Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Kombi

xtonyx, 13 lat temu
Silnik 1.8 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Escort VII Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobra elastyczność i dynamika, przyzwoite spalanie.
3,0
Całokształt
Przeciętnie. Dużo drobnych usterek. KATASTROFALNA BLACHARKA! Korozja prawie wszędzie - nadkola, progi, wypryski w rożnych miejscach, ale najgorsze podwozie - w podłużnicach z tyłu dziury prawie na wylot! Z drugiej strony - mimo tego nic się nie działo - dało się jeździć (ale diagnosta nie chciał mi już podbić przeglądu z tego powodu)! Słaby (ale nie tragiczny) układ hamulcowy. Bardzo kiepska elektryka - pewnych rzeczy - jak klakson - nie dało się już w ogóle naprawić. Plusem jest sporo miejsca w środku, przyzwoita elastyczność i dynamika (dobry i trwały silnik) i dobre - niewielkie - spalanie - nawet przy szybszej (130-140km/h) jeździe. To było moje pierwsze własne auto, wiec mam jakiś sentyment. Można kupić, ale tylko w najlepszej wersji wyposażenia - abs, klima, elektryczne szyby i lusterka - i OBEJRZEĆ DOKŁADNIE wszystkie elementy które rdzewieją (a w tym aucie są to praktycznie w ogóle wszystkie elementy :))))
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez szału, ale ujdzie. Jak na samochód z tego okresu całkiem przyzwoita dynamika i elastyczność.
3,0
Skrzynia biegów
Jest OK, w zasadzie nie ma czego zarzucić. Miałem wielokrotnie kłopoty ze sprzęgłem (linka, plastikowy napinacz złamał się 4 razy), ale głównie spowodowane normalnym zużyciem i złą naprawą uszkodzonej wcześniej skrzyni biegów.
3,0
Układ jezdny
Tak sobie, dość częste wymiany łączników stabilizatorów, i łożysk (tył). Reszta ujdzie.
Komfort
5,0
Widoczność
W tym typie samochodu (kombi) widać w zasadzie wszystko i z przodu i z tyłu.
3,0
Ergonomia
Bez szału, brak schowków, idiotycznie umieszczony przycisk świateł awaryjnych.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety słabo, przy braku klimy nawet w naszym klimacie bardzo ciężko się jeździ. W zimie dość długo się nagrzewa, ale diesle już tak mają.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu dobrze, bagażnik (kombi) bardzo duży!
3,0
Wyciszenie
Ujdzie ze wskazaniem na słabo, ale czego się spodziewać po dieslu z tego okresu!? Z drugiej strony w porównywalnych wiekowo VW w dieslu jest gorzej!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - OK, jadąc 120km/h na autostradzie przy załadowanym aucie prawie pod sufit miałem średnie zużycie (na 4 tys km) ok 5,7-5,8. Ceny napraw znośne, ale robią się duże biorąc pod uwagę, że drobne usterki i wymiany eksploatacyjne są bardzo częste.
5,0
Stosunek jakość/cena
To auto można kupić prawie za bezcen. Ja swój sprzedałem za 800zł z dwoma kompletami kół z oponami w doskonałym stanie! Biorąc pod uwagę, że było to mimo wszystko zardzewiałe ale sprawne auto - myślę że stosunek cena/jakość jest mega dobry!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety bardzo słabo, ciągle jakieś drobne usterki, ale nie spodziewałem się cudów po kilkunastoletnim aucie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może być, auto miało kilka usterek, ale nigdy mnie poważnie nie zawiodło (90 tys km przejechane, kilkanaście razy we Francji, Niemczech, Włoszech). Nie trzeba było nigdy holować, zawsze dało się jechać mimo usterki (straszny szum łożyska w tyle). Nawet jak zerwała mi się linka sprzęgła (1 raz) i napinacz (1 raz - to był efekt innego nienaprawionego uszkodzenia) - dało się jechać autem!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Kombi