Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escape I

Owad, 9 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 271 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Escape I 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Naprawdę daje rade nawet w średnim terenie, oczywiście zawsze z oponami A/T. Jest to samochód który sprawia frajdę jak się go prowadzi i nic nie udaje - jest SUV-em i zachowuje się jak SUV. Pokona każdy krawężnik i większość przeszkód terenowych a zimą jest wybawieniem w te 3-4 dni w roku gdy pogoda zaskoczy nas opadami.
4,0
Całokształt
Potrzeba posiadania auta 4x4 spowodowała zakup 9-cio letniego Forda Escape. Zakup przemyślany i skonsultowany ze znawcami tematu jak i z moją "Lepszą Połową". Po latach używania różnorodnych samochodów, w tym terenowych diesli z manualami, mogę jednoznacznie stwierdzić, że benzyna + automat jest najlepszym rozwiązaniem w teren w którym go użytkuję (piaszczyste i błotniste tereny budowy oraz miejska dżungla). Mojej żonie podoba się wysoka pozycja za kierownicą i respekt jaki wzbudza większe auto ;).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja V6 o miłym brzmieniu i harmonijnym rozwijaniu mocy. Można spokojnie toczyć się 80km/h przy 1400obr/min lub rwać do przodu w zakresie 4-5 tys. obr/min.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi to na obecne standardy "biednie", ale o dziwo wystarcza zwłaszcza w terenie nie ma wstydu. W mieście sprawuje się bardzo dobrze i pozwala na bezstresową jazdę.
5,0
Układ jezdny
Po prostu Ford: twardo, stabilnie i precyzyjnie na zakrętach a zimą rewelacja. Mój model posiada jeszcze możliwość zblokowania 4x4 - oczywiście bez blokad mostów, dotychczas się nie zakopałem. Miałem nawet przygodę związaną z wyciąganiem Rangera z piaszczystego terenu i dałem radę (oczywiście do ruszenia pickupa potrzebna była siła ludzkich mięśni ale holowanie nie stanowiło problemu).
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoko i przestronnie, może lusterka powinny byś ciut większe, ale to nie pickup ani wan więc "po co". Oczywiście posiadam czujniki cofania ponieważ drogie jest życie małych dzieci, które mogą się zatrzymać za samochodem i z uwagi na wysokość pojazdu zwyczajnie ich nie zauważymy.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze - przy 177cm wzrostu pasuje idealnie a nawet znajomy 190cm stwierdził, że mu pasuje jak w jego Mercedesie. Z tyłu nie jeździłem ale jest regulacja pochylenia oparcia kanapy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Manualna klimatyzacja sprawuje się bardzo dobrze, szybko i prawnie schładza i nie ma problemu z ustawieniem odpowiedniej stałej temperatury wnętrza. Nagrzewa się bardzo szybko ponieważ silnika ma temperaturę roboczą po 2 min od odpalenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spora przestrzeń jak na tak kompaktowe wymiary pojazdu. 4 osoby jadą wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Trochę szumi powyżej 120km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze jak porównamy parametry podobnych pojazdów. Bardzo tanie części i przeglądy. Spodziewałem się większych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mało jest pojazdów tak tanich na rynku jak ten model a jednocześnie tak sprawnych. Dla informacji jest to bliźniaczy model Mazdy Tribute więc miesza się tu amerykańska prostota (smarowane zwrotnice) z japońską precyzją (silnik)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Środkowy tłumik po 270tys. km i zmiana radia na nowe - poprzednie miało problemy z CD a że było modelem na stany to lepiej był zmienić na model europejski, reszta to eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna która unieruchomiła pojazd - pęknięcie przewodu hamulcowego. Laweta i naprawa 300zł - wymieniono obydwa gumowe łączniki żeby się sytuacja nie powtórzyła.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escape I