Szukaj

Informacje o Ford Scorpio

Lata produkcji: 1985 – 1998
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do segmentu E (wyższa klasa średnia). Produkowany w latach 1985-1998 jako następca Forda Granady, po którym przejął rolę flagowego auta amerykańskiej marki na rynku europejskim. W 1986 roku wyróżniony nagrodą dla Europejskiego Samochodu Roku. Mimo wielu zalet (przede wszystkim rozmiary i komfort jazdy), model nie odniósł planowanego przez producenta sukcesu rynkowego. W innych krajach oferowany również jako Ford Granada III (człon „Scorpio” pojawił się w topowej wersji modelu) lub Merkur Scorpio.
czytaj więcej

Ford Scorpio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Ford Scorpio

Liczba ocen: 465
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Driver
Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Ford Scorpio II
Bardzo specyficzny samochód i rzadko spotykany. Ostatnia limuzyna Forda z napędem na tył w Europie. Nie raz pytano się mnie " co to za Ford? " albo " wersja USA? Kiedy pan sprowadził ? ". Wygląd wyróżniający się a do tego elegancki, bez wątpienia to auto z duszą. Jeśli kupisz go w dobrym stanie to potrafi baaardzooo dobrze się odwdzięczyć. Nie warto przejmować się opiniami ludzi którzy kupili ten wóz za parę groszy i natrafili po prostu na minę i narzekają że wszystko się psuje i "Ford ****** wort" . Bzdura. Po pierwsze na Scorpio musisz mieć przygotowane co najmniej 5 tyś. Zł na SAM ZAKUP auta, nie warto kupować egzemplarzy za np 2 - 3 tyś. Bo zazwyczaj są to już trupy. Po drugie na oględziny zawsze jedź z kimś doświadczonym, który ma wiedzę o tym samochodzie. Po trzecie szukaj egzemplarzy z końca produkcji (po lift) i najlepiej z najbardziej rozsądnym silnikiem 2.3 16V. Po lifty były moim zdaniem ładniejsze i miały poprawioną wiązkę która jest bolączką Scorpio tej generacji. Natomiast silnik 2.3 16V jest idealnym kompromisem, wystarczająca moc , dynamika, stosunkowo nie droga eksploatacja i w miarę przyzwoite spalanie. Z kolei 2.0 są za słabe a 2.9 V6 24V Cosworth są bardzo drogie w serwisowaniu i nie warto się w nie pakować. Były też 2.9 V6 12V, dobre silniki ale nie występowały już w po liftach. Nie będę pisał oczywiście żeby przed zakupem sprawdzić zawieszenie, czy progi itp itd bo to oczywiste. Pamiętaj po prostu żeby kupować ten samochód z głową. Są to już stare samochody i przed kupnem warto dokładnie sprawdzić czy wszystko jest OK tak jak podaje sprzedający w ogłoszeniu. Polecam ten samochód kierowcą którzy jednak mają jako takie pojęcie o motoryzacji, o samochodach. Jak już wspomniałem auto ma swoje lata, więc jeśli jest nawet w bardzo dobrym stanie to siłą rzeczy z racji wieku np. Pęknie wąż od wody czy coś w tym rodzaju, więc warto raz na jakiś czas podnieść tą maskę i zobaczyć czy wszystko ok i nie narzekać później że auto się psuje.
3,8
~Deborski
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Ford Scorpio II
niezła bryka ,komford jazdy po polskich dziurach słaby,silnik dobry,wnętrze przestronne ,niestety układ podzespołów silnika i połączenia przewodów, zaprojektowany przez wykształconych debili ,wiązki inst.elektrycznej poniżej krytyki,a wymiana takiej gdy skruszeje strasznie utrudniona,wszędzie ciasno,komputery i bezpieczniki rozrzucone po całym wnetrzu,dostęp do lamp trudny, akumlator umieszczony w najgłupszym możliwym miejscu,NIEWYGODNIE ,CIASNO POD MASKĄ
4,4
~Niech będzie że Miłośnik Coswortha
Sedan 2.9i 24V 207KM 152kW
Ford Scorpio II
Skrzynia oczywiście automatyczna - W zaznaczeniu manualna, jakiś błąd bo taka tylko wchodzi w tych informacjach ( może to tylko coś mi nie wchodzi) Ten samochód ma to COŚ. Ten silnik sprawia, że się chce jeździć. Karoseria bez rdzy w 19 letnim aucie. Minusem jest słaby stelaż oparcia fotela kierowcy, z czasem się przegina na jedną stronę oraz delikatny panel klimatyzacji.

Raporty spalania Ford Scorpio

Liczba raportów: 460
Średnie spalanie dla Ford Scorpio
8,7 – 18,2
l/100 km
7,2 – 16,1
l/100 km
8,4 – 20,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Ford Scorpio II
Piękniejszego samochodu za tą cenę się nie dostanie, lepiej prowadzącego chyba też, ale czy te dwie zalety są w stanie zniwelować wady jakimi są usterki? Nie wiem, pewnie zależy od danego modelu i jego utrzymania przez poprzednich właścicieli, ale ja najwyraźniej miałem pecha. W okresie od 12.2009 do 03.2011 wymieniłem prawie pół samochodu, jedynie co dziwne karoseria jest w stanie idealnym. Autko kupione za 4000 zł a na naprawy wydane 15000 zł. Niestety mimo, iż samochód jest piękny nie kupił bym po raz drugi Scorpio. Ceny i dostępność części to tragedia. Na piastę czekałem ponad 2 tygodnie. O elektryce wspominać nie będę. Spalanie jest takie jakie być musi. Jak się postaramy to w trasie i 7,5 mi się udało osiągnąć, a w mieście (Łódź) do 18 to lekką ręką podczas korków dochodzi, ale średnio to 14,5 w mieście spala bez problemu, a jeżdżę raczej normalnie, ani ekonomicznie, ani dynamicznie. Zastanów się zanim go kupisz...
9,8
Hatchback 2.4 i KAT 125KM 92kW
Ford Scorpio I
Podane tak mniej więcej. Na trasie Monachium - Wrocław - 714 km na 63 litrach benzyny, czyli nie jest źle. Po mieście pali mi circa 11-12 litrow, ale to zasługa mojej cięzkiej nogi, i skrzyni, ktora potrafi dac dużo radości ;) Ogółem - nie jest źle, ale to nadal prawie 2,5 litrowy silnik w widlastym układzie...
12,2
Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Ford Scorpio II
Skorupa 2.3 w automacie. Najniższe spalanie zanotowałem w trasie przy prędkościach w granicach 100km/h, najwyższe w samym mieście przy czym zdarzyło mi się to tylko raz, średnio w lato po mieście wychodzi 15.5l/100km. Jeżeli uważacie, że to dużo to zapraszam po seicento. Fakt faktem, że te 2l mniej mógłby palić ale 13l to dla niektórych i tak astronomiczne wartości...

Usterki Ford Scorpio

Liczba wpisów: 31
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalał i przestał odpalać
  • Ford Scorpio II Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-1998
  • inne
do tej pory nie miałem problemu z mim autkiem, ostatnio wymieniłem cewkę zapłonową, i było OK. Dwa dni temu wyjechałem i musiałem z holować,podczas holowania hamowałem silnikiem, silnik odpalił.Po 10 minutach postoju-odpalił, po 30 minutach już nie odpalił,i do dziś nie chce odpalić proszę zdiagnozować przyczynę usterki
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Scorpio