Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Sedan

Meleic, 6 lat temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie wybiera nierówności i dobrze tłumi.
Inne : Przestronność, pojemność bagażnika
5,0
Całokształt
Całość wykonana świetnie i solidnie. Dziwnie działa skrzynia biegów, a dokładnie bieg 2. Działa z opóźnieniem, kwestia przyzwyczajenia i wyczucia. Czasem zauważyłem problem z włączaniem chwilowego kierunku, który sam się po chwili wyłącza, nie zawsze chce zadziała co zmusza do normalnego włączenia kierunkowskazu. Poza tymi szczegółami nie ma się do czego przyczepić. Przestronny i bogato wyposażony nawet w wersji podstawowej. Oczywiście to są moje odczucia i nie musicie się z nimi zgadzać ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik daje radę. Jeśli ktoś szuka wrażeń rajdowych bądź wyścigowych miech weźmie większą moc, albo poszuka innego samochodu. Osobiście uważam ten egzemplarz za bardzo dobry o wystarczającej mocy, żeby przemieścić się z miejsca A do B. Wyprzedzanie "TIRów" nie stanowi problemu dopóki nie mamy na pokładzie kierowcy + 2/3/4 pasażerów( o bagażu nie wspomnę). Z jednym pasażerem i małym bagażem bez problemu wyprzedzimy jednego "TIRA", w innych okolicznościach radzę sprawdzić prędkość oraz kierunek wiatru ;)
4,0
Skrzynia biegów
Tak jak pisałem w całokształcie jest coś dziwnego w 2 biegu. Po rozpędzeniu się na i tak bardzo krótkim biegu 1 wrzucamy 2 i... cisza. Dopiero po chwili jest reakcja. Kwestia przyzwyczajenia i nauki jazdy z tą skrzynią. Wracając do bardzo krótkiej 1, wielu właścicieli narzeka, ja nie mam zamiaru. Pamiętajmy, że pierwszy bieg jest tylko do ruszenia a nie do jazdy, od tego mamy inne biegi. Po osiągnięciu 50km/h spokojnie można wrzucić 5 bieg i spokojnie się toczyć, przy równej jeździe i spokojnej można osiągnąć bardzo dobre spalanie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny nie jest mocno precyzyjny, ale nie oszukujmy się, to jest samochód nastawiony na komfortową jazdę. Bardzo dobre czuć wszystko co trzeba, ale bez przesady. Wydaje się trochę gumowy. Wspomaganie działa świetnie i kierownica w moim odczuciu działa lekko, jednak po włączeniu opcji CITY jest jeszcze lżejszy co na pewno pomoże w lepszym prowadzeniu np. na parkingu.
5,0
Karoseria
Póki co nie ma się do czego przyczepić. Lakier jeszcze świeży. Kilka myć ma już za sobą póki co tylko myjką ciśnieniową. Posiadam kolor biały i pięknie wygląda po umyciu. W słońcu trochę razi, ale zaletą tego koloru jest fakt, że wolniej się nagrzewa od słońca i szybciej się chłodzi. Obalając stereotyp na temat mycia, to moje drugie auto białe i wcale nie jest trudne w myciu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie najlepsza. Szyby boczne z przodu czy z tyłu są ok, jednak szyba przednia to małe nieporozumienie. Podjeżdżając pod światła zawsze trzeba się kłaść na kierownice i patrzeć czy to już czy jeszcze nie. Mając 1,82m i wersję gdzie fotel kierowcy nie jest regulowany lusterko wsteczne zmniejsza pole widzenia potrzebne głównie w mieście przy manewrowaniu. Słupek A po obu stronach dość gruby i często trzeba się wychylać przy manewrach żeby coś zobaczyć. Zaletą są duże lusterka boczne, w których widać naprawdę wiele. Szyba tylna jest ok, widać co trzeba podczas parkowania tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski są ustawione tak, że podczas jazdy nie trzeba zerkać na konsolę aby coś zmienić. Radio czy pendrive włącza się intuicyjnie, klimatyzacje również można obsługiwać bez podglądania. Jedyne do czego mogę przy przyczepić to po stronie kierowcy za daleko są przyciski do szyb. Te do szyb tylnych są w zasięgu ręki, jednak te do przodu to już trzeba trochę wyciągnąć dłoń, aby nacisnąć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do nawiewów nie ma co się przyczepić. Nawiew jak nawiew, otwierasz leci powietrze, zamykasz nie leci. Szybko się nagrzewa silnik co sprawia, że szybko nagrzejemy wnętrze zaleta w zimne lub chłodne dni/noce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po ustawieniu siedzenia kierowcy dla człowieka o wysokości 1.82m z tyłu można się dobrze wyciągnąć. Jakby były siedzenia z tyłu regulowane to można byłby się prawie położyć ;) Oczywiście wyolbrzymiam. Bagażnik jest bardzo pojemny, ostatnio bez problemów załadowałem 7 worków 80L z korą i było trochę jeszcze miejsca na jakieś pierdoły. Żeby wziąć coś z bagażnika co leży przy siedzeniach to trzeba aż się położyć i wyciągnąć.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo cicho w środku. Jak go odebrałem to sprawdzałem czy jest odpalony na postoju. Już się przyzwyczaiłem do tej ciszy. Śmieszna sprawa jest przy prędkościach autostradowych, jadąc do 120km/h jest cisza, 120/130km/h jest głośno, a po osiągnięciu 140km/h jest znowu cisza :D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu nie mam co się rozpisywać, bo na razie jest samo paliwo i ubezpieczenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie ma co się spodziewać skóry, drewna, aluminium, czy alkantary na suficie. Jeśli ktoś potrzebuje dobrego samochodu w dobrej cenie to śmiało mogę polecić. Plastiki jak i guma nie rażą w oczy aż tak bardzo. Wszystko jest przyjazne w dotyku jeśli ktoś nie oczekuję nie wiadomo czego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak usterek po przejechaniu 3,5tyś km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak usterek po przejechaniu 3,5tyś km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo II Sedan