Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Kombi

p, 16 lat temu
Silnik 1.8 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 99 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Sierra II Kombi 1.8 TD 75KM 55kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : szeroko pojęty komfort jazdy (poza przyspieszeniem powyżej 90 km/h)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : przegrzewający się 4 cylinder czyli obniżona kompresja na owym cylindrze
Karoseria : rdza
3,0
Całokształt
zdecydowanie powinien być to świadomy zakup - by nie dać się wpędzić w "walkę z wiatrakami" (silnik i rdza). Samochód jest mimo to, na tyle wdzięczny, że zastanawiam się nad ponownym zakupem, mimo że stać mnie na lepszy.Jeżdżenie tego typu autem daje w mieście spory komfort. Człowiek nie obawia się kradzieży, "obcierki", stłuczki, zarysowanych drzwi pod sklepem. Generalnie "gościu w wypasionej bryce, wal śmiało, mi nie zależy" :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciekawe jakby jeździł egzemplarz bez przegrzanego czwartego cylindra? (wada konstrukcyjna tego silnika) W każdym razie nadal zupełnie dobrze radził sobie w ruchu miejskim (Wa-wa) i wystarczająco na trasie.Zdecydowanie nie auto dla "ambitnych młodzieńców"... Oczywiście nierówne sprężanie skutkuje problemami z odpaleniem w temperaturach ujemnych. Według mnie przyjemnie brzmi.
5,0
Skrzynia biegów
Może to była kwestia mojego egzemplarza ale była rewelacyjna!!! Jeździłem wieloma samochodami. Zarówno starymi jaki i nowymi. Wyższych jak i niższych klas. W żadnym biegi nie wchodziły tak łatwo i precyzyjnie jak w tej ścierce.
4,0
Układ jezdny
Zakładając, że jest w dobrym stanie to zaskakująco dobrze trzyma się drogi. Pozytywnie się zaskoczyłem. Dostosowane do osiągów. Powtarza się, że zawieszenie w Fordach jest mało wytrzymałe.To mity.Jest normalnie wytrzymałe. Wystarczy używać głowy.Po zakupie wymieniłem co było trzeba, a następne 2 lata (150 tys. km) nie musiałem nic ruszać (żadnych nieporządanych odgłosów i zastrzeżeń przy przeglądach).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze przeszklone auto. Widoczność lepsza niż w wielu nowoczesnych samochodach, w których względy stylistyczne biorą górę nad praktycznymi.
4,0
Ergonomia
W sumie jak wyżej.Oczywiście trzeba się pogodzić ze stylistyką z lat 80'tych - piękna to ona nie jest.W każdym razie nie ma problemów z poukładaniem wszystkich "niezbędnych" rzeczy typu fajki, zapalniczka, telefon itp.Przy projektowaniu bagażnika konstruktorzy naprawdę pomyśleli.Szeroko,a dzielone oparcia kładą się,tworząc równiutką powierzchnię bez unoszenia siedziska.Dla mnie było to ważne - woziłem w środku bomy, maszty i żagle windsurfingowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie rzecz biorąc brak powodu do narzekań.Może w lecie trochę za bardzo się nagrzewa.Mimo lekko zabarwionych przez producenta szyb.Cóż albo dobra widoczność albo chłodno.Albo klima :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodne fotele.Kierownica regulowana góra/dół.Generalnie dużo miejsca.Osoby o wzroście 190cm bez problemu znajdą wygodną pozycję za kierownicą. Na tylnej kanapie mało miejsca na głowę dla osób wysokich.
4,0
Wyciszenie
Diesel z lat 80'tych mimo to miłe zaskoczenie. Czasem aż człowiek zapominał, że jedzie starym dieslem.W każdym razie dźwięk nie nachalny i wg. mnie przyjemniejszy niż w dieslach koncernu VW z tamtego okresu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto (zima, korki) 6,8 l/100 Cykl mieszany (do wa-wy,po wa-wie w korkach i z powrotem) 6,2 l/100 Trasa 5,2 l/100 (2 osoby, na dachu sprzęt windsurfingowy, 95% czasu 110km/h sporadycznie wg. potrzeb przy wyprzedzaniu do 140km/h) tak mi wyszło mniej wiecej na przestrzeni 150 tys. km.Z czego około 70 tys. km było zrobione w trasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
na dzień dziesiejszy cena adekwatna do wartości (przyzwoity egzemplarz jest wg. mnie wart góra 3000zł choć oczywiście frustratów nie brakuje)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stary samochód a mimo to nie było tragedii oprócz... może to kwestia egzemplarza? przez cały okres eksploatacji nie udało mi się dojść do ładu z układem chłodniczym. Albo niedogrzany albo chciał się przegrzewać.Mimo wielu wizyt pod tym kątem w warsztatach pozostało to do końca nie naprawione.Po doświadczeniach z porzednimi fordami od razu zamontowałem "pstryczek" uruchamiający elektrowentylatory chłodnicy od środka dzięki czemu to ja kontorlowałem temperaturę silnika - dość kłopotliwa sprawa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
chętnie polecałbym ten samochód gdyby nie wada konstrukcyjna silnika (ten nieszczęsny wiecznie przegrzewacjący się czwarty cylinder) i boloączka wszytskich fordów aż do 2000 któregoś tam roku - RDZA - jest po prostu wszędzie! A taki fajny samochód mógł być.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Sierra II

Liczba wpisów: 16

Ford Sierra II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Sierra II Kombi