Inne
: Wyjątkowo dobre manewrowanie, bardzo przyjemne prowadzenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Do dziś nie udało mi się połączyć z bluetooth pokładowym, ale da się to obejść kupując adapter do zapalniczki. Ponoć jest to częsty problem.
5,0
Całokształt
Generalnie jest to świetny samochód w tej konfiguracji. Silnik 163 KM daje radę i w mieście i na trasie, jest bardzo oszczędny jak na taką kolumbrynę i jest w moim doświadczeniu praktycznie bezawaryjny. Auto bardzo przestronne. Do środka wchodzą bez problemu 2 rowery dla dorosłych z masą miejsca na całą stertę gratów. Przy załadowaniu po dach nadal nie odczuwam różnicy w osiągach. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie też promień skrętu, dzięki któremu pomimo wielkich rozmiarów naprawdę bez problemu manewruje się na parkingach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez szału w kwestii przyspieszenia, ale rozkulany jest bardzo żwawy. Na trasie dobry zawodnik.
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam egzemplarz z manualem przełożonym do wersji Titanium, która posiadała felerny automat PowerShift w oryginale. Zdecydowanie polecam. W Gnieźnie jest pan, który się tym zajmuje profesjonalnie.
5,0
Układ jezdny
Pewnie się prowadzi w typowych warunkach drogowych - wielowahacz z tyłu wyraźnie pomaga utrzymać to auto w ryzach.
4,0
Karoseria
Wydaje się dość porządna, jak na 14-letnie auto to jeden mini purchel pod tylną blendą nie jest złym wynikiem. Błotniki wszystkie zdrowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Przez przednią szybę widać co będzie jutro.
5,0
Ergonomia
Samochód wyjątkowo wygodny, zarówno jeśli chodzi o fotele, jak i o kokpit kierowcy. Z tyłu miejsca dla 3 dorosłych osób.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód wyjątkowo wygodny, zarówno jeśli chodzi o fotele, jak i o kokpit kierowcy. Z tyłu miejsca dla 3 dorosłych osób.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki duży samochód i z tak bogatym wyposażeniem, to można rzec, że mój egzemplarz jeździ za półdarmo. Średnie spalanie nigdy nie przekroczyło 7L/100km, choć to jest zależne od indywidualnego stylu jazdy. Części eksploatacyjne w cenach fordowskich, czyli tańsze od VW, a droższe od fiata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na samochód, za który dałem ok. 40 000 zł, to jestem wyjątkowo pozytywnie zaskoczony. Auto wyprodukowane jeszcze w czasach, gdzie tej klasy pojazd był wykonany z naprawdę niezłych materiałów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od 3 lat jeżdżenia nie zepsuł się żaden drobiazg.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zrobieniu 30 000 km jedyna większa rzecz, która była do zrobienia, to pocąca się pompa paliwa. Za regenerację i uszczelnienie 1600 zł. Ponoć wystarczy na kolejne 150 000 km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]