Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

wembur, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 289 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Doskonale ze względu na stosunek zalet i wad do ceny własnej i innych aut
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, mocny, dynamiczny, miły dla ucha, wysoka kultura pracy. Punkt mniej za skłonność do lekkiego falowania tak plus minus 100-200rpm - bez wpływu na cokolwiek ot taka skłonność. Silnik nie lubi znęcania się obrotami powyżej 3000rpm. Jak ktoś pisze że ma problemy z wtryskami bo się zapala sprezynka powyżej 4000 rpm to niech się puknie w czoło dureń. Tym autem jeździ się w komforcie do 160kmh i do maks 3000rpm. Kto chce dusić więcej to będzie miał problemy z blokowaniem wtrysków a kto nie ten nigdy ich nie uświadczy. Auto nie lubi grzebania przy wtryskach, jak raz było ruszone to kaplica i stąd te opinie. Dlatego lepiej kupić bezpośrednio z niemiec
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna JATKO. Trwała, bezobsługowa, niezniszczalna. niestety niska kultura pracy, bardzo gumowata, ospała w reakcjach, do dostojnej jazdy a nie sportu.
5,0
Układ jezdny
Niezniszczalne zawieszenie, świetnie wysterowane na nasze drogi, pokonuje w tym względzie swoich konkurentów których miałem jak BMW, Mazdę, Nissana, Subaru,
Komfort
4,0
Widoczność
Mały minus za kiepskie oświetlenie części pasażerskiej w wersji zwykłej (nie Ghia) po prostu brak lampki na środku.
5,0
Ergonomia
Duży schowek z wykładziną i lampką i AUX. Dwa uchwyty na kupki z przodu, schowki o.k. Mały minus za brak uchwytów pod napoje dla tylnych foteli
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze odparowuje szyby. Klimatronik w mk3 przedliftowym mi szwankował a także klima słabo chłodziła. Po lifcie klimatronik ok ale klima też niewydajna. Ogrzewanie tragedia. Niestety mk3 to nie auto na zimę - kurtka czapka i rękawice, dopiero w drogę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Autko jak na diesla dobrze wyciszone przy 140 nie męczy i można rozmawiać. W wersjach z dolną osłoną komory silnikowej jest ciszej i przyjemniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W manualach oczywiście dwumasa. Xenony są fabrycznie kiepskie i nic sie nie poprawi, fabrycznie nowy reflektor kiepsko świeci i tyle - radzę unikać ksenonów. Psuja się często silniczki elektryczne fotela kierowcy to standard. Zbiera kurz czujnik temperatury wnętrza od klimatronika ale dostep łatwy i trzeba go czyścic lub wymieniać. Odpadają od płyty podłogowej osłony termiczne nad tłumikami... W przedliftach rdza na drzwiach w poliftach jest o.k. Wtryski i pompa szwankują tylko w przedliftach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo III Kombi