Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Sierra II Kombi

AZet, 14 lat temu
Silnik 1.8 TD 75KM 55kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 541 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Sierra II Kombi 1.8 TD 75KM 55kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie lepsze niż w Passacie B3. W porównaniu z mniejszym Fordem - Escortem, komfort jazdy o 3 klasy lepszy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : jazda z turbodoładowaniem zakończyła się wyjściem wału korbowego bokiem korpusu silnika. Po padnięciu Turba, silnik bez zastrzeżeń (trzeba filtr paliwa wymieniać przed zimą i świece żarowe porządnej firmy zakładać - wówczas pali nawet w 30 st. C na minusie!)
Karoseria : rdzewieje na potęgę gdzieś tak po 12 latach. Gdyby nie to, jeździłbym Sierrą kolejną dekadę :)))
Inne : poza silnikiem i karoserią wszystko pozostałe jest w normie długie lata (oczywiście należy wymieniać wyeksploatowane części na czas)
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Z turbiną - \"wymiata\" dynamiką jazdy (ale się rozlatuje), bez turbiny - \"wymiata\" żywotnością i ekonomicznością
5,0
Skrzynia biegów
przez 15 lat zero problemów
5,0
Układ jezdny
komfort jazdy lepszy niż w VW Passacie B3, jesli chodzi o porównanie w tej samej klasie i wieku; porównując do niższej klasy i też Forda - to w porównaniu z Escortem prowadzi się wręcz bajecznie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w kombi - wyśmienita
3,0
Ergonomia
samochód bez wspomagania kierownicy, co w mieście przyczynia się do tężyzny w ramionach, ale poza tym całkiem nieźle - prosty samochód, bez komfortowego wyposażenia wewnątrz, ale wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez problemów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
porównywalna do Passata B5, mniejsza niż w B3
3,0
Wyciszenie
tu raczej bez rewelacji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie: z turbodoładowaniem i bez - całkiem przyzwoicie. naprawy - od kiedy padło turbo, koszty napraw to wymiana oleju, opon, filtrów, klocków i rzadziej elementów zawieszenia
5,0
Stosunek jakość/cena
zważywszy koszty eksploatacji + ceny samochodu w stosunku do b. rzadkich napraw, to ocena może byc tylko jedna - doskonale
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak się psuje, to silnik lub rdza, drobiazgi nie występują
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik i rdza karoserii

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Sierra II Kombi