Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Cross

Łukasz, 9 miesięcy temu
Silnik 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Tipo II Cross 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.0 FireFly nie jest demonem prędkości . Idealnie nadaje się do jazdy poza miejskiej z ograniczeniem prędkości 70km ,wówczas otrzymujemy idealne spalanie z płynną pracą jednostki. Motor ze względu na moc 100km i blisko 190nm nie "wyrywa" lecz daje uczucie płynnego przyśpieszania do prędkości autostradowych , nie będąc przy tym tylko zawalidrogą na prawym pasie .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa co przekłada się na długie przełożenia , akurat w tym przypadku na plus. Mało precyzyjna typowo włoska przekładnia . Często zdarzają sie przypadki związane z szumem/wyciem . W moim przypadku ten objaw nie wystąpił po przejechaniu ponad 98tys km. Biegi działają dokładnie tak samo jak przy zakupie .
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi na wybojach mimo wyglądy typowego crossover-a sztywny . Dobrze trzymające zawieszenie w zakrętach . Zero niepokojących dźwięków spod auta .
5,0
Karoseria
4 lata jazdy mieszanej w różnych warunkach drogowych nie wpłynęły negatywnie na karoserie . Znikome ślady odprysków kamieni. Zero rdzy , lakier w bardzo dobrej kondycji mimo braku nałożonego wosku czy tego typu specyfików .
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność poprawna , każdy element obrysu samochodu dobrze widoczny względem pozycji za kierownicą . Lusterka wprost proporcjonalne do gabarytów auta na plus . Tylna szyba dobrze skomponowana w miarę płaska
4,0
Ergonomia
Typowy fiat . Wszystkie przyciski dobrze rozlokowane pod ręką - jasne czytelne . Pozycja za kierownicą nieco męcząca fotel średnio wykonany pod dłuższe trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tipo Cross nareszcie Fiat posiada dobrą wentylację , wraz z ogrzewaniem jednostrefowym klimatronikiem . Z przodu jak i z tyłu pojazdu dana temperatura jest tak samo odczuwalna . Klimatyzacja działa dobrze , szybko chłodzi kokpit.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jazda w 5 osób bezproblemowa . Miejsce dla kierowcy wystarczające , nie czuć klaustrofobii . Z tyłu idealnie dla 2 osób , sporo miejsca na nogi jak i nad głową .
4,0
Wyciszenie
Przy jezdzie autostradowej słychać słabe wyciszenie samochodu , aczkolwiek wypada ono lepiej niż u konkurencji . Pojazd jezdzi na oponach Bridgestone 98db . Jest to naprawdę spora różnica przy wyższych prędkościach .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód dopiero co konczy sie gwarancja . Jedynie znany mi jest koszt klocków hamulcowych co jak na Fiat jest kolosalny oryginał Mopar 768zł !! zamiennik 312zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Tipo Cross posiadam w najbogatszym wyposażeniu zaczynając od świateł full led po tempomat adaptacyjny . Cena a wyposażenie bardzo dobra
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz na przysłowiowy miesąc potrafi zresetować komputer spalania zmianiając jednostki z l/km na km/l . Drobnostka przez okres 4 lat dosłownie 3-4 razy wystąpiła .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 4 latach i przejechaniu 98tys km zdarzyła sie jedna awaria , ale na tyle poważna że auto trafiło lawetą do ASO . Padła elektroniczna blokada kierownicy -Tipo posiada keyless go . Brak możliwości uruchomienia auta + brak możliwości odblokowania kierownicy . To jedna jedyna awaria podczas użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo II Cross

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów