Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Aerostar

wjurkow@opi.org.pl, 20 lat temu
Silnik 3.0 i V6 147KM 108kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 122 tys. km
Ford Aerostar 3.0 i V6 147KM 108kW 1986-1997 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
samochód który w zamian za dobre utrzymanie odpłaci niezawodnością i dużym konfortem w podróży... dla posiadaczy instalacji gazowej - butla zaintalowana z tyłu poprzecznie - warto zrobić półkę odzyskują dzięki temu przestrzeń "bagażową" nad butlą... (samochód w wer. 7 osobowej nie ma nadmiaru przestrzeni na bagaż)
Wrażenia
4,0
Silnik
niestety z powodu złej eksploatacji silnik b. zużyty; bieże olej znika płyn chłodzący..., kilka razy już proponowali mi wymianę... dolałem takiej amerykańskiej mikstury (dwie puszki - doctor oil) i stał się cud... chodzi prawie idealnie przestał pożerać olej i nie muszę dolewać płynu chłodzącego... ale remont jest nieunikniony, może ktoś podpowie... wymienić na silnik używany czy pakować się w remont tego co mam - wymiana części na nowe.. a może regenerowane...???
5,0
Skrzynia biegów
jedyna rzecz do której nie mam żadnych zastrzeżeń mimo że samochód przy zakupie nadawał się prawie na złom... skrzynia wymaga wymiany oleju tak co 10 tys. (według speców 20 tys. ale nie słuchajcie tych magików - wydatek niewielki a za to niezawodne działanie)
4,0
Układ jezdny
sprężyny przednie... ostatnio pekła mi u nasady i w 1/3 wysokości... mimo że nie wpadłem w żadną wielką dziurę; uwaga na amortyzatory zazwyczaj są OK ale w starych samochodach serwisy wciskają nowe które siadają po 3 miesiącach... nie dajcie się naciągać na wymianę "zużytych części", głośno chodzi wspomaganie.. ale podobno ten typ tak ma...
Komfort
4,0
Widoczność
byłem przyzwyczajony do lusterka wstecznego.. niestety teraz widok przesłaniaja łby kapusciane... ale reszta OK, dla swojego psychicznego konfortu zainstalowałem brzęczyk do cofania... wystarczy taki układ za 10 zł z żarówką podłączyć do przewodów żarówki cofania... w wielu przypadkach przydałby się jeszcze duży młotek przy cofaniu mimo brzęczyka kilka razy ofiary losu koniecznie musiały zdążyć... także młotek zalecany jako niezbedne wyposażenie, widoczność do przodu na 5
4,0
Ergonomia
ogólnie b. dobra... jedyne "ale" to nie mogę się przyzwyczaić do pedału gazu.. jest pod dziwnym kątem którego nie toleruje moja noga... oczywiście przy długi trasach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
może być... w zimę trochę długo to ciepło nie może dojść do nagrzewnicy... a w trasie ma zbyt dobre chłodzenie w układzie..., przesłona (tektura) chłodnicy zapobiega temu i temperatura w środku.. prawie jak w saunie... nie wiem jak klimatyzacja, ponieważ z założenia lubię mieć otwarte okno ( w największe upały włączałem i owszem chłodna bryza z kratek pomagała wytrzymać)..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
prawie ideał... nie wykorzystane miejsce między siedzeniami.. może inne wersje mają zabudowę?? u mnie tylko dwa płytkie miejsca na puszki i malutka kieszonak na drobiazgi..
5,0
Wyciszenie
wyciszenie silnika idealnie.. głośniejszy od niego wentylator na najwyższym biegu...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ze względu na zużycie silnika ok 16 litrów gazu... ale znajomy magik od gazu obiecał ok. 13 i wzrost mocy przy porządnej regulacji układu
4,0
Stosunek jakość/cena
za umiarkowaną cenę dostajesz konfortowy samochód, duża rozpiętość cenowa części zamiennych - warto czasami poszukać używanych lub regenerowanych części, warto też odnależć ludzi którzy znają się na "amerykanach" - duża oszczędność pieniędzy i czasu...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po oczyszczeniu styków (niektóre kostki ciężko było rozłączyć - rdza) i dokładnym nasmarowaniu wszystkich ruchomych części... bez problemów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
rozleciał mi się alternator, po wymianie wirnika i regulatora OK
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Aerostar