Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

Piotr G. Sader, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mondeo MK3 to auto warte polecenia tym wszystkim, którzy cenią sobie wygodę, duże gabarety samochodu i przestronne wnętrze. Ford Mondeo już w wersji Trend to samochody dobrze wyposażone za niewielkie pieniądze jednak zakup wersji z silnikami wysokoprężnymi należy dokonywać ostrożnie a najlepiej pod okiem doświadczonego fachowca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : półosie napedowe
Karoseria : rdzewnienie dolnych części drzwi
4,0
Całokształt
Samochód oceniam pozytywnie, warty polecenia szczególnie jako alternatywa dla dużo droższego VW Passata. Mondeo MK3 TDCI posiada swoje wady ( jak każdy samochód),jednak podczas mojej przygody z tym samochodem nie miałem z nim większych problemów.Ciekawa stylistyka nadwozia mimo,że została wprowadzona do produkcji w 2000 roku w dalszym ciągu jest interesująca a w połączeniu z świetnymi według mnie własnościami trakcyjnymi pozwoli zadowolić niejednego doświadczonego kierowcę. Jeszcze jeden atut przemawiający za tym samochodem to małe zużycie paliwa i dość wysoki moment obrotowy już przy 1800 obr/min.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy, elastyczny silnik o dużym momencie obrotowym (330 Nm)pozwalającym na dość dobre przyspieszanie przy prędkościach obrotowych powyżej 2000 obr/min. Wysoka kultura pracy i niskie spalanie (nawet 5.2L/100km w trasie, śr.6.8L/100 km w ruchu miejskim)co cechuje nowoczesne silniki wysokoprężne z układami common rail. Niestety dość duża wrażliwość układu paliwowego na jakość paliwa szczególnie zimą. Usterki wtryskiwaczy nie należy jednak łączyć tylko i wyłącznie z jakością sprzedawanych paliw. Problem awaryjności tych elementów układu paliwowego znana jest również za naszą zachodnią granicą gdzie jakość sprzedawanych paliw jest nieco wyższa. Podstawy problemów z wtryskiwaczami w tych samochodach wiążą się ściśle z konstrukcją zaworków i zastosowanych materiałów na elementy wtryskiwaczy. Próbowano to wyeliminować przy dwóch modyfikacjach jakie przeszedł Ford Mondeo mk3 w 2003 i 2005 roku, jednak problem ten w mniejszej już skali ale jednak nadal występuje w tych silnikach. Koszt regeneracji to ok 2400 pln i spotyka większość użytkowników po przebiegu 120 tyś km. Rozczarowująca uznałbym jest zbyt niska trwałość zamachowego koła dwumasowego. Odpowiednia eksploatacja auta z dwumasą pozwoli na pokonanie 150 tyś km bez wymiany tego elementu. Oprócz wspomnianych mankamentów, brak innych poważnych usterek. Ogólnie oceniam silnik jako dobry mimo wspomnianych wad. Wysoka kultura pracy jaka cechuje te silniki wysokoprężne, duży moment obrotowy i elastyczność oraz niskie zużycie paliwa podnoszą ocenę ogólną tego silnika o zapłonie samoczynnym. Awaryjność, mimo wad wtryskiwaczy nie przysparza użytkownikom wiele kłopotów pod warunkiem większej niż w "zwykłym dieslu" dbaniu o jakoś lanego oleju napędowego.
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia 6-biegowa MMT6 bez większych problemów. Natomiast należy wspomnieć o marnej jakości zastosowanych przegubów wewnętrznych i zewnętrznych półosi napędowych. Większość użytkowników Mondeo MK3 po przebiegu 150 tyś km spotkała się z koniecznością wymiany tych podzespołów układu napędowego.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to najmocniejsza strona tego samochodu. Mondeo MK3 prowadzi się pewnie stabilnie i bezpiecznie nawet przy dużych prędkościach.Zawieszenie skutecznie tłumi nierówności a jego trwałość nie zmusza użytkowników do częstych wymian elementów zawieszenia. Na słowo pochwały i uznania zasługuje układ ESP dzięki któremu jazda jest bezpieczna i przewidywalna podczas jazdy na śliskich nawierzchniach po łuku lub zalanych wodą częścią jezdni.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w Mondeo mk3 jest mniejsza niż w innych modelach tej klasy samochodów. Przyznaję ocenę przeciętną. Wyjątkowo przeszkadza mi słupek środkowy podczas spoglądania wstecz.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków i przełączników na desce rozdzielczej uważam za dobrze przemyślane,a wyjątkowo ciekawa jest opcja deski rozdzielczej z nawigacją GPS, której stylistyka przypomina mi kokpity modeli klasy wyższej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układy wentylacji i klimatyzacji jak w każdym aucie wymagają troski(przynajmniej raz w roku zrobić kompletny przegląd klimatyzacji z uzupełnieniem czynnika chłodzącego) jednak radość z poprawnie działającej klimatyzacji w upalnie dni jest nieoceniona...Zadbana klimatyzacja z wymienianymi filtrami w terminach zgodnie z zaleceniem producenta nie przysporzy właścicielowi Mondeo dodatkowych wydatków na naprawy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mondeo MK3 to duże i wygodne auto. Doskonale sprawdza się na długich trasach, a pasażerowie na tylnych siedzeniach nie mają powodów do narzekań na brak miejsca. Tylna kanapa jest duża i wygodna, a przez środek przechodzi podłokietnik dla bardziej wymagających pasażerów.Trzymanie boczne przednich foteli kierowcy i pasażera mogłoby być nieco mocniejsze, niemniej jednak fotele (regulowane elektrycznie) trzeba zaliczyć do wygodnych.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie w Mondeo jest przeciętne...o ile ten silnik nie generuje dużego hałasu to przy dużych prędkościach jazdy do pasażerów dociera z zewnątrz szum rozcinanego powietrza.Jak na auto klasy średniej wyciszenie Mondeo powinno być nieco lepiej wykonane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mondeo nie odbiega od innych marek tej klasy pod względem ceny przeglądów i napraw. Na uwagę zasługuje niskie zużycie paliwa, a to wszytko dzięki zastosowaniu układu Common Rail II generacji, poprawiające osiągi (moment obrotowy, moc użyteczną),a także obniżenie emisji substancji toksycznych w szczególności NOx w połączeniu z układem EGR sterownym elektronicznie. Nowoczesne silniki wysokoprężne to jednostki budowane i konstruowane z założeniem spełnienia surowych norm emisji spalin EURO jakie muszą spełnić nowe jednostki napędowe. To wszystko sprawia,że w naszych "dieslach" zastosowano bardzo precyzyjne i drogie układy paliwowe których ewentualna naprawa może nas sporo kosztować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mondeo MK3 2.0 TDCI to auto dobrze wyposażone, o dynamicznym silniku i wysokim momencie obrotowym gwarantującym dobre przyspieszenie. Za niewielkie pieniądze otrzymujemy auto klasy średniej o bardzo ciekawej stylistyce wnętrza i nadwozia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez większych problemów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana koła dwumasowego z kompletem sprzęgła po przebiegu 165 tyś. km

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Kombi