Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mustang IV Cabrio

H00N1G4N, 6 lat temu
Silnik 3.8 V6 190KM 140kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mustang IV Cabrio 3.8 V6 190KM 140kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo długie przełożenia 4 biegowego automatu z funkcją overdrive, które gwarantują bardzo ekonomiczną jazdę i nie obciążają silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szumiąca skrzynia biegów
4,0
Całokształt
Czwarte wcielenie ikony motoryzacji, zwłaszcza po face-liftingu, przywróciło wiarę w podejście Forda do tematu Mustanga. Samochód ma słuszne rozmiary, agresywny wygląd i typowy dla amerykańskich lat 90-tych styl, czyli mnóstwo skóry, grube dywany i fantastyczny sprzęt car-audio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosty w swojej budowie, niewysilony i przez to bezawaryjny, a przy tym dysponujący dużym momentem obrotowym i wystarczającą mocą. Mimo prawie 4 litrów pojemności apetyt na paliwo nie odstrasza. Ważna uwaga dla użytkowników aut z LPG - prosta mechanika gwarantuje bezproblemową pracę z dobrej jakości instalacją, pod warunkiem zapewnienia efektywnego chłodzenia zwłaszcza dla ostatnich, głęboko schowanych cylindrów.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj uwaga - Autocentrum nie przewiduje istnienia automatycznej skrzyni biegów przy tym silniku. W moim samochodzie taka właśnie jest. Mimo zaledwie 4 biegów z funkcją overdrive jest ona fantastyczna - utrzymuje silnik na bardzo niskich obrotach, gdy chcemy jechać ekonomicznie (np. przy 60 km/h to niecałe 1200 obr/min a przy 140 km/h około 2100 obr/min) , ale potrafi też nieźle wkręcić silnik na obroty, gdy tego potrzebujemy. Generalnie chyba najlepszy element w całym samochodzie - miękko przerzuca biegi, ma pancerną budowę i jest nastawiona przede wszystkim na ekonomiczną jazdę.
4,0
Układ jezdny
Jak na "amerykańca" jest bardzo dobrze. Zawieszenie jest miękkie, ale nie powoduje nudności spowodowanych bujaniem nadwozia, promień skrętu jest nikły, a wspomaganie niezbyt mocne, ale ten samochód został stworzony do przemierzania długich mil na międzystanowych, prostych jak strzała drogach, a nie przeciskania się po uliczkach ciasnych europejskich miasteczek.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża przednia szyba, cztery szyby boczne i spora - jak na convertible - tylna szyba dają wspaniałą widoczność. Chcąc mieć jej jeszcze więcej wystarczy złożyć dach ;) Przy okazji wielki plus za szklaną, ogrzewaną tylną szybę.
4,0
Ergonomia
Schowki w drzwiach, podłokietniku, przed pasażerem i głębokie wnęki na kubki lub drobne rzeczy w konsoli środkowej oraz wzorcowy dostęp do sterowania klimatyzacją i radiem - niczego więcej nie można oczekiwać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa natychmiastowo i z bardzo dużą wydajnością. Przy maksymalnym chłodzeniu boli głowa, a ogrzewanie sprawia, że pasażerowie się gotują. Trzeba bardzo ostrożnie kręcić gałką temperatury nawiewu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu typowo po amerykańsku - ogromna przestrzeń. Tylna kanapa wprawdzie jest bardzo wygodna i w pełni funkcjonalna, ale osoby, które zdecydują się na niej podróżować powinny być drobnej budowy ciała.
3,0
Wyciszenie
Od kabrioletu w kwestii wyciszenia nie należy oczekiwać cudów. Wprawdzie długie przełożenia skrzyni sprawiają, że silnik przyjemnie sobie mruczy nawet przy prędkościach zakazanych na większości dróg, ale powietrze opływające dach staje się nieznośne przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia silnika w połączeniu z przełożeniami skrzyni biegów sprawia, że nie trzeba się bać dużej pojemności, bo spalanie jest śmiesznie niskie. Części do samochodów amerykańskich są powszechnie dostępne (nawet elementy blacharskie lub rzadko wymieniane) i do tego mają ceny średnio 30% niższe w porównaniu do cen części europejskiej i japońskiej konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wniosek, który nasuwa się przy rubryce stosunek jakość/cena jest bardzo prosty - jeżeli ktoś szuka cabrio do 20-25 tysięcy złotych, jest to jeden z najlepszych wyborów. Głęboka skóra, świetne audio, solidność i prezencja oraz świadomość posiadania Mustanga to coś wartego każdych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet jeśli wystąpią drobne usterki, są ona bardzo łatwe i tanie do usunięcia. Rozmieszczenie różnych elementów pod maską jest wzorowe i gwarantuje prostotę i sprawność napraw.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prostota tego urządzenia sprawia, że tutaj nie ma się co zepsuć. Silnik konstrukcyjnie pamięta jeszcze lata 80-te, ma pojedyncze wałki rozrządu (który z resztą jest napędzany łańcuchem), dwa zawory na cylinder i niskoobrotową charakterystykę, która gwarantuje mu długowieczność. Zawieszenie, układ hamulcowy i napędowy to również klasyka gatunku - prostota jest wręcz porażająca.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mustang IV Cabrio