Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ranger IV Pickup

xXx, 10 lat temu
Silnik 4.0 207KM 152kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Ranger IV Pickup 4.0 207KM 152kW 2001-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc auta jest nie do opisania ! Duza elastycznosc, zbiera sie od dolu, ale po przekroczeniu 3.5 tys ob. budzi sie szatan !
3,0
Całokształt
Nie można tego auta porównywać z L200 Navara Rengerami i innymi dieslami, gdyż V6 bije wszystkich na łeb. Moc, prowadzenie, trakcja, daje radość każdego dnia. Przy mokrej nawierzchni po wcisnieciu gazu do konca potrafi zerwac kola przy prdkesci 80- 100 km/h Ruszanie z większego gazu nie wchodzi w gre. Na suchym wyrywa niesamowicie, trzeba mocno trzymać kierownice i czekać do 3 biegu, aż się trochę uspokoi :) Nie jeden kierowca dobrego auta nie mogl wyjsc z podziwu jak tak duze auto tak sie zbiera :) 4x4 rewelacja automat radzi sobie bardzo dobrze w terenie, jest mozliwosc zaloczenia 1 i 2 biegu, 4x4 high i 4x4 low.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 4.0 V6 SOHC Nie zawodny, taki sam jak w ford explorer. Po zakupie auta w drodze powrotnej bylem zawiedziony co do mocy i osiągów auta. Przyczyna była wycieraczka, która blokowała pedał gazu, do tamtej chwili jestem zakochany w tym aucie. Niesamowita MOC ! Pierwsze opony wymieniłem po 3 miesiącach.
5,0
Skrzynia biegów
Srzynia po wymianie filtra i oleju na Dextron VI pracuje po dzien dzisiejszy idealnie. Zmienia biegi plynnie bez szarpania, posiada over drive bardzo przydatna funkcja. Pierwszy bieg konczy sie w okolicy 85 km/h 5 bieg 100km/h w granicach 2 tys obrotow - spalanie 12.5 ! gazu
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie jak osobówkę, nie wychyla się na zakrętach. Dla lubiących szybszą jazdę tym autem - większość osobówek musi odpuszczać na zakrętach, a ranger przelatuje jak przyklejony (opony 275/75/16) Hamulce żyleta, staje w miejscu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, małe szybki w tylnych drzwiach. Na zewnątrz wyglądają na duże, w środku sa mocno zabudowane. Bardzo mala widoczność przy wjazdach [pod większe wzniesienia, wysoka maska zasłania cala widoczność. Przy parkowaniu czujniki załatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Dobra, ceny części używanych dużo mniejsze, patrząc na podobne auta np. Japońskie. Dostępność części dobra, większość części eksploatacyjnych zamawiam w inter carsie. Części blacharki tylko na zamówienie ze stanów, ale z cena nie ma tragedii
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja :) w lato za mocno chlodzi w zimie za mocno grzeje tak żartem. Ciężko ustawić temperaturę która nas zadowala. Klimatyzacji nie da sie wylaczyc, działa cos na zasadzie klimatronica. W zimie nagrzewa się bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Posiadam wersje 4 drzwiowa. Dla 2 osób miejsca baaardzo dużo, brak tunelu i zabudowy, plaska podłoga to duza zaleta auta. Na tylnych rozkładanych fotelikach da sie jechać na upartego, dla dzieci jak znalazł.
4,0
Wyciszenie
Po wymianie starych uszczelek nie jest zle. W miescie auta w kabinie praktycznie nie slychac. Głośniej robi sie po wciśnięciu gazu, ale to przyjemność dla usza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w 25 tys. miescie przy dynamiczniej jesdzie w granicach 18 l gazu. Trasa tempomat 130 ok 14 l. Porównując z dieslem wychodzi dużo taniej Pajero 2.8tdi przy na podobnym ogumieniu przy takiej prędkości pali ok 12l. Wkręcając auto na duze obroty trzeba sie liczyć ze spalaniem, które nie ma średniej, bak niknie w oczach. Ceny cześci nie duże, dostępne. Naprawy jak na razie nie wielkie, nowy wal aluminiowy robiony na zamówienie 500 zl. po za wymiana płynów silnik skrzynia biegów napedy reduktor cena ok 400 zl
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena utrzymania nie duza, nie uzywam tego auta na codzien. Użytkując go na co dzień nie musimy obawiac sie wiekszych kosztow. Auto uchodzi za wola roboczego, stara konstrukcja, nie zawodne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dzwignia kierunków przestała łączyć, przełącznik od regulacji lusterek, Czasami trzeba mocniej zapiac bieg P ze by zaskoczył.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie obyło się bez większych napraw. Podstawowe zabiei.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.0 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ranger IV Pickup