko jest gdzie ma być i działa jak przewidziano. Wbrew pochlebnym opiniom na temat siedzeń, ja nie potrafię jakoś znaleźć optymalnej pozycji za kierownicą - w innych samochodach siedzi mi się znacznie wygodniej. Generalnie jednak jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ktoś tu pisał o kiepskiej wentylacji - u mnie wszystko jest w porządku i działa jak należy. Dość szybko auto się odmraża i grzeje, równie sprawnie chłodzi w upały. AC nie jest automatyczna, więc trzeba się trochę pogimnastykować z pokrętłami, ale zarówno przy -20 st. czy na trasie przez całą Polskę przy +30 st. - jak dla mnie - wentylacja sprawdza się więcej niż wystarczająco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja nie narzekam, pasażerowie obok nie narzekają, pasażerowie z tyłu bywali zaskoczeni, że więcej miejsca z tyłu u mnie niż w ich teoretycznie większych autach. Bagażnika czasami przydałoby się ze 100 l więcej.
4,0
Wyciszenie
To zależy kto czego oczekuje, ale do 90-100 km/h wydaje mi się bardzo w porządku. Powyżej 120 zaczyna się dość głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Namawiano mnie na dorzucenie LPG, ale nie chciało mi się w to bawić, nadto - jak widać po kilometrażu - nie tłukę setek tysięcy km, więc nie ma ciśnienia w sprawie kosztów paliwa. Tym bardziej, że gaz traktowany spokojnie odwdzięcza się bardzo sensownym spalaniem. Przeglądy tanie, naprawy też.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak spore autko seg. B, mające wszystko, co niezbędne, niezawodne i wciąż wyglądające sympatycznie - rewelacyjny stosunek cena/jakość (zapłaciłem 42 000 z groszami).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata miałem 2 (słownie: dwie) usterki: wymieniłem podświetlenie jednego z pokręteł wentylacji oraz żarówki do jazdy dziennej (jedna padła po ok. 45 000 km). Dlatego z rozbawieniem czytam wszystkie mity o Fiatach oraz z rozbrajającym uśmiechem patrzę, jak auta z floty regularnie co kilka miesięcy lądują w serwisie. Pewnie, że różnica w użytkowaniu duża, ale satysfakcja jest. ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. Nada. Niente. Nothing.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 8v 77KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d 1.4 8v 77KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,1
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto Punto 2012 Hatchback 5d