Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Hatchback

Adaś, 10 lat temu
Silnik 2.2 Duratorq TDCI DPF 200KM 147kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Mondeo IV Hatchback 2.2 Duratorq TDCI DPF 200KM 147kW od 2008 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niby wygląd.Niby wyposażenie, nawigacja, komputer, super 200 km slnik, skrzynia biegów automatyczna, wentylacja foteli, ładny wygląd, kolor. Dziś widzę, że to wszystko jest kokieterią zbudowaną prawdopodobnie na chińszczyźnie.
3,0
Całokształt
Jak na flagowy model i przebieg - słabo.Boję się pomyśleć co będzie po gwarancji za kolejne 50 tyś km
Wrażenia
4,0
Silnik
-Jestem tu drugi raz.Pierwszy opis zamieściłem mając przebieg 5000 dokonując porównania z Mazdą 6 i BMW 5. Teraz koryguję po przejechaniu 55.000 km- Co do silnika - jest dość cichy i elastyczny, do tej wersji zawieszenia i z napędem na przód zbyt mocny i chcąc mieć jakąś przyjemność z jazdy - moc nie do wykorzystania. Kultura pracy na wysokim poziomie. W zasadzie powinienem zaznaczyć pomiędzy \"dobrze\" a \"doskonale\".
4,0
Skrzynia biegów
Fajnie że automat. Fajnie że wciąż sprawny. Nie mniej ospały i przy każdej zmianie biegów \"zastanawia się\" co zrobić.Czuć wyraźne opóźnienie.Nie mniej wbija się raczej w odpowiednie przełożenie bezbłędnie.
3,0
Układ jezdny
Nie wiem z czego wynika zachwyt w tej kategorii panujący u właścicieli Mondeo. Niestety nie ma tu zupełnie Mondeo szans ani z Mazdą ani z Toyotą. Jest to swego rodzaju szafa na kołach. \"0\" przyjemności z 200 km pod maską, buja jak na statku.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania są niezbędne.
4,0
Ergonomia
Nie ma zbyt wielu przycisków i wszystko wydaje się być rozmieszczone z głową. Do wzorca jednak trochę brakuje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo. Nawiewy hałasują, a nadmuch działa średnio, a najwięcej do życzenia pozostawiają nawiewy na tył. Klimatyzacja również nie zachwyca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu naprawdę nie ma na co narzekać i to w klasie jest na pewno argumentem.
3,0
Wyciszenie
Jak na model flagowy i auto praktycznie najdroższe w opcjach - szału nie ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa - około 8l/100 Miasto - około 10l/100 Średnio - około 8,7l/100 Przegląd 60 tyś km - 1500 zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 135.000 zł za auto które w cenniku kosztowało 160 tyś. Dziś bez zmrużenia oka wybrałbym albo Mazdę 6 albo Lexusa IS za te same pieniądze. Moje porównanie z Mazdą i Bmw wcześniej było bez sensu. Oba te auta biją Mondeo na głowę i to zupełnie nie ta liga.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Przy 10.000 silnik stracił moc i dowlókł się do serwisu w trybie awaryjnym. 2. Po 15.000 km na podłodze z tyłu znalazłem plastik / wyrzuciłem 3. Po 25.000 km na podłodze z tyłu znalazłem drugi taki sam plastik /wyrzuciłem 4. Po 30.000 km zaczęło wypinać się ze wsuwek obicie foteli i tak sobie wisi wypięte bo nie idzie tego wsadzić :-) 5. Po 40.000 km rozwarstwia się wykładzina w bagażniku
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Po 55.tyś km wyciek oleju z dolnej części silnika = silnik do uszczelnienia + nie wiadomo dlaczego auto zaczęło ściągać w prawo i telepać kierownicą. Na szczęście jeszcze na gwarancji, więc chyba to zrobią - właśnie czekam na info. Ogólnie kiepsko.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Duratorq TDCI DPF 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo IV Hatchback