Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VI Hatchback

emg, 18 lat temu
Silnik 1.8 D 60KM 44kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 23 tys. km
Ford Escort VI Hatchback 1.8 D 60KM 44kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Za tę cenę nie jest wcale źle, ot, taki sobie przeciętniak. Zrobiłem nim dopiero 30 tkm i jak na ogólny przebieg to nie ma na razie co narzekać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co tu wiele wymagać to słaby diesel, więc służy raczej do przetaczania autka, ale też nie szukam nim wrażeń. Jak na taki przebieg całkiem ładnie pracuje, brakuje niestety turbiny, bo od 100 km/h wyraźny spadek i tak małej mocy, w trasie kilka razy muszę się zastanowić, zanim coś wyprzedzę, czasem długo trzeba się wlec za tirem.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia daje o sobie znać, że już tyle przejechała, ciężko wchodzi trójka (szczególnie przy redukcji, a te dość często trzeba robić), ale za to to najlepszy bieg, najlepiej przyśpiesza. Wrażenie że 4 i 5, ma zupełnie niedobrane przełożenia. Czasem wsteczny ciągnie na pół gwizdka, a czasem zupełnie nie wchodzi. Bardzo długi skok drążka na 5, mi nie przeszkadza, ale żonie i owszem. Poza tym częste zgrzyty przy redukcjach, ale myślę, że to już zmęczenie materiału. No i telepie niemożebnie na luzie....
4,0
Układ jezdny
Sztywny jak wóz drabiniasty, ale miło wchodzi w zakręty, no i przód nieco za niski (silnik ciężki jest). Amortyzatory nie wymieniane od nowości 74 - 82 % skuteczności
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki przednie zasłaniają duży fragment, szczególnie lewy, za małe lusterko wewnętrzne, lewe lusterko ma spory martwy punkt. Do tyłu może być, choć dla niższej osoby pozostaną tylko lusterka.
2,0
Ergonomia
wrrr.... ustwianie lusterek bocznych, brak regulacji fotela kierowcy góra-dół, durne rozwiązanie włącznika spryskiwacza i wycieraczek, no i ten włącznik awaryjnych za kołem kierownicy..... teoretycznie niby wszystko w zasięgu ręki, ale jakieś takie oporne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
głośna dmuchawa ale to wiek auta, nie mam klimy więc autko bardzo szybko się nagrzewa w lecie, a później trzyma jak w termosie. O dziwo super i szybko i wydajnie nagrzewa się w zimie - fabia tdi to tragedia w porównaniu z (może akurat tym?) eskortem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mnie ok, ale z tyłu jest trochę ciasny
3,0
Wyciszenie
buczy jak mu za dużo gazu dasz na niskim biegu, trochę trzeszczy, trochę zgrzyta, zle do 140 da się normalnie rozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hmmm, spodziewałem się wszystkiego, ale że przy 130 na trasie łyknie 8 l ON, to trochę przesada... ale wystarczy jechać 110 i wszystko wraca do normy czyli 5,2. To chyba wina słabego silnika przy dużej masie autka. Części tylko zamienniki (w końcu to często też firmowe części) naprawy samodzielnie, lub u znajomego mechanika, części tanie i dużo, samo autko dość proste w konstrukcji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Opłaca się sprowadzić autko, bo ceny w Polsce kosmiczne, szczególnie takie 98-00 rok, ale i tym da się pojeździć. Niewygórowane auto za małą kasę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wymagam od staruszka żeby mu plastik nie trzeszczał, czy nie odpadł jakiś duperelek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słucham tej skrzyni z niepokojem, sprzęgło też czasem szarpnie (wg ks. serwisowej było wymienione po 130 tkm), na razie nie zapeszam

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VI Hatchback