Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

skretek, 8 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 182KM 134kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ecoboost naprawdę jest dynamiczny i oszczędny! Polecam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Bezkluczykowy system otwierania drzwi
Silnik : Wysprżeglik był do wymiany
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś: - lubi wysoko siedzieć - ceni sobie komfort - jeździe sporo po mieście - ale czasem potrzebuje pojechać w dłuższą trasę z zapakowanym autem to jest to auto dla niego. Nie jest tk duzy jak np. S-Max czy Sharan, ale też mały jak focus czy golf. Wg mnie idealny kompromis. Zastanawiałem się nad wersją Grand, ale ona już była za duża, zwłaszcza do miasta.
Wrażenia
5,0
Silnik
182 KM, 240 Nm naprawdę dają radę! Silnik ciągnie już od niskich obrotów, czyć pod nogą "power" już od 1700 obrotów. Jestem bardzo pozyctywnie zaskoczony silnikiem z turbo. Wcześniej miałem benzyny wolnossące i tam trzeba było mocno kręcić, aby np. wyprzedzić tira. A tu - wciskamy gaz i po kłopocie. Jakbym miał diesla. Duzy plus tego auta.
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli ktoś się przesiada z 5 biegów na 6 - musi sie przyzwyczaić. Mi to zajęło kilka chwil. Dałbym 5 gwiazdek, ale czasem wrzucając "3" trafiam w "5". 6 bieg na autostradzie bardzo przydatny do płynnej, ekonomicznej jazdy. Jedynka mogłaby być bardziej dopasowana.
5,0
Układ jezdny
Jak to w fordzie - wsiadasz za pierwszym razem i czujesz jakbyś jeździł autem przynajmniej 10 000 km. Podobnie miałem jak wsiadłem do focusa (którego też tutaj opisałem pod nickiem skretek) - 20 metrów i juz "czujesz" auto. Układ jezdny to duża zaleta fordów.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, wszystko widać do przodu i na boki. Z tyłu, niestety, nie mając czujników ciężko parkować. Nie widać ile ma się jeszcze zapasu. Gdyby nie to - dałbym pięć gwiazdek. Dodatkowy plus - duże lusterka, zarówno zewnętrzne jak i te w środku (a w środku są dwa - jedno "normalne", a drugie mini - do zerkania na dzieciaki).
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Na kierownicy mam wszystkie bajery - dużo przycisków, ale idzie się szybko przyzwyczaić. Schowki sa podświetlanie (można wyłączyć) - w nocy wszystko widać, a kierowcy nie przeszkadza. Brakuje małoego schowka przy lewarku skrzyni biegów na np. odłożenie telefonu czy drobnych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na kubaturę (wysoko) nie można narzekać, jest naprawdę dobrze. Szybko się nagrzewa / ochładza. Dodatkowe kratki wentylacji z tyłu, dla pasażerów przyspieszają sprawę. Polecam podgrzewaną przednią szybę - poza szybszym odmrażaniem, nie paruje. Polecam też podgrzewane fotele, to super bajer.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wspomniałem, jeśli S-Max czy Sharan są za duże, a Focus/Golf za małe - jest to idealne auto dla niego. Wymiarami ma niewiele więcej od mojego focusa Mk2, ale miejsca, przestrzeni zdecydowanie ięcej. Komfortowo można jechać w nawet 5 osób dorosłych. No w miarę komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Cisza, spokój, nie słychać silnika. Jedynie na autostradzie pow. 140 słychać, że auto jest wysokie i słychać szumy. Poza tym - jest b. dobrze. Jak w klasie średniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - na początku tragedia - 11-12 l/100 km ! Musiałem się przyzwyczaić do charakterystyki silnika z turbo i teraz jest zdecydowanie lepiej. Niedawno robiłem testy spalania. Wyszły mi następujące wyniki: - miasto 9 l/100 km - autostrada 140 km/h - 8,6 l/100 km - autostrada 120 km/h - 7,5 l/100 km - trasa 90 km/h - 6,5 l/100 km - trasa 80-90 km/h "w kapeluszu" - 5,7 l/100 km, ale naprawdę w dużym kapeluszu. Powyższe odczytu - wg komputera, ale mniej więcej się zgadzają jak podjadę na stację i policzę proporcje ile miasto, a ile trasa. . Części nie są tanie, ale też nie są super drogie, po prostu nromalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie auto najtańsze w stosunku do jakości i wyposażenia. Za tę samą cenę mógłbym mieć Verso z dużo słabszym silnikiem, w podstawowej wersji. To samo w przypadku Zafiry. W porównywalnej cenie C4 Picasso (stara buda) czy Scenic, ale jakoś mi się nie podobały. I ciężko o wersję z mocną benzyną w śród używanych. Jenak królują diesle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik od bezkluczykowego otwierania drzwi po wizycie na myjni potrzebował kilku dni, aby dojść do siebie i ponownie działąć. Poza tym - zero usterek, ale też przejechałem tylko 5 tys. km. Z historii w ASO wynika, że były problemy z systemem Start-Stop.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupowałem używany i wiedziałem, że musze wymienić wysprzęglik. Poza tym - odpukać - żadnych awarii. I oby tak zostało!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford C-MAX II Minivan