Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Kombi

Kenny6, 15 lat temu
Silnik 1.8 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Escort VII Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Geniusz motoryzacji (jak na diesla oczywiście) no i T zaraz przed D robi swoje :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza koło tylnej wycieraczki (na ulicy jak patrzyłem to wiele escortów tak miało)
Inne : Nagrzewnica i wycieki z niej
4,0
Całokształt
Auto super. Wolałbym Focusa, ale Essi jest tańszy. No i oczywiście extra kombi, nie za duże ale większe od każdego hatchbacka i sedana. Jak na kombi to się nieźle zbiera, podoba mi się jak wyprzedzam BMW z napisem 318i :D nic innego z BMW pewnie nie wyprzedzę,no ale nie jest to auto do wyścigów. Bagulec pojemny, można do niego włożyć na przykład: 3 cytryny, starą szafę, rower, wózek, akwarium do chomika, skrzynkę piwa, grilla, kiełbaski (węgiel na relingi), itd... nie będę wymieniał wszystkiego co się mieści do Essiego, ale drugie tyle można włożyć na dach i jeszcze się żona zmieści :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak jest zimny to trochę głośny, ale na trasie dosyć cicho (w końcu to diesel). No i dużo zależy od ropy. Raz wlałem vervę z pewnego wróblena i naprawdę cichutko, a różnica tylko 10 PLN na baku. Za to mego dobrze ciągnie za sobą całą tą kupę żelastwa. Jak mu się wdusi, to idzie jak marzenie i nawet jak się przewozi chomika to nie odczuwa dodatkowego obciążenia :)
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko działa płynnie. Długi skok drążka, no i czasem nie docisnę sprzęgła do końca to wtedy jest jak u dentysty :) Podobają mi się przełożenia: - 1 i 2 krótkie, - 3 i 4 miejskie ale też do wyprzedzania (na 4 od 50Km/h do 110Km/h bez zbytniego hałasu) - 5 jak masz trochę miejsca to z dynamiką idzie od 80Km/h do 140Km/h (nieraz jednak lepiej bujać go na 4). Ogólnie na 5 można jechać nawet po mieście 50Km/h. No i podoba mi się to, że przy 120Km/h mam 3tys. na obrotomierzu (czyli najlepsze jeszcze przede mną) :D
5,0
Układ jezdny
No i tu jak u Forda. Dla mnie Fordy się zawsze najlepiej prowadziły. Jak na rodzinne (nie sportowe) auto przystało mięciutko i dobrze trzyma się drogi. Choć ma pewne momenty gdzie na ostrym zakręcie (np. skrzyżowanie) z dohamowaniem chce zarzucić tyłkiem, no ale w końcu to kombi. Genialnie się jeździ po wertepach w lesie, bez strachu że się coś urwie, bo podwozie jest gładziutkie jak pupa niemowlaka i wszystko co powinno być pochowane jest pochowane.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko jest ok. Szyba duża, słupki dość wąskie. Z cofaniem też nie ma problemów, chociaż i tak mam czujki cofania :p
4,0
Ergonomia
Wszystko ok. Tylko ta regulacja elektrycznych szyb na środku, pomiędzy fotelami... jak w Lanosie :( Niektórzy piszą coś o wycieraczce tylnej szyby, ale mi to jakoś nie sprawia problemów (raz do siebie - masz jedno machnięcie co jakiś czas, dwa razy do siebie i trzymasz - masz trzy machnięcia i spryskiwacz) - proste.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepełko mam już po chwili, wentylacja też ok, choć dość głośno chodzą wiatraki (ale i tak nie zagłuszą silnika :D ), no i klima się świetnie sprawuje, aż szkoda że nie ma klimatronika, bo tak muszę co chwilę wyłączać, bo mi się zimno robi już na najsłabszym nawiewie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, i jako kierowca i jako pasażer. Z tyłu ostatnio wiozłem 3 osoby i nie narzekały, choć myślę, że mówiły tak żeby mi się przykro nie zrobiło, bo mi się mało miejsca wydaje. No ale chomik wejdzie, choć akwarium trzeba będzie włożyć do bagulca :p
3,0
Wyciszenie
Panowie z Forda chyba zapomnieli watolinę wsadzić :(
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak dla mnie super. Auto ma już 10 lat i jak sobie pomyślę, że w 1998 roku paliło tyle co teraz to jestem z niego dumny. Ceny części średnio drogie (zależy co), wiele można sobie pogrzebać samemu, jeśli ktoś lubi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę, to uważam że bije na głowę każdą Astrę. Zarówno wyposażeniem jak i jakością, a już na pewno silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od kiedy go mam i po naprawie wszystkich tych zepsutych rzeczy z którymi go kupiłem, nie psuje się.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. Po zakupie musiałem: - napełnić klimę (koszt napełnienia i uszczelnienia 140 PLN) - wymienić nagrzewnicę, bo ciekła (podobno często się zdarza w escortach) - z robocizną i nową nagrzewnicą, koszt 240 PLN - oczywiście rozrząd ze wszystkimi filtrami

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VII Kombi