Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Cougar

Dren311, 12 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spalone sprzęgło klimatyzacji, zużyty osuszacz i nieszczelne o-ringi.
Układ elektryczny : Wkład lusterka, zacinający się centralny zamek, zepsuta elektryczna szyba.
Silnik : Kontroler zmiany długości kanałów dolotowych (IMRC) . Wada fabryczna - naprawa w ASO grubo ponad 1000zł, w domu - ok 3zł:).
4,0
Całokształt
Ford Cougar to dość rzadki samochód o doskonałej prezencji i świetnym brzmieniu. Mimo tego, że jest to Coupe jest zadziwiająco praktyczny (kolosalny bagażnik, trzecie drzwi zamiast klapy). Samochód jest poza drobnostkami bardzo niezawodny, komfortowy, dobrze wyposażony i przyzwoicie wykończony. Jazda nim to czysta przyjemność. Jedyne wady to spalanie i niezbyt porywające osiągi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duratec v6 to bardzo trwała i niezawodna jednostka. (poza niezbyt udaną centralką IMRC). Zapewnia przywoite osiągi przy akceptowalnym spalaniu. (w tych czasach większą sprawność miały w zasadzie tylko silniki w autach luksusowych). Jednostka jest elastyczna, i cechuje się dużą kulturą pracy, przy jednocześnie świetnym brzmieniu na wysokich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Standard w autach sprzed dekady. Zmiana biegów dość precyzyjna. Generalnie całkiem przyzwoita.
5,0
Układ jezdny
W pełni niezależne zawieszenie zostało przejęte z mondeo st200, auto choć jest niezbyt miękkie, dobrze wybiera nierówności, przechyły na zakrętach niemal nie występują, a samochód dobrze trzyma się drogi. Jeśli przesadzimy, Cougar staje się lekko podsterowny. Hamulce są bardziej niż dobre - cztery wentylowane tarcze to rzadkość w samochodach dziesięcioletnich.
Komfort
2,0
Widoczność
Choć do przodu i na boki Cougar oferuje przyzwoitą widoczność, to z powodu wysokiego tyłu, przy cofaniu ciężko określić co się w ogóle dzieje.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są intuicyjnie rozmieszczone i łatwe do wyczucia bez spoglądania na nie. Pozycja za kierownicą jest doskonała, a kierownica, sprzęgło i gaz są tak wyregulowane, że nie chce się wysiadać zza kółka. Brak tu jedynie sterowania radiem z pod kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest wydajne - duży silnik generuje dużo ciepła, niemal natychmiast. Każdy Cougar ma całkiem sprawną klimatyzacje, w opcji dostępny był \"klimatronik\",ogrzewane siedzenia i przednia szyba. Jeśli jednak klima nie działa, aerodynamika pojazdu nie pomaga w przewietrzeniu auta przez okna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca nie brakuje, nawet wysokim osobom. Z tyłu lepiej mieć mniej niż 180cm wzrostu, inaczej będzie się szorować głową o nisko poprowadzony dach.
4,0
Wyciszenie
Silnik na niskich obrotach jest niemal niesłyszalny, na wysokich słychać przyjemny warkot v6 zaś powietrze opływające auto prawie nie szumi. Da się usłyszeć za to pompę paliwa (w zbiorniku) i dość głośny wentylator klimatyzacji. Zawieszenie do najcichszych nie należy, ale nie jest źle. Dmuchawa na wysokich obrotach jest bardzo głośna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie pali mało, ale jak na tę pojemność jest dobrze, na trasie przy normalnej jeździe da się zejść poniżej 8L/100km. Części mechaniczne nie nastręczają kłopotów, gdyż pochodzą z Mondeo. Części nadwozia są niestety drogie i trudno dostępne. W ASO trzeba za nie zapłacić fortunę ;]
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielką cenę dostaniemy ładne i komfortowe Coupe, z zacięciem sportowym. Trochę więcej pieniędzy zostawimy na stacjach benzynowych.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to u forda - drobiazgi lubią się psuć, zazwyczaj jednak koszt naprawy jest równie drobny. Poza oczywiście klimatyzacją.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podstawowe zespoły samochodu są nie do zdarcia. Mi osobiście nigdy nic poważnego się nie zepsuło. Silnik ponoć wytrzymuje spokojnie 400tys km bez remontu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Cougar