Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

janosik, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDDi 115KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDDi 115KM 85kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
3,00
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń w tym aucie jest niesamowita!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : klima, rozrusznik, centralny zamek
2,0
Całokształt
Autko ma wiele zalet: wygodne, duże, mocne, pakowne. Świetne zawieszenie i widoczność. Dla rodziny z dzieckiem idealne, a i poszaleć na trasie troszkę już można. Efekt psuje niekulturalna praca silnika na niskich obrotach i wysoka usterkowość. Niska ocena za 4 awarie w ciągu dwóch lat, które unieruchomiły samochód. Auto służy do jeżdżenia a nie spełniania funkcji rzeźby ogrodowej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma dwa oblicza - w mieści na niższych biegach mułowaty, szczególnie w gorące letnie dni, gdy klima działa na maxa można go łatwo zgasić przy starcie. Jednak na trasie rewelacja - elastycznośc, przyspieszenie i moc robią kierowcy dobrze. Miłe zaskoczenie na autostradzie w Niemczech - 4 osoby, duuży box dachowy i pod niezłą górkę można jechać 180 km/h (i nadal przyspieszać)
3,0
Skrzynia biegów
Nieźle zestopniowana, jednak za krótkie biegi 1 i 2. Przy tym przebiegu zdaża jej już się nie wskoczyć na miejsce tak gładko kiedyś
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie autka perfekt. W warunkach drogowych nigdy nie udało mi się stracić przyczepności, a nie jeżdżę spokojnie. Kiedy testowałem ile wytrzyma, musiałem sie naprawdę sporo natrudzić, żeby w końcu zarzucił choć trochę tyłem. Mały minus za zachowanie podczas ostrego hamowania, jednak nie obniżam za to oceny bo to chyba amorki proszą się o wymianę...
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie idealnie. Słupki w miarę wąskie, tył prawie prostopadły więc wiadomo gdzie jest koniec auta.
4,0
Ergonomia
Ergonomia całkiem w porządku - sterowanie radiem przy kierownicy, przyciski dobrze rozmieszczone, ale bez jakiegoś specjalnego polotu...
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeden z głównych minusów auta. Klimatyzacja automatyczna nie trzyma temperatury. Zimą grzeje najpierw bardzo mocno, że nie można wytrzymać, a po 15 minutach auto się wychładza, tak że trzeba co chwile podnosić temperaturę a i tak jest zimno. Latem na odwrót - kiedy tylko przygrzeje słońce, pomimo ustawienia 19 C w aucie gorąco. Można to pociągnąć na manualnych ustawieniach ale nie o to chodzi w automatycznej klimie. Dodatkowo brak możliwości zmiany kierunku i siły nawiewu w trybie auto. Poza tym pracujący układ odczuwalnie zmula auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni aż nadto zarówno z przody, tyłu jak i w bagażniku. To był główny bodziec do zakupu tego auta. Jest po prostu rewelacyjnie!
2,0
Wyciszenie
Silnik zimny dość głośny, po rozgrzaniu lepiej. Niestety duże wibracje są przenoszone na ramę szczególnie podczas postoju na biegu jałowym - trzeba trzymać kierownice żeby nie rzęziłą. Auto kupowałem jak miało 120 tys na liczniku i jeździło po drogach od 5 lat i niemiłym zaskoczeniem było to że praktycznie na wszystkich drzwiach były prześwity powietrza przez uszczelki. Powyżej 120 km/h robi się przez to bardzo głośno...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem że będzie lepiej. Najniższy wynik jaki udało mi się uzyskać to 6.8 ale to bardzo ostrożnie jadąc. Normalnie, na codzień - 60% trasa, 40% miasto 7.5-8.5 l/100km. Autostrada w Niemczech - gdzie się da 180 km/h (średnia 140 km/h) duży box dachowy, klima, cztery osoby - 9.5 l/100km. Oryginalne części drogie jak diabli, na szczęście pojawiają już się zamineniki. Plan obsługi diesla + spora awaryjność = znaczące koszty dodatkowe. Przy obsłudze w nieatuoryzowany serwisie przez te dwa lata wybuliłem ponad 4000 zł na naprawy + około 3500 na \"eksploatację\" (sprzęgło, koło dwumasowe, klocki, tarcze, olej, filtry). Na szczęście obyło się jak na razie bez awarii pompy wtryskowej i wtryskiwaczy...
2,0
Stosunek jakość/cena
Pomimo że cena za te auta (używane) jest niewygórowana, usterkowość pozostawia wiele do życzenia. Gdyby padały podzespoły nie powodujące wyłączenia auta z eksploatacji byłoby wyżej. Auto ma jeździć!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj kiepsko - non stop coś nie działa. Na dzień dobru po zakupie (120 tys km) zrobione: elektryczny mechanizm podnoszenia fotele kierowcy, łuszczące się gumowanie uchwytów na boczkach drzwi, uszkodzone pokrętło radia, żarówki w zegarach, odpadnięty przycisk na dźwigni ręcznego. W trakcie eksploatacji: centralny zamek który działa jak chce - prawe tylne drzwi się czasem nie zamykają, bagażnik zazwyczaj (choć nie zawsze) można otworzyć tylko z kluczyka, automatyczne ryglowanie po ruszeniu zazwyczaj nie działa, za to potrafi włączyć się w połowie podróży...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu najbardziej zawiodłem się na mondeo. W ciągu dwóch lat cztwry razy auto nie dało się uruchomić. 1 raz padła podawcza pompa paliwa - wymiana na nową oryginalną Bosh (800 PLN), która okazała się nieszczelna i dopiero po samodzielnym wsadzeniu podróby za 150zł wszystko zaczęło pracować jak należy. 2 raz awaria przekaźnika wentylatora chłodnicy - ponieważ się nie wyłączał rozładował akumulator - 100 PLN. 3 raz padła sprężarka klimy - wymiana sprężarki, chłodnicy, filtra i co tam jeszcze, czyszczenie układu - 3000 PLN. 4 raz padł rozrusznik - regeneracja wraz z montażem 650 PLN. Jestem w stanie wybaczyć autu usterki, ale nie 4 unieruchamiające awarie w ciągu 2 lat.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Kombi