Silnik 1.0 FireFly nie jest demonem prędkości . Idealnie nadaje się do jazdy poza miejskiej z ograniczeniem prędkości 70km ,wówczas otrzymujemy idealne spalanie z płynną pracą jednostki. Motor ze względu na moc 100km i blisko 190nm nie "wyrywa" lecz daje uczucie płynnego przyśpieszania do prędkości autostradowych , nie będąc przy tym tylko zawalidrogą na prawym pasie .
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa co przekłada się na długie przełożenia , akurat w tym przypadku na plus. Mało precyzyjna typowo włoska przekładnia . Często zdarzają sie przypadki związane z szumem/wyciem . W moim przypadku ten objaw nie wystąpił po przejechaniu ponad 98tys km. Biegi działają dokładnie tak samo jak przy zakupie .
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi na wybojach mimo wyglądy typowego crossover-a sztywny . Dobrze trzymające zawieszenie w zakrętach . Zero niepokojących dźwięków spod auta .
5,0
Karoseria
4 lata jazdy mieszanej w różnych warunkach drogowych nie wpłynęły negatywnie na karoserie . Znikome ślady odprysków kamieni. Zero rdzy , lakier w bardzo dobrej kondycji mimo braku nałożonego wosku czy tego typu specyfików .
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność poprawna , każdy element obrysu samochodu dobrze widoczny względem pozycji za kierownicą . Lusterka wprost proporcjonalne do gabarytów auta na plus . Tylna szyba dobrze skomponowana w miarę płaska
4,0
Ergonomia
Typowy fiat . Wszystkie przyciski dobrze rozlokowane pod ręką - jasne czytelne . Pozycja za kierownicą nieco męcząca fotel średnio wykonany pod dłuższe trasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tipo Cross nareszcie Fiat posiada dobrą wentylację , wraz z ogrzewaniem jednostrefowym klimatronikiem . Z przodu jak i z tyłu pojazdu dana temperatura jest tak samo odczuwalna . Klimatyzacja działa dobrze , szybko chłodzi kokpit.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jazda w 5 osób bezproblemowa . Miejsce dla kierowcy wystarczające , nie czuć klaustrofobii . Z tyłu idealnie dla 2 osób , sporo miejsca na nogi jak i nad głową .
4,0
Wyciszenie
Przy jezdzie autostradowej słychać słabe wyciszenie samochodu , aczkolwiek wypada ono lepiej niż u konkurencji . Pojazd jezdzi na oponach Bridgestone 98db . Jest to naprawdę spora różnica przy wyższych prędkościach .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód dopiero co konczy sie gwarancja . Jedynie znany mi jest koszt klocków hamulcowych co jak na Fiat jest kolosalny oryginał Mopar 768zł !! zamiennik 312zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Tipo Cross posiadam w najbogatszym wyposażeniu zaczynając od świateł full led po tempomat adaptacyjny . Cena a wyposażenie bardzo dobra
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz na przysłowiowy miesąc potrafi zresetować komputer spalania zmianiając jednostki z l/km na km/l . Drobnostka przez okres 4 lat dosłownie 3-4 razy wystąpiła .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 4 latach i przejechaniu 98tys km zdarzyła sie jedna awaria , ale na tyle poważna że auto trafiło lawetą do ASO . Padła elektroniczna blokada kierownicy -Tipo posiada keyless go . Brak możliwości uruchomienia auta + brak możliwości odblokowania kierownicy . To jedna jedyna awaria podczas użytkowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
[l/100km]