Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VI Hatchback

Mazi, 18 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 204 tys. km
Ford Escort VI Hatchback 1.8 i 16V 105KM 77kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo satysfakcjonujący samochód, sprawia solidne wrażenie i nieźle jeździ. Ma oczywiście swoje wady, głównie z zakresu ergonomii i w moim przypadku spalania. W wersji trzydrzwiowej, na alufelgach wygląda niemal sportowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo żwawy, szczególnie że auto jest leciutkie. Podoba mi się zwłaszcza praca na niskich obrotach i niska hałaśliwość.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra z dwoma zastrzeżeniami: przydałby się szósty bieg (ale to nie ta epoka) i wsteczny dość często nie wchodzi za pierwszym razem (jak we wszystkich fordach).
5,0
Układ jezdny
Najmocniejsza strona mojego autka. Zawieszenie jest obniżone a opony mają rozmiar 195/50 więc fura trzyma się drogi znakomicie. Niestety ten "tuning" robiony był niefachowo w niemczech i przez to przy pełnym ociążeniu tylne zawieszenie "dobija". O komforcie też można pomarzyć. No ale coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
OK, może przednie słupki trochę zasłaniają.
2,0
Ergonomia
Cała masa debilnych rozwiązań: licznik do 100 tyś. kilometrów, brak kontrolki rezerwy paliwa, z zewnątrz nie da się otworzyć bagażnika bez kluczyka, popielniczka w takim miejscu że mogło by jej nie być. Na pochwałę zasługuje poręczna trójramienna kierownica w skórze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy. Ogrzewanie bardzo wydajne i po małej regulacji ciche (wcześniej lekko warczało).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo, szczególnie z przodu. Wadą jest średnio dopracowany system uchylania siedzeń (wersja 3d).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre a sam dzwięk silnika bardzo przyjemny (nie ma żadnych bajeranckich nakładek wydechu, wszystko seryjne).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może taki mam egzemplarz ale spalanie jest tragiczne. Wyregulowałem już wszystko co się da i nic. Same części i naprawy nie są przesadnie drogie. Poniżej spalanie na benzynie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Model z 95 roku ale z nadwoziem ostatniej generacji, z mocnym silnikiem, na alufelgach 15 cali, 2 poduszki, wspomaganie, elektryczne szyby, centralny zamek, szyberdach za niecałe 9 tyś. złotych to dobra oferta. Dodatkową zaletą jest to że auto nie wygląda przestarzale (tak mi się wydaje).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaraz po zakupie musiałem trochę doinwestować, głównie w układ elektryki wnętrza (nie działało ogrzewanie, tylna wycieraczka, spryskiwacze, podgrzewanie tylnej szyby, przerywacz migaczy), naprawa nie była droga (łącznie około 150zł) i od tego czasu wszystko działa. Wymieniłem też termostat (70zł). No i pojawiają się typowe dla forda, narazie nieduże ogniska korozji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje, silnik pracuje bardzo równo, 2 mechaników oceniło jego stan na bardzo dobry. Wiem że poprzedni właściciel wymienił wszystkie amortyzatory.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Escort VI

Liczba wpisów: 30

Ford Escort VI – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Escort VI Hatchback