Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Scorpio II Kombi

Zentaur, 15 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Scorpio II Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wyciszenie, wykończenie nie wykorzystujące tanich plastików, prowadzenie, ilość miejsca, także w przedziale bagażowym
4,0
Całokształt
Było by naprawdę super, gdyby nie te pierdoły z instalacją elektryczną
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ten zapewnia dynamikę na zadowalającym poziomie, choć stwierdzam, że teraz pokusił bym się o silnik 2.3 16V lub 2.912V. Kultura pracy silnika zadowalająca, jeśli sterowanie jest w porządku to silnik pracuje równiutko i ponadprzeciętnie cicho, do 4tys/obr jest prawie niesłyszalny, zarówno wewnątrz dzięki wygłuszeniu jak i na zewnątrz samochodu, jedynie przy ok. 5tys/obr daje o sobie znać jazgot 16V.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna w tym aucie to nieporozumienie, a właściwie nie tyle skrzynia sama w sobie co holernie zawodna elektryka, sypiące się wiązki sterowania nią. Miałem nieprzyjemność mieć kłopoty z ASB i nie polecam, komuś kto nie jest nastawiony na częste jej naprawy. Teraz użytkuję Scorpio z manualem i zapominam o skrzyni, poza wymianą oleju po zakupie i łącznika elastycznego.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem układ jezdny doskonały jak na wielkie kombi - bardzo dobre połączenie komfortu i wyśmienitego trzymania się drogi. Mam porównanie prowadzenia się Vectry B i uważam, że Scorpio jest o wiele bardziej stabilne zarówno w jedzie na wprost jak i na łukach (pod warunkiem zawieszeń w dobrym stanie) Jedyna rzecz na którą warto zwrócić uwagę to tylny napęd, który nawet w połączeniu z silnikiem 2.016V potrafi w ciasnym łuku przy odrobinie naszej pomocy zrobić "psikusa" - ale to nic czego nie da się kontrolować, Przednie zawieszenie przy dobrej jakości oponach naprawdę praktycznie nie do wytrącenia z równowagi - super. Jedna uwaga - warto zainwestować w przód tak aby było cichutko, bez stuków. Drogie wahacze ze stałymi sworzniami.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie OK, do przodu i na boki da się wyczuć, a do tyłu w kombi nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Ergonomia
Super eleganckie wnętrze, świetnie wykończone (u mnie skóra na fotelach i kierownicy, świetnie działający tempomat, ogromna ilość miejsca nie tylko z przodu ale także na tylnej kanapie, świetna miękka deska rozdzielcza, praktyczny wysoki podłokietnik, wszystko w zasięgu ręki, przydatne oświetlenie podłogi i lampki do czytania, pełna elektryczna regulacja foteli wraz z elektrycznym pompowaniem odcinka lędźwiowego. I jeszcze raz podkreślę ilość miejsca, a z tyłu czujemy się jak na kanapie przed kominkiem :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie super, klima też całkiem OK, szczególnie odparowywanie szyby przedniej w połączeniu z jej elektrycznym podgrzewaniem - nie ma probelmów. Jedyna awaria to zatarte łożysko sprężarki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już wspominałem miejsca w nadmiarze - po ustawieniu odpowiedniej pozycji za kółkiem nie chce się wysiadać z fotela :):):)
5,0
Wyciszenie
Naprawdę ponadprzeciętnie wyciszony samochód. Po zakupie zrobiłem zawieszenie oraz wymieniłem opony na Continental i teraz naprawdę nie ma co hałasować, jedynie lekki szum tylego dyfra, ale wszystko to ma jeszcze spory margines.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie będę tutaj pisał, że można zejść do 8L, ale może do 9,5L przy spokojnej jeździe, w przypadku jazdy mieszanej spala ok. 10,5L benzynki, ale także przy umiarkowanej jeździe, przyjąć należy, że jazda mieszana z częstym wykorzystywaniem przyspieszeń silnika to 12L - myślę, że to nie jest zły wynik jak na takie gabaryty i masę 1600kg
5,0
Stosunek jakość/cena
Super autko za niewielkie pieniążki - choć niektóre części (wahacze, wysprzęglik hydrauliczy sprzęgła) mogą pociągnąć po kieszeni, poza tym sporo części używanych ogólnie dostępnych
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No tutaj niestety w moim przypadku zawodność objawiła się głównie w elektryce. Główna skrzynka bezpieczników ze względu na jej usytuowanie jest narażona na wilgoć i warto po zakupie ją oczyścić i zakonserwować zanim ona zrobi nam wcześniej psikusa wyłączając silnik lub inne mechanizmy ;) Poza tym należy zwrócić uwagę na wiązki elektryczne, szczególnie silnika gdyż izolacja nie jest najlepszej jakości i przewody mogą powodować zwarcia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
usterki instalacji elektrycznej, poza tym nic większego mi się nie przytrafiło, aha - nieprecyzyjnie działający potencjometr prędkości dmuchawy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Scorpio II Kombi