Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort V Cabrio

Sss, ponad rok temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Escort V Cabrio 1.6 105KM 77kW 1990-1992 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik nie spala dużo, ma fajną charakterystykę i niezłą kulturę pracy. Do tego dość dynamiczny, auto nie jest ciężkie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Bolączką tego samochodu jest blacharka i trzeba się z tym pogodzić. Escortów Cabrio nie kupuje się dla idealnej blachy, jeżeli ktoś to traktuje jako wyznacznik to lepiej niech poszuka innego auta.
4,0
Całokształt
Do napisania tej opinii zachęciło mnie przeczytanie innych ocen o tym samochodzie. Odnoszę wrażenie, że większość z nich napisana jest przez osoby, które zakupiły egzemplarze w fatalnym stanie technicznym, jakich u Nas jest zresztą niestety mnogo. To auto zakupione w dobrym stanie na prawdę zapewnia ogrom frajdy z użytkowania oraz bezawaryjną i tania eksploatację. Co jest dodatkowym atutem, widuje się ich już bardzo mało, więc wzbudzają zainteresowanie. Z mojej perspektywy na prawdę polecam, za małe pieniądze można mieć świetne auto rekreacyjne a także do użytkowania na co dzień, akceptując jedynie fakt słabej jakości blacharki. Te auta już w przyszłości tanieć nie będą, jedynie drożeć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mocną stroną tego auta. Ma dość dobrą kulturę pracy, jest cichy. Zdrowy i ze zdrowym osprzętem zapewnia dobrą dynamikę prawie w całym zakresie obrotów. Lubi się z gazem. Części zamienne do niego kupuje się w cenie przysłowiowego "złomu". Jeżeli ma sprawną przepustnicę, czujnik temp itd to pali stosunkowo mało, można się mieścić w trybie mieszanym w 10l LPG/100km. Nie wiem czym ludzie jeżdżą, jak jeżdżą, ale wyniki typu 16-18l to dla mnie nie charakterystyka tego auta, ale raczej objaw poważnych usterek.
4,0
Skrzynia biegów
Wystarczająco precyzyjna na lewarku chociaż szału nie ma, wymaga przyłożenia większej siły niż w nowych autach, biegi wchodzą lekko gumowato. Ma długie przełożenia dzięki czemu auto utrzymuje stosunkowo niskie obroty przy normalnej eksploatacji. Z czasem staje się nieco głośniejsza. Sprzęgło nie należy także do działających tak lekko jak we współczesnych modelach.
4,0
Układ jezdny
Dobrze, lecz nie bardzo dobrze. Jak to kabriolet z lat 90tych. Niby twardo zawieszony, nisko nad ziemią, ale jednak czuje się w zakrętach, że to nadwozie trochę pracuje. Nie ma rewelacyjnej precyzji prowadzenia, ale daje swoim charakterem i tak dużą frajdę z jazdy.
3,0
Karoseria
Blachy to najsłabszy punkt tego auta. Łatwo korodują błotniki, progi, końcówki podłużnic. Prawie wszystkie egzemplarze są już po mniejszych lub większych korektach blacharsko lakierniczych. O idealną blacharkę w niższym pułapie cenowym trudno i trzeba się z tym po prostu pogodzić. To wciąż niedrogie auta w stosunku do swoich bardzo licznych walorów. Śmieszne jest wymagać za kilka tysięcy złotych samochodu, który miałby same zalety - dodajmy klasyka, kabrioletu, zapewniającego ogrom radości. To auto kupuje się sercem, kto tego nie rozumie, niech kupi sobie jakieś punto 1.2 w tych samych pieniądzach. Bądźmy poważni.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetna do przodu i na boki. Niezła w lusterkach. Dość słaba do tyłu, ale nie doskwiera to bo nie jest to duże auto. Jak ktoś tu napisał, że musi otworzyć dach żeby cofnąć to tylko mogę życzliwie się uśmiechnąć - może czas iść pójść na jakieś kursy doszkalające? ;)
5,0
Ergonomia
W kwestii ergonomii trudno do czegoś się przyczepić. Wszystko pod ręką, wszystko łatwe w obsłudze. Kiedyś konstruktorzy bardziej brali pod uwagę, że auto służy do jazdy a nie tylko do tego, żeby pokazać się przed sąsiadem. Jedynie bagażnik mógłby być też otwierany z wewnątrz. Wyjątkowo rosłe lub niskie osoby mogą mieć trochę większe trudność w znalezieniu sobie optymalnej pozycji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydaje chłodzenie wnętrzna i bardzo wydajne nagrzewanie. W zimniejsze dni spokojnie można jeździć bez dachu z włączonym gorącym nawiewem na kabinę. Na prawdę daje radę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni we wnętrzu nie jest ani dużo ani wyjątkowo mało. Adekwatnie do auta z tego segmentu i tych lat. Nie polecam bardzo rosłym osobom. Przy 4 dorosłych wydaje się już ciasno, poza tym i tak nieduży już prześwit auta maleje pod obciążeniem. Optymalnie jest w 2 osoby dorosłe + ew. dziecko i bagaż.
3,0
Wyciszenie
Kabriolet, konstrukcja z lat 90tych...nie jest cicho, słychać dużo szumu powietrza przez uszczelki. W trasach powyżej 90kmh może być męcząco. Co śmieszne, bez dachu bywa ciszej, nie ma wtedy świstów :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli nie kupi się trupa, to to auto jest wyjątkowo tanie pod względem utrzymania. Części kosztują grosze, jest dużo zamienników i używek. Zadbane nie psuje się często. Nie pali dużo, lubi się praktycznie z każdym LPG. Kowal potrafi go naprawić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie blacharka to byłoby to absolutne 5 gwiazdek. Z uwagi na korozję daję 4. Samochód warty zakupu, wyjątkowo dużo daje w wyjątkowo małych pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki typu jakaś urwana klamka czy przepalony przekaźnik mogą się zdarzyć, ale są z reguły bardzo tanie i proste do usunięcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy chociaż podstawowej kulturze eksploatacji to auto nie psuje się często poważnie i nie generuje kosztów. Nie zdarzyło mi się, aby nie dowiozło mnie szczęśliwie do celu, mimo że ma już 30 lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort V Cabrio