Genialny samochód! Cudownie się prowadzi — moim zdaniem to jeden z najlepszych hot hatchy, jakie widział motoryzacyjny świat. Od 5 lat jest w moim posiadaniu i nie mam zamiaru go na razie sprzedawać.
Autko idealnie sprawdza się zarówno w jeździe „wokół komina”, jak i wtedy, gdy czasami wybieram się nim na tor. Zwiedziło już ze mną Tor Kielce oraz Silesia Ring. W różnych kwalifikacjach zawsze była pierwsza trójka.
Moim zdaniem, za cenę, za którą chodzi teraz Fiesta, nie ma zbyt wielu lepszych aut — no, może poza Megane 3 RS albo Clio RS, które również są świetne. Jednak design Fiesty podoba mi się o wiele bardziej i, według mnie, lepiej nadaje się na co dzień. Różne udogodnienia, jak chociażby grzana przednia szyba, bardzo w tym pomagają.
Przez 5 lat, mimo różnych opinii na temat tego silnika, nie miałem absolutnie żadnej awarii — tylko dwa razy spalona żarówka mijania oraz standardowa eksploatacja, jak rozrząd czy hamulce. Trzeba jedynie pilnować regularnej wymiany oleju, najlepiej co 8 tys. km, i wszystko będzie dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ale to bardzo dynamiczny pierwsza setka w 6.6 sekundy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna właścicielom polecam dołożyć shortshifter robi dużą różnicę.
5,0
Układ jezdny
Jak przystało na Forda jest bajka
5,0
Karoseria
Żadnych problemów z korozją nie było
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
[l/100km]