Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escape I

michał_urban2, 4 lata temu
Silnik 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Escape I 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : silnik i wytrzymałość ogólna samochodu :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak.
4,0
Całokształt
Świetny samochód do jazdy na codzień jak i na długie wycieczki , wygodny i mocny. Z jedynym słusznym moim zdaniem silnikiem 3.0 v6 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco mocny do jazdy na codzień , radzi sobie zarówno na trasie ( 3 tys obr/min przy 140km/h) jak i w terenie z lekką przyczepą , przy relatywnie niskim spalaniu. No i oczywiście piękny dźwięk v6.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa super , do 4 ( 5 z nadbiegiem ) biegów można się przyzwyczaić i nie robi to żadnych problemów . Czasami jak jest zimny lubi szarpnąć przy zmianie przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Typowy dla samochodów amerykańskich , kierownica chodzi naprawdę lekko . W zależności kto co lubi. ( Hamulce mogły by być mocniejsze )
3,0
Karoseria
Jak na 20 letnie auto nie ma tragedii , po drobnych naprawach jest dobrze .
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki dużym szybom i stosunkowo niewielkim słupkom widoczność jest naprawdę dobra . Lusterka również dają rade.
4,0
Ergonomia
dużo miejsca dla 5 dorosłych osób , wygodne schowki oraz pochylane siedzenia - te niestety nie należą do najwygodniejszych ( po lifcie jest już znacznie lepiej) jest wszystko czego potrzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie grzeje w lecie chłodzi . Przydały by się nawiewy na drugi rząd siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca dla każdego z pasażerów .
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety nie ma kokosów , powyżej 100km/h jest już słyszalny dosyć głośny szum wiatru w okolicach przednich drzwi ( w wersji po lifcie jest trochę lepiej ) . Klapa bagażnika też nie jest najlepiej wyciszona. Silnik chodzi cicho i nie wyje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawdę nie wielkie ceny części zamiennych : ( pasują części od Europejskiego forda Mavericka , Mazdy tribute , oraz kilku innych modeli ) -dla przykładu końcówka drążka 80 zł -spalanie gazu miasto/trasa 15l LPG -trasa 130 km/h 13-14 l LPG
4,0
Stosunek jakość/cena
na rynku są dostępne w granicach 8-15 tys za wersję przedliftową . Wytrzymały silnik oraz skrzynia .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W przeciągu 3 lat użytkowania do wymiany były : -napinacz paska od silnika -paląca się żarówka w przedniej lampie -blokujące się klamki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych większych problemów i oby tak dalej :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V XLT 4WD 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escape I